اجتماعیسلامت

استفاده از ماسک باید اجباری شود

خبرمهم: معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: استفاده از ماسک در مکان های سرپوشیده شلوغ و وسایل حمل و نقل عمومی باید اجباری شود و این اقدام ، خطر ابتلای کرونا را به شدت کاهش می دهد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،   دکتر علیرضا رئیسی در نشست تصویری با اصحاب رسانه از محل ستاد مقابله با کرونا در وزارت بهداشت افزود: زدن ماسک ، احترام گذاشتن به دیگران است و با این کار از دیگران محافظت می کنیم، من اگر ماسک بزنم به خاطر رعایت سلامتی دیگران است و همینطور اگر دیگران ماسک بزنند برای رعایت سلامت بنده است.
وی گفت: زدن ماسک و رعایت حداقل فاصله ۲ متری بین افراد می تواند اثر بسیار زیادی بر کاهش ابتلا داشته باشد و حتما نیاز نیست از ماسک های گرانقیمت استفاده شود.
معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: هر نوع ماسکی که روی دهان و بینی را بپوشاند و قابلیت شستشو داشته باشد بسیار کمک کننده است و نیازی نیست حتما ماسک خاص و یا ماسک N95 تهیه کنیم، خانواده ها براحتی می توانند ماسک خانگی تولید کنند و به اعضای خانواده بدهند بطوری که قابل شستشو و اتو کشیدن باشد .
وی گفت: خود مردم هم باید در جامعه ناظر باشند و به یکدیگر توصیه کنند تا در اماکن شلوغ و تجمعات حتما از ماسک استفاده شود./صداوسیما

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا