اجتماعیاستانیمازندران

افتتاح ۹۶ پروژه شهرستان فیروزکوه با اعتبار ۱۴۴ میلیارد تومان در دهه فجر

خبرهای فوری: فرماندار شهرستان فیروزکوه از افتتاح ۹۶ پروژه شهرستان فیروزکوه با اعتبار ۱۴۴ میلیارد تومانی در دهه فجر سال جاری خبر داد و گفت: امسال در ایام دهه فجر سه پروژه هم کلنگ‌زنی خواهد شد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری،‌ مهدی یوسفی جمارانی در نشست خبری امروز (پنجشنبه) در تشریح پروژه‌های ویژه ایام دهه فجر سال ۱۳۹۸ گفت: در این ایام ۹۹ پروژه صنعتی، تولیدی، خدماتی و عمرانی در این شهرستان افتتاح یا کلنگ زنی خواهد شد. برای اجرا و بهره‌برداری از این تعداد پروژه ۱۴۴ میلیارد تومان اعتبار هزینه و زمینه اشتغال ۱۴۰۰ نفر( ۴۰۰نفر مستقیم و ۱۰۰۰نفر غیر مستقیم) را به طور مستقیم و غیر مستقیم فراهم خواهد کرد.

وی افزود: اعتبار پروژه‌های قابل افتتاح ۹۸ میلیارد تومان می باشد و اعتبار سه پروژه کلنگ زنی ۴۶ میلیارد تومان است. همچنین ۳۱ پروژه روستایی و در بخش های مرکزی و ارجمند با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان افتتاح خواهد شد که از محل ارزش افزوده تامین اعتبار شده است.

وی در تشریح پروژه های کلنگ زنی دهه فجر امسال به مدول اولیه تصفیه‌خانه فاضلاب شهری با اعتباری بالغ بر ۳۰میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: گاز رسانی به روستاهای درده، پیرده، کدوده، کاوده با اعتباری بالغ بر۱۵ میلیارد تومان و ایجاد مرکز معاینه فنی خودروی سبک با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی با اعتبار یک میلیارد تومان از دیگر پروژه هایی هستند که در دهه فجر امسال کلنگ زنی خواهند شد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه در بخش دیگری از صحبت های خود در تشریح پروژه های شاخصی که در دهه فجر امسال افتتاح خواهند شد، گفت: شرکت الیک پارت تولید کننده لنت ترمز با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیار تومان (۲۰ میلیارد تسهیلات از تبصره ۱۸ و ۱۵ میلیارد تومان آورده) که توسط بخش خصوصی انجام شده است، اشتغال‌زایی برای ۲۴۰ نفر بصورت مستقیم را فراهم می‌کند. همچنین شرکت نوید تجارت ایستاتیس تولید کننده چسب کاغذی با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان، اشتغال برای ۱۱ نفر را فراهم می کند.

وی ادامه داد: تولیدی آویشن فیروزکوه با اعتباری بالغ بر ۳میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان که اشتغال برای ۱۰ نفر را فراهم خواهد کرد و پروژ ه مسکن مهر و افتتاح ۴۳۶ واحد مسکونی با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و با اشتغال ۲۰ نفر همچنین مجتمع تجاری فیروزه با ۱۴ واحد تجاری با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان از منابع داخلی بنیاد مسکن که اشتغال برای ۱۵ نفر را فراهم می کند، افتتاح خواهند شد.

جمارانی تاکید کرد: اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه آرو، سله بن، جلیزجند با اعتباری بالغ بر ۳میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان از منابع ملی توسط  اداره منابع طبیعی و پروژه عشایری بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان توسط فرمانداری از دیگر طرح‌هایی است که در دهه فجر امسال بهره‌برداری خواهند شد./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا