ورزشی

علی‌نژاد: وزارت‌ورزش دخالتی در انتخاب سرمربی تیم‌های ملی ندارد/ باید از حق ایران دفاع کنیم

خبرمهم: معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه باید از حق ایران در پرونده «مارک ویلموتس» دفاع شود، گفت: وزارتخانه در انتخاب سرمربیان تیم‌های ملی رشته‌های مختلف دخالتی ندارد و پیشنهادی نمی‌دهد.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، «مهدی علی‌نژاد» امروز (پنجشنبه) در مراسم توسعه پیست اتومبیلرانی آزادی اظهار داشت: اتومبیلرانی و موتورسواری جایگاه بین‌المللی بسیار بالایی دارند و وزارت ورزش و جوانان و همچنین کمیته ملی المپیک از فدراسیون حمایت خواهند کرد. فدراسیون اتومبیلرانی می‌تواند در فعالیت‌های اجتماعی موثر باشد و جلوی بسیاری از حوادث و مرگ‌های جاده‌ای را بگیرد و همچنین فدراسیون می‌تواند نقش موثری در نشاط اجتماعی و توسعه ورزش قهرمانی داشته باشد.

وی در مورد قرارداد و پرونده مارک ویلموتس گفت: اتفاق تلخی رخ داد و ما رای اولیه فدراسیون جهانی فوتبال را دریافت کرده‌ایم. در حال بررسی هستیم تا اگر قصور و تقصیری از جانب کسی اتفاق افتاده باشد به آن رسیدگی کنیم. ولی نیاز به فضای آرام و منطقی داریم.اکنون در میانه راه هستیم. فدراسیون فوتبال جلسات مقدماتی با حقوقدان‌ها برگزار کرده و روز شنبه نیز جلسه‌ای با حضور نمایندگان مجلس، وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، مسئولان قضائی و سازمان بازرسی کل کشور به دعوت فدراسیون فوتبال انجام خواهد شد. ما باید از حقی که از ایران تضییع شده دفاع کنیم. توقع داریم که فدراسیون فوتبال هم از منافع ایران با تقویت تیم حقوقی خود دفاع کند.

معاون وزارت ورزش تصریح کرد: مشخص است که در هر فدراسیون چه کسانی قراردادها را می‌بندند و امضا می‌کنند و فدراسیون‌های ورزشی از این جهت کاملاً استقلال دارند و وزارت ورزش نیز روی جزئیات هرگز ورود نخواهد کرد. در اساسنامه فدراسیون فوتبال نیز مشخص است که انتخاب سرمربی بر طبق چه اصولی و طبق چه فرآیندی انجام خواهد شد.

وی در مورد اینکه آیا انتخاب ویلموتس به پیشنهاد وزیر ورزش بوده است، گفت: در یک برنامه تلویزیونی نیز اعلام کردم که یک ارجاع اداری در این میان صورت گرفته و ما از این نوع ارجاع‌ها در وزارت ورزش بسیار زیاد داریم. اگر قرار بود که پشت پرده در این جریان وجود داشته باشد هرگز یک ارجاع اداری ساده صورت نمی‌گرفت، به هرحال حداقلی از عقلانیت در وزارت ورزش وجود دارد و صحبت از چنین مواردی درست نیست. به هیچ وجه پیشنهادی از وزارت ورزش به فدراسیون‌ها در مورد انتخاب سرمربی صورت نمی‌گیرد و موردی که از آن صحبت کردم پیشنهاد یک NGO از هلند بوده است./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا