ورزشی

جزئیات پرونده جنجالی پروپئیچ و استقلال

خبرهای فوری: وقتی اوایل شهریور خبر دادیم فیفا طلب پروپئیچ را پرداخت نكرده و این بازیكن همچنان خواهان برخورد جدی و محرومیت استقلال است، مسؤولان آن باشگاه مثل همیشه به تكذیب خبر پرداختند. مدیران استقلال بار دیگر تاكید داشتند این خبر اصلا صحت ندارد چراكه فیفا قبول كرده پول بازیكن سابق این باشگاه را پرداخت كند.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرهای فوری، البته بخشی از حرف‌های آنها درست بود. فیفا پیش از شروع لیگ برتر، با توجه به درخواست باشگاه استقلال برای پرداخت پول پروپئیچ، با این مساله موافقت کرد و گفت از طریق منابع مالی جام جهانی، پول را به بازیکن کروات می‌دهد. آنها نامه‌ای برای طرفین هم ارسال کردند که در این نامه تاکید شده بود رقم ۴۲۰ هزار دلار تا  ۷ مهر به حساب پروپئیچ واریز خواهد شد.
اوایل شهریور اما خبر دادیم این اتفاق رخ نداده و بانکی که قرار بوده پول را واریز کند، مخالفت کرده است. از سویی به‌خاطر فشار تحریم‌ها و تحرکات ناجوانمردانه آمریکا، فیفا تحت فشار قرار گرفت. با این حال اینفانتینو دستور پرداخت آن را داد ولی بانکی که قرار بود پول را به حساب پروپئیچ واریز کند، از این کار سرباز زده است چراکه اعلام کرده طبق قوانین فدراسیون جهانی تنها اجازه دارد به کارکنان خود یا به فدراسیون‌های ذی‌ربط پول بدهد. بعد از انتشار خبر نگران‌کننده اما باشگاه استقلال اقدامی در این زمینه نکرد و فتحی، مدیرعامل استقلال آن را تکذیب کرد. خلیل‌زاده، رئیس هیات مدیره آبی‌ها هم اعلام کرد با توجه به این‌که فیفا تعهد داده پول را پرداخت می‌کند، بنابراین نگرانی وجود ندارد و پول به حساب پروپئیچ خواهد رفت.  دیروز اما وکیل پروپئیچ اعلام کرد پول واریز نشده و حتی خواهان محرومیت استقلال شده است. او در نامه‌ای نوشت قرار بوده پول تا ۸ مهر واریز شود ولی این اتفاق رخ نداده چراکه بانک VP اعلام کرده نمی‌تواند پول را به حساب بازیکن کروات واریز کند. او در این نامه حتی درخواست کرده تا استقلال از دو پنجره نقل و انتقالات محروم شود. درخواست آنها همچنین جریمه ۵۰ هزار فرانکی و لغو تمام نقل و انتقالات استقلالی‌ها از تاریخ ۲۳ تیر به بعد است. دیروز سازمان لیگ به روزنامه جام‌جم اعلام کرد آخرین نامه‌ای که دریافت کردند همان نامه فیفا مبنی بر پرداخت پول پروپئیچ بوده و از سایر اتفاقات خبر ندارند. یکی از مسؤولان استقلال هم به خبرنگار ما گفت برای آنها ملاک، نامه فیفا بوده، بنابراین اگر پول پرداخت نشده باشد این فدراسیون جهانی فوتبال است که باید پاسخگو باشد، چراکه آنها تضمین داده بودند پول را به حساب او واریز می‌کنند.
هر چه هست فعلا عدم پرداخت پول برای استقلال دردسرساز شده و باید دید این باشگاه و فیفا چه راه‌حلی پیدا می‌کنند و باید دید کنفدراسیون فوتبال آسیا که مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها را برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا صادر می‌کند، چه واکنشی نشان می‌دهد. آیا استقلال در خطر حذف از آسیا قرار دارد؟ /روزنامه جام جم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا