اجتماعی

گروه‌های پرخطر نیازمند دریافت دز سوم واکسن کرونا هستند

خبرمهم: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دز سوم واکسن علیه کرونا برای گروه‌های پرخطر در بازه زمانی حدود چهار ماهه پس از نوبت دوم واکسن را ضروری دانست و گفت: دستورالعمل اجرایی در حال حاضر در کشور برای گروه‌ای هدف اجرایی می‌شود.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر مهرداد حقیقی متخصص عفونی درباره ضرورت واکسن دز سوم برای گروه های پرخطر اظهار داشت: واکسینه شدن در برابر کرونا به معنی رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی نیست، واکسیناسیون علیه کرونا یک بال پیشگیری و قطع زنجیره بیماری بود و بال دیگر کنترل بیماری، رعایت درست شیوه نامه ها است.وی ادامه داد: احتمال افت ایمنی ایجادشده به دنبال تجویز دو دز واکسن با گذشت زمان و نیز وجود بیماری های زمینه ای که باعث عدم پاسخ مناسب به دو دز واکسن می شود، توجیه تجویز دز یادآور است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد: برای افرادی که در گروه بیماران خاص هستند به طور مثال سیستم ایمنی بسیار ضعیف دارند یا مشکلاتی دارند که ممکن است در صورت ابتلا به کرونا عارضه های سخت یا جبران ناپذیر این بیماری را تجربه کنند، دریافت واکسن یادآور در بازه زمانی که توسط وزارت بهداشت مشخص می شود اکیدا توصیه می شود.
وی ادامه داد: کاهش مرگ و میرهای کرونایی در کشور مستقیما با واکسیناسیون و شتاب آن در ارتباط مستقیم است و اگر چنانچه روند فعلی واکسیناسیون عمومی در کنار رعایت دقیق پروتکل ها انجام شود، بی تردید چرخش ویروس کرونا به پایین ترین حد خود خواهد رسید.
حقیقی با اشاره به این موضوع که همچنان احتمال ایجاد پیک ششم کرونا دور از تصور نیست، توضیح داد: در بسیاری از کشورهای همجوار با پیک ششم کرونا روبرو هستیم، ولی نکته اینجاست که با سیاست درست و منطقی و عملکرد صحیح پیک های کرونا را به درستی کنترل کنیم.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بازگشایی مدارس را وابسته به مسایل متعددی دانست و عنوان کرد: موضوعی که اهمیت دارد، پرهیز از رکود آموزشی دانش آموزان است در این راستا اگر چنانچه اصول مقابله با کرونا نه تنها در قالب مسایل تئوری، بلکه در عمل اجرایی شود، می توانیم به سمت حضوری شدن و بازگشایی ها حرکت کنیم.
وی یادآوری کرد: بی تردید برای ارایه با کیفیت ترآموزش ها و ارتقای رشد جسمی و ذهنی کودکان باید سازوکار آموزش های حضوری ضمن شتاب بیشتر در روند واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی هر چه سریعتر تسهیل شود.
این متخصص عفونی دانشگاه ادامه داد: واکسیناسیون عملا اجرایی ترین و مهمترین اقدامی است که می تواند از شیوع بیشتر ویروس کووید ۱۹ پیشگیری کند. /ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا