اجتماعی

ساکت، حقوقدان: چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است

خبرمهم: ساکت، حقوقدان به خبرهای فوری مهم گفت: در شرایطی که مردم از اینترنت آزاد در کشور محروم و با فیلترینگ روبرو هستند، تعلق سیم کارت گردشگری با اینترنت آزاد به گردشگران خارجی از نظر قانون اساسی تبعیض و یک نوع تبعیض نار‌واست. 

ساکت، حقوقدان و قاضی بازنشسته دیوان عالی کشور: ارائه سیم کارت بدون فیلتر به گردشگران خارجی باید زمانی صورت بگیرد که مردم خودمان حق استفاده از اینترنت آزاد را داشته باشند.

به گزارش بخش فرهنگی سایت خبرمهم، محمدحسین ساکت، حقوقدان و قاضی بازنشسته دیوان عالی کشور در گفت‌و‌گو با مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم در‌خصوص ارائه سیم کارت بدون فیلتر به گردشگران خارجی گفت: چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. در شرایطی که مردم از اینترنت آزاد در کشور محروم و با فیلترینگ روبرو هستند، تعلق سیم کارت گردشگری با اینترنت آزاد به گردشگران خارجی از نظر قانون اساسی تبعیض و یک نوع تبعیض نار‌واست. 

وی تاکید کرد: از لحاظ حقوقی این امتیاز یا رانت دادن به غیر‌شهروندان و شهروندان را محروم کردن صددرصد خلاف قانون اساسی است. این اقدام باید زمانی صورت بگیرد که مردم خودمان حق استفاده از اینترنت آزاد را داشته باشند. به طور مثال یک زمانی است شما یک شیر آب را بگذارید و بگویید اروپایی میتواند از این آب بخورد اما ایرانی نمیتواند. 

این حقوقدان اضافه کرد: معنی ندارد وزارت گردشگری این نوع سیم کارت با اینترنت آزاد را بدهد به یک فرضا هندی، پاکستانی و… که او بتواند از داخل کشور  آزادانه از اینترنت استفاده کند و بهره ببرد. البته اگر امتیاز خاصی میگیرد از این جهت به طور مثال مالیات یا بهره افزوده زیاد میگیرد و … که مطلب دیگری است کاری به آن نداریم ولی از لحاظ حقوقی این تبعیض قائل شدن بین شهروند ایرانی و تبعه خارج حالا چه با عنوان گردشگر یا هرچه، درست نیست و کاملا کار غلطی است. 

محمدحسین ساکت، حقوقدان و قاضی بازنشسته دیوان عالی کشور در پایان گفت: این اقدام یعنی محروم کردن شهروندان اصلی و دادن این امتیاز به دیگران. طبیعتا کار خلاف و تبعیض نارضایتی را به هر شکلی می‌تواند بوجود آورد. 

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا