اجتماعی

توکلی، جامعه‌ شناس: امکان آزادسازی اینترنت در کشور با ارائه سیم کارت بدون فیلتر به گردشگران خارجی وجود دارد.

خبرمهم: نیره توکلی، جامعه‌‌ شناس در گفت‌و‌گو با خبرهای فوری مهم: نمی‌توان الان این ایراد را گرفت که چرا اینترنت برای توریست‌ها آزاد می‌شود بلکه باید این ایراد را گرفت که چرا برای ما آزاد نمی‌شود.

توکلی، جامعه‌‌ شناس: ارائه سیم کارت بدون فیلتر به گردشگران خارجی از این جهت بین مردم نارضایتی بوجود خواهد آورد که استفاده از اینترنت برای ما آزاد نیست. اما نباید ایرادی گرفت که چرا برای توریست‌ها آزاد می‌شود و باید از این جهت استقبال کرد. 

به گزارش بخش فرهنگی سایت خبرمهم، نیره توکلی، جامعه‌‌ شناس در گفت‌و‌گو با مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم در‌خصوص ارائه سیم کارت بدون فیلتر به گردشگران خارجی گفت: من معتقدم هر کاری برای توریست‌ها انجام شود اقدام خوبی است البته به شرط اینکه برای همه توریست‌ها انجام شود نه فقط توریست‌های زیارتی، چون تا الان همه امکانات خارج کردن ارز و… برای توریست‌های زیارتی بوده. 

به عبارتی هرکاری که برای توریست بین‌المللی بدون تبعیض صورت بگیرد، حتی در صورتی که فشار روی مردم خودمان باشد، باز هم مفید است. زیرا آزادی آنان روی آزادی ما هم تاثیر دارد و بعید است که بتوانند این یک بام و دو هوا را تداوم ببخشند. 

توکلی اضافه کرد: هرچقدر رفت و آمد باشد و هرچقدر صنعت توریستی به صورت واقعی شکوفا شود و امکانات وجود داشته باشد در حدی که حتی به افغانستانی‌ها نیز کارت اعتباری و اجزای تحصیل و ثبت نام فرزندانش در مدارس را بدهند، مفید است. در صورتی که اینترنت را برای ما هم آزاد کنند. 

وی تاکید کرد: نمی‌توان الان این ایراد را گرفت که چرا اینترنت برای توریست‌ها آزاد می‌شود بلکه باید این ایراد را گرفت که چرا برای ما آزاد نمی‌شود. 

این جامعه شناس در ادامه افزود: در‌حال حاضر باید استقبال کنیم از این جهت که در این زمینه گشایشی برای توریست‌ها انجام می‌شود. باید برای شکوفایی صنعت گردشگری و حضور توریست هر اقدامی انجام شود به طور مثال حتی اجازه دهند خانم‌های توریست بدون حجاب باشند و آن‌ها را اذیت نکنند. به طور کلی هر رونقی در این زمینه صورت بگیرد حتما به خود ما برمی‌گردد. 

توکلی با اشاره به نوع نارضایتی که با این اقدام در بین مردم ایجاد می‌شود، گفت: این اقدام از این جهت بین مردم نارضایتی بوجود خواهد آورد که استفاده از اینترنت برای ما آزاد نیست. اما نباید ایرادی گرفت که چرا برای توریست‌ها آزاد می‌شود و باید از این جهت استقبال کرد. 

این جامعه شناس ادامه داد: ما نباید حساسیت داشته باشیم که چرا برای اتباع کشورهای دیگر تسهیلات و مزایا قایل می‌شوند. ما باید از این اقدامات استقبال کنیم در عین حال مطالبات خود را در جهت داشتن اینترنت آزاد و برداشتن قوانین دست‌و پا گیر داشته باشیم. باید بیشترین اعتراضمان روی قوانینی باشد که اخیرا تصویب شده برای سفت و سخت گرفتن تبلیغات اجتماعی. 

نیره توکلی، جامعه‌‌ شناس در پایان گفت: امکان دارد با این اتفاق بعد از مدتی اینترنت برای مردم خودمان هم آزاد شود چون اولا کنترلش سخت است که ببینند چه کسانی استفاده می‌کنند و در ضمن در یک نقطه نخواهد ماند و تبدیل می‌شود به چیزی که محدودیت‌ناپذیر خواهد بود.    

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا