اجتماعیسلامت

افزایش ترس اجتماعی با مرگ انصاریان و میناوند

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، با این حال روز گذشته اخباری مبنی بر خرید واکسن انگلیسی نیز به گوش رسید و سفارت بریتانیا در ایران روز پنج‌شنبه تایید کرد که ایران ۴.۲ میلیون دوز واکسن تولید شده توسط دانشگاه آکسفورد و شرکت سوئدی استرازنکا را خریداری کرده است. پیش‌تر نیز مینو محرز، عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر از خرید واکسن استرازنکا داده بود و وزیر بهداشت نیز گفته بود که به احتمال زیاد از یک کشور اروپایی واکسن خریداری می‌کنیم. اما سفیر ایران در لندن تاکید کرد که در برنامه خرید واکسن از سوی ایران، واکسنی از انگلیس خریداری نشده است. همانطور که حمید بعیدی نژاد در توییتی نوشته است: «‏مقامات بهداشتی کشورمان اقدامات بسیار خوبی را برای تهیه واکسن برنامه ریزی کرده‌اند.» وی تاکید کرد که خریدی از انگلیس در دستور کار نیست.

چه زمانی واکسیناسیون آغاز می‌شود

اما سوال اصلی در جایی مطرح می‌شود که آغاز واکسیناسیون کرونا با واکسن‌های اسپوتینک روسیه چه زمانی خواهد بود و چه نظراتی بر آنها صورت می‌گیرد. اگر صحبت‌های چند وقت اخیر را مرور کنیم، درخواهیم یافت که مسئولین وزارت بهداشت نیز، نگرانی مردم برای تزریق اولیه این واکسن‌ها را به مسئولین درک کرده‌اند و قبل‌تر چندتن از مقامات ارشد وزارت بهداشت تاکید کرده بودند که مسئولین و آقازاده‌ها در اولویت واکسن قرار ندارند و آنها نیز مانند مردم باید تا بهار و تابستان سال آینده صبر کنند که واکسن‌های ایرانی به تولید انبوه برسد. در این شرایط حیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در مورد روند تائید واکسن روسی، گفت: مستندات واکسن اسپوتنیک که به‌طور کامل از طرف شرکت سازنده روسی ارسال شده بود، توسط همکارانمان در حوزه بیولوژیک سازمان غذاودارو، مطالعه و مورد بررسی دقیق قرار گرفت و پس از تکمیل پرونده در قسمت‌های کیفی، پیش بالینی و بالینی نهایتا جهت اظهار نظر نهایی کارشناسی به کمیسیون ماده ۲۰ ارجاع شد که پس از بررسی توسط خبرگان کمیسیون قانونی ماده ۲۰ مجوز مصرف اضطراری این واکسن صادر گردید.

خرید واکسن از انگلیس؟‌

طی یک هفته گذشته و با درگذشت دو فوتبالیست مشهور (مهرداد میناوند و علی انصاریان )، شرایط جامعه به شکلی پیش رفته که ترس عمومی از ابتلا به کرونا و آینده نامعلوم، افزایش پیدا کرده و مردم در شبکه‌های اجتماعی از مسئولین می‌خواهند که هر چه سریع‌تر با خرید واکسن کرونا، به این ترس و التهاب اجتماعی پایان دهند. در این شرایط «آرمان ملی» نظرات چند کارشناس را در رابطه با فضای فعلی جامعه جویا شده که در ادامه می خوانید ./آرمان ملی

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا