اجتماعی

محسن پیرهادی،عضو هیات رییسه مجلس: برخی عجولانه مصوبه اصلاح قانون سربازی را تکذیب کردند

خبرمهم: محسن پیرهادی، نایب رییس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه: به سرانجام رساندن مطالبه اصلاح قانون نظام وظیفه ازجمله موضوعاتی است که اگر به دلیل موانع موجود، صدها بار هم با مانع مواجه شود، پیگیری آن بر دوش نمایندگان است و بن‌بست و سکوت درقبال این مطالبه معطل‌مانده و بحق جامعه معنایی ندارد.

محسن پیرهادی، نایب رییس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه درباره مصوبه اصلاح قانون نظام وظیفه عمومی توضیحات ارایه کرد.

به گزارش بخش فرهنگی سایت خبرمهم، محسن پیرهادی، نماینده مردم تهران در مجلس در رشته توییتی در این‌باره نوشت: اصلاح قانون نظام وظیفه و حرفه‌ای شدن سربازی مطالبه عمومی و از مسائل الویت‌دار مجلس است. ‏اخیرا کمیسیون‌ت.ب.هفتم در اینباره مصوبه‌ای داشت که تا قانون‌شدن و اجرا بایدفرآیندها و روال مشخصی را طی کند. ‏برخی عجولانه موضوع را تکذیب کردند. ‏چند نکته درباره اصلاح قانون نظام وظیفه:

۱-کار، نشد ندارد؛ همانطور که با پیگیری مدام و بی‌وقفه نمایندگان، حقوق سربازی بیش از ۱۰ برابر طی ۳سال رشد کرد.

۲- ایستادگی و پیگیری نمایندگان بر سر اصلاح قانون نظام وظیفه در تصمیم اخیر نیروهای مسلح برای کاهش ۳ماهه زمان خدمت سربازی اثرگذار بود چرا که استمرار در طرح مطالبات واقعی جامعه حتما منجر به کمرنگ شدن و رفع برخی موانع می‌شود.

۳- به سرانجام رساندن مطالبه اصلاح قانون نظام وظیفه ازجمله موضوعاتی است که اگر به دلیل موانع موجود، صدها بار هم با مانع مواجه شود، پیگیری آن بر دوش نمایندگان است و بن‌بست و سکوت درقبال این مطالبه معطل‌مانده و بحق جامعه معنایی ندارد.

۴- برخی با توجه به پروسه زمانبر این‌دست موضوعات، ورود به آنها را کاری بیهوده می‌دانند و با این تفکر که اصلاح‌شدنی نیست، مردم را از ایجاد اصلاحات و تغییر در امور، دلسرد و نسبت به تحقق مطالباتشان مأیوس می‌کنند.

۵- بروز این دست نگاه مأیوسانه همواره در پیگیری مطالبات مردمی دیده می‌شود؛ همچنان که در پیگیری بحث واردات خودرو، افزایش تعطیلات آخر هفته و طرح شفافیت و… هم دیده شد.

۶- اگرچه مسیر به ثمررساندن این موضوعات، اقدامی خلق‌الساعه نیست اما پیگیری مستمر این موارد از سوی مجلس، آنها را به اصول و واجباتی غیرقابل اغماض بدل کرده که مانع‌تراشی درقبال آنها بشدت ازسوی جامعه مذمت می‌شود و نظارت مردمی، مخالفان این مطالبات را لحظه‌به‌لحظه ضعیفتر می‌کند.

۷- برچسب عوام‌گرایی و پوپولیسم زدن بر این امور مهم، مانعی است که از سوی ذینعفان شرایط موجود یا ناامیدان مطرح می‌شود و کوتاه آمدن در قبال آن دستاوردی جز خدشه‌دار کردن رسالت نمایندگی و القای حس یأس و انسداد به جامعه دستاوردی نخواهد داشت.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا