اجتماعیسلامت

بستری ۳۳۸ بیمارکرونایی دربیمارستان های استان فارس

خبرفوری مهم: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۳۳۸ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۵۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۳۳۸ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۵۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،عباس رضائیان زاده گفت: از ابتدای شیوع این بیماری کرونا دو میلیون و ۱۰۲ هزار و ۳۵۵ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۲۰ هزار و ۴۷۵ بیمار مثبت شناسایی شده است.

به گفته او، از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع، یک میلیون و ۷۳۰ هزار و ۹۷۶ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۳ هزار و ۹۴۲ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی»  ۳۷۱ هزار و ۳۷۹ مورد تست سریع انجام شده و ۱۰۶ هزار و ۵۳۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.

رضائیان زاده گفت: با بستری ۵۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۳۸ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۵۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد جدید فوتی کووید ۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۹۸۷ نفر رسید.

او گفت: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری ۶۱۰ هزار و ۴۱۲ هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۹۸۹ هزار و ۱۰۸ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۹۸ هزار و ۲۱۲ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۹۲ هزار و ۲۷۹ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۴۹۸ هزار و ۶۱۷ دُز نوبت سوم واکسن بوده است./باشگاه خبرنگاران جوان

 

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا