اجتماعیاستانیاصفهانتبریزتهرانخراسانفارسقممازندران

توزیع هزار بسته سبد کالا در ماه مبارک رمضان

خبرمهم: مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از تهیه و توزیع هزار بسته سبدکالا به ارزش 300 هزار تومان در ماه مبارک رمضان بین اقشار نیازمند و محروم استان کردستان خبر داد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، حجت‌الاسلام کاروند امروز (۴ اردیبهشت) در نشست خبری طرح‌های ضیافت الهی، ضیافت همدلی در کردستان که به صورت آنلاین در فضای مجازی برگزار شد، در خصوص اجرای برنامه‌های اداره‌کل اوقاف استان در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ماه مبارک رمضان با توجه به سفارش و فرمایشات مقام معظم رهبری برگزاری رزمایش همدلانه هم زمان با سراسر کشور در این استان است.

وی از تهیه و توزیع هزار بسته کالا به ارزش ۳۰۰ هزارتومان در ماه رمضان بین اقشار نیازمند استان کردستان خبر داد و افزود: سبد کالایی توزیع شده بین اقشار نیازمند و محروم استان شامل ۱۰ کیلوگرم برنج، مرغ، گوشت قرمز، روغن، ماکارونی و رب می‌باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان عنوان کرد: در رزمایش همدلانه سعی ما بر این است که تمامی منابع مالی که از نظر شرعی و قانونی امکان هزینه‌کرد آن وجود دارد را برای تهیه سبد کالا و توزیع آن در بین اقشار نیازمند جامعه اختصاص دهیم.

وی از دیگر اقدامات انجام شده در ماه مبارک رمضان را اجرای طرح ضیافت دانست و اضافه کرد: امسال با توجه به تعطیلی اماکن مذهبی و مساجد در راستای مقابله با ویروس کرونا، با مشارکت سازمان صدا و سیمای استان برنامه تفسیر قرآن و تواشیح را برگزار می‌کنیم.

به گفته حجت‌الاسلام کاروند، از ابتدای ماه مبارک رمضان طرح هزار صلوات توسط هر فرد برای شفای بیماران کرونایی در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

وی در خصوص دیگر اقدامات انجام شده در ماه پر خیر و برکت رمضان اظهار کرد: اجرای مسابقه کتابخوانی ویژه همکاران و خانواده اوقاف و همچنین آغاز ثبت نام چهل و سومین مسابقات قرآنی در مرحله شهرستانی، استانی، کشوری به صورت اینترنتی از دیگر برنامه‌های اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان در ماه مبارک رمضان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به اقدامات اداره‌کل اوقاف جهت مقابله با کرونا گفت: تاکنون ۱۲ هزار بسته سبد غذایی و مواد شوینده بین اقشار مختلف استان توزیع شده است.

به گفته وی در نیمه ماه شعبان حدود هزار کیلوگرم گوشت گرم نیز در بین خانوارهای نیازمند مانند کارگران، دستفروشان و بیماران کرونایی توزیع شد.

حجت‌الاسلام کاروند ضدعفونی کردن اماکن متبرکه و مساجد و ایستگاه‌های صلواتی و ضدعفونی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی و شخصی و توزیع مواد شوینده و ضدعفونی کننده در بین هیئت‌امنای مساجد را از دیگر اقدامات اداره اوقاف به منظور مقابله با ویروس کرونا عنوان و خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۱۰ میلیارد ریال در بحث مقابله با کرونا هزینه شده است./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا