اجتماعیسلامت

آسیب‌های تفکرات منفی را بدانید

خبرمهم: یک روانشناس درباره آسیب‌های انرژی منفی در افراد توضیحاتی داد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، درباره افرادی که انرژی منفی دارند، اظهار کرد: نق، غر زدن و انتقال انرژی منفی به دیگران، روشی است که برخی از افراد برای بروز ناراحتی خود از آن استفاده می‌کنند که به صورت یک روش کودکانه قلمداد می‌شود.

این روانشناس با بیان اینکه این روش نوعی دفاع و محافظت از خود نیز می‌تواند محسوب شود، بیان کرد: وقتی فرد دائم به نیمه خالی لیوان نگاه می‌کند، از نظر روانی نیز خود را برای موقعیت‌های ناگوار آماده کرده، پس در نتیجه غافلگیر نخواهد شد.

عابدین گفت: این قبیل افراد معمولا فاقد ابزار لازم جهت ارزیابی دقیق و صحیح محیط هستند، در تعدیل هیجانات خود نقص داشته و در نتیجه ناپخته عمل می‌کنند، تعداد این افراد که به اصطلاح می‌توان آن‌ها را کودکان بزرگ نما‌ها نامید، در جامعه ما کم نیست.

وی افزود: این افراد ترس از صدمه دیدن دارند و دائم در حال رصد عوامل استرس زا هستند، به همین دلیل آنتن‌های بسیار حساسی نسبت به خطرات احتمالی را در خود پرورش داده‌اند، اما گاهی اوقات رصد عوامل استرس زا،  با در نظر گرفتن جانب احتیاط و به اندازه معقول می‌تواند در راستای رفع مشکلات به فرد کمک کند.

این روانشناس با اشاره به اینکه انرژی منفی ممتد افراد عملا فلج کننده و برای اطرافیان دلسرد کننده و ملال آور است، ادامه داد:  این طرز برخورد شاید آن‌ها را مجاب به تغییر رویه کند، با توجه به احتمال بالای افسرده بودن این افراد، پیشنهاد ارزیابی و درمان اختلالات خلقی در آن‌ها باید در نظر گرفته شود./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا