اجتماعی

بارش برف در ارتفاعات البرز/ کاهش دما در نوار شمالی کشور

خبرمهم: کارشناس هواشناسی گفت: طی امشب و فردا در برخی استان ها شاهد بارش باران خواهیم بود و در ارتفاعات البرز هم بارش برف انتظار می‌رود.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی،  با بیان این‌که در سه روز آینده با گذر امواج تراز میانی جو ابرناکی و بارش پراکنده در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود گفت:امشب در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، سواحل شمالی و ارتفاعات البرز ابرناکی، بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود .او ادامه داد: روز چهارشنبه با تقویت جریانات شمالی بر روی دریای خزر بارش در سواحل دریای خزر افزایش‌یافته و به استان‌های کردستان و زنجان گسترش می‌یابد .
ضیائیان بیان کرد: همچنین در استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان‌رضوی  شاهد بارش باران خواهیم بود و در ارتفاعات البرز هم بارش برف انتظار می‌رود.
کارشناس هواشناسی اظهار کرد: از اواخر وقت چهارشنبه و در روز پنجشنبه علاوه‌بر کردستان، زنجان و خراسان شمالی در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های البرز، تهران و سمنان نیز باران گاهی رعدوبرق و وزش باد انتظار می‌رود.
ضیائیان با بیان این‌که در ارتفاعات زاگرس واقع در غرب کشور نیز افزایش ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد گفت: بتدریج از بعدازظهر پنجشنبه بارش در نوار شمالی کاهش می‌یابد و وزش باد در نوار شرقی کشور افزایش خواهد یافت .
او با بیان اینکه در نیمه شرقی کشور جوی آرام و افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود توضیح داد: چهارشنبه و پنجشنبه در سواحل دریای خزر و روز پنجشنبه و جمعه به تدریج در نواحی شمال شرق و در دامنه‌های جنوبی البرز کاهش محسوس دما بین ۵تا ۸ درجه انتظار می‌رود.
این کارشماس هواشناسی بیان کرد: در روزهای پنجشنبه و جمعه در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و در مناطق مستعد ریزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود .
او یادآور شد: از امشب تا پایان هفته برای نواحی جنوب غرب کشور و استان‌های ساحلی خلیج‌فارس وزش باد شدید گاهی گردوخاک انتظار می‌رود و خلیج‌فارس و نواحی غربی و تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهد بود . طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج و طوفانی است .
کارشناس هواشناسی درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید است و بیشترین دمای تهران ۲۲ درجه و کمترین آن ۱۲ درجه خواهد بود. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا