اجتماعیاستانیسلامت

دلیل سرعت پایین شیوع کرونا ویروس در مهاباد

خبرمهم: نماینده مردم مهاباد در مجلس از بسته شدن تمامی کسب و کارهای شهر مهاباد -به غیر از داروخانه، خوار و بار فروشی و نانوایی- به طور خودجوش خبر داد و گفت: تست کرونای 10 نفر در مهاباد مثبت اعلام شده که نسبت به روزهای اول افزایشی نداشته است. همکاری مردم در مهاباد باورنکردنی است.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، جلال محمود زاده در مورد وضعیت شیوع بیماری کرونا در شهرستان مهاباد گفت: از روزهای ابتدایی اصناف و نماینده‌های بازارهای شهر بدون هیچ اجباری کسب و کار را تعطیل کردند و تا همین امروز فعلا تعطیل هستند. همین موضوع به عدم شیوع بیماری بسیار کمک کرد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس از تاسیس بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی توسط مردم خبر داد و گفت: اصناف و معتمدین شهر مهاباد با هزینه خودشان تجهیزات یک بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی را در یک سالن ورزشی ایجاد کردند. این امکانات قریب به ۷۰۰ میلیون خرج داشت.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ضمن تاکید به ضرورت همبستگی مردم گفت: همکاری مردم مهاباد فوق‌العاده است. مشارکت آنها باورنکردنی است. هم اکنون همه مغازه‌ها غیر از نانوایی، داروخانه و خوار و بار فروشی تعطیل هستند. این موضوعات باعث شده که آمار مبتلایان شهر مهاباد پایین باقی بماند.

محمود زاده در مورد آمار مبتلایان هم اکنون تست کرونای ۳۸ نفر در شهر بوکان که در فاصله ۴۵ کیلومتری است مثبت شده است. در شهر دیگری، تست کرونای ۱۵ نفر مثبت اعلام شده، همچنین تست کرونای ۹۰ نفر در ارومیه که مرکز استان است مثبت اعلام شده، اما مهاباد ۱۰ تست کرونای مثبت دارد که نسبت به روزهای اول افزایش خاصی پیدا نکرده است. سه نفر از این ۱۰ نفر در حال بهبودی و ترخیص هستند.

وی در خصوص کنترل ورودی شهرها گفت: هلال احمر، نیروهای نظامی و انتظامی با کمک مردم ورودی‌های شهر را کنترل می‌کنند. به ماشین‌هایی که پلاک شهرهای دیگر را دارند اجازه ورود داده نمی‌شود. همچنین دو جایگاه تخصصی با هزینه بخش خصوصی برای ضد عفونی کردن ماشین‌ها ترتیب داده شده است./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا