اجتماعی

کدام محورها مسدود است؟

خبرمهم: رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور جدیدترین وضعیت جوی جاده های کشور را اعلام کرد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، سرهنگ احمد شیرانی  با اشاره به وضعیت محورهای دارای انسداد گفت: جاده چالوس و آزادراه تهران – شمال (مسیر رفت و برگشت) از ساعت ۲۳:۳۰ شب گذشته به علت بارندگی شدید و احتمال نشست آسفالت تا اطلاع بعدی مسدود هستند.

وی افزود: محور هراز با توجه به ادامه عملیات پاکسازی گل و لای تا اطلاع بعدی مسدود است و جاده سولقان به امامزاده داوود (ع) هم به علت ادامه پاکسازی سطح جاده مسدود است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: در حال حاضر مسیرهای جایگزین جاده فیروزکوه و آزادراه قزوین رشت برای تردد به استان‌های شمالی و بالعکس باز و وضعیت ترافیک روان دارد.

وی ادامه داد: بیشتر مسیرهای مسدود در روز گذشته بازگشایی شده و تعدادی از جاده‌های اصلی شامل شهداد-نهبندان، ریگان – ایرانشهر و زاهدان – میرجاوه کماکان مسدود است.

شیرانی خاطرنشان کرد: جاده بندر خمیر – بندرلنگه محدوده روستای کنخ تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین بندرخمیر – دژگان – بندرلنگه انجام می‌شود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور با اشاره به وضعیت جوی حاکم بر جاده‌ها گفت: برخی از محورهای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، تهران، قم، اصفهان، یزد، چهار محال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، فارس، کرمان و بوشهر درگیر با وزش باد و طوفان و بارندگی هستند.

وی به رانندگان توصیه کرد و گفت: وزش باد شدید باعث بروز پدیده گرد غبار و کاهش میدان دید رانندگان می‌گردد و احتمال وقوع تصادفات زنجیره‌ای را افزایش می‌دهد. بارندگی‌ها باعث افزایش لغزندگی سطح جاده‌ها می‌شود و رعایت سرعت مطمئنه و افزایش فاصله طولی با خودرو جلویی در این شرایط ضروری است.

شیرانی افزود: رانندگی در این شرایط نیازمند رعایت احتیاط بیشتر و آمادگی کامل در مواجه با این شرایط است. به رانندگان خصوصاً در بخش حمل کالا و مسافر توصیه می‌کنیم در این ایام زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با احتیاط بیشتر و کاهش سرعت رانندگی نسبت به شرایط عادی مسافرت کنند و از قبل سفر، شرایط جوی طول مسیر را مطلع شوند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا