اجتماعیاستانیاصفهانتبریزتهرانخراسانفارسقممازندران

سیلاب و بالاآمدن آب سطح رودخانه ها در برخی استان ها/ افزایش دما برای تهران در راه است

خبرهای فوری: نقشینه گفت: امروز برای استان‌های بوشهر و غرب و جنوب فارس احتمال آبگرفتگی معابر پیش بینی می شود.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری،‌ امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی، با اشاره به اینکه از تداوم بارش باران طی امروز و فردا در کشور خبر داد و گفت: امروز برای سواحل دریای خزر بارش باران، استان‌های مرکزی، همدان، لرستان، دامنه جنوبی البرز و شرق دامنه زاگرس بارش برف و باران تداوم دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز برای شمال شرق، شمال غرب و غرب بارش‌ها به صورت پراکنده خواهد بود، افزود: برای جنوب کشور در برخی مناطق شرق و جنوب شرق رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ وجود دارد.

نقشینه با بیان اینکه فردا بارش در نوار غربی کشور خاتمه می‌یابد، گفت: براین اساس بارش در غرب استان فارس، کهگیلویه و بویر احمد و بوشهر خاتمه خواهد یافت.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: براساس نقشه‌های هواشناسی، روز چهارشنبه در نیمه شرقی، مرکز کشور، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی و سواحل شمال بارش‌ها تداوم خواهد داشت، ضمن آنکه در شرق زاگرس، همدان، مرکزی، لرستان و چهار محال و بختیاری بارش پراکنده رخ می‌دهد.

به گفته وی، روز پنج شنبه در نوار شرقی، ارتفاعات البرز شرقی، سواحل دریای خزر و اردبیل و روز جمعه در سواحل شمال، اردبیل، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی بارش تداوم پیدا می‌کند و روز شنبه بارش‌ها محدود به سواحل غربی خزر و استان اردبیل خواهد بود.

نقشینه از افت محسوس دما ۷ تا ۱۲ درجه‌ای دما طی روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه در شمال شرق و شرق خبر داد و گفت: طی روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه دریای خزر و خلیج فارس مواج و متلاطم است.

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران افزود: بنابر آخرین پیش بینی‌ها تا روز چهارشنبه به تناوب آسمان تهران نیمه ابری، ابری و در برخی ساعات بارش برف و باران و وزش باد را خواهد داشت.

وی کمینه امروز دمای تهران را ۷ درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: فردا کمینه دما ۸ درجه سانتی گراد و روز پنج شنبه ۳ درجه افزایش خواهد یافت.

نقشینه در پایان تصریح کرد: فردا برای استان مازندران ۴۰ تا ۶۰ میلی متر، گلستان ۳۰ تا ۴۵ میلی متر، هرمزگان، شرق خلیج فارس و تنگه هرمز ۲۰ تا ۳۰ میلی متر بارش خواهیم داشت که به همین میزان بارش، آبگرفتگی معابر، بالاآمدن آب رودخانه ها، رخداد سیلاب، لغزندگی جاده کوهستانی، احتمال کولاک و اختلال در تردد جاده‌های مواصلاتی را خواهیم داشت، ضمن آنکه امروز برای استان‌های بوشهر و غرب و جنوب فارس احتمال آبگرفتگی معابر، بالاآمدن آب رودخانه‌ها، رخداد سیلاب و اختلال در تردد جاده ها دور از انتظار نیست.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا