اجتماعی

دریاچه ارومیه ۲۰۷ کیلومتر کوچک شد

خبرمهم: مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به کاهش ۲۰۷ کیلومتری وسعت دریاچه ارومیه گفت: امروز دریاچه ارومیه سه هزار و ۴۲۲ کیلومترمربع وسعت دارد در حالی که در مشابه سال گذشته این وسعت به ۳ هزار و ۶۲۹ کیلومترمربع رسید

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، فرهاد سرخوش ، با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار داشت: امروز تراز دریاچه ۱۲۷۱.۱۳ متر است که نسبت به مشابه سال گذشته که ۱۲۷۱.۷۱ بود روند کاهش داشته است.
وی حجم کنونی دریاچه ارومیه را چهار میلیارد و ۲۸ میلیون مترمکعب عنوان کرد و تصریح کرد: حجم دریاچه با کاهش یک میلیارد و ۹۷ میلیون مترمکعبی مواجه است چرا که در مشابه سال گذشته حجم آن ۶ میلیارد و ۲۵ میلیون مترمکعب بوده است.
مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره به کاهش ۲۰۷ کیلومتری وسعت دریاچه ارومیه گفت: امروز دریاچه ارومیه سه هزار و ۴۲۲ کیلومترمربع وسعت دارد در حالی که در مشابه سال گذشته این وسعت به سه هزار و ۶۲۹ کیلومترمربع رسیده بود.
وی در ادامه بیان کرد: تراز دریاچه ارومیه در اول مهر سال گذشته ۱۲۷۱.۲۷ متر، وسعت آن سه هزار و ۴۹۹ کیلومترمربع و حجم آبی آن چهار میلیارد و ۷۵ میلیون مترمکعب بوده است.
سرخوش گفت: در درازمدت نیز تراز سطح دریاچه ۱۲۷۴.۷۸ متر، وسعت آن چهار هزار و ۷۹۲ کیلومترمربع و حجم آبی آن ۱۴ میلیارد و ۴۶ میلیارد مترمکعب بوده است./تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا