اجتماعیسلامت

تلاش برای دیده شدن به هر قیمت

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، روزانه انسان‌های بیشماری در سراسر دنیا از جمله ایران، قربانی کرونا می‌شوند یا با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.تازه‌ترین قربانی‌های کرونا هم، علی انصاریان و مهرداد میناوند از چهره‌های مطرح ورزشی بودند که هنوز هم داغدارشان هستیم. این یعنی کرونا خطرناک‌تر از آن چیزی است که می‌پنداریم. کافی است نکات بهداشتی را رعایت نکنیم و یا محدودیت‌هایی را برای مهار آن در نظر نگیریم آنوقت است که به جانمان می‌افتد و آن اتفاقی که نباید می‌افتد. همه مردم دنیا به این موضوع واقف‌اند که یک لحظه ماسک از صورتشان جدا نمی‌شود اما بازهم کسانی هستند که گویا در عالم دیگری سیر می‌کنند و اساسا اعتقادی به کرونا و خطراتش ندارند مانند بهروز افخمی کارگردان کشورمان. او در حاشیه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر طی مصاحبه‌ای گفته است:« تعطیل کردن سینماها و مدارس و تحمیل کردن ماسک به مردم کار غلطی بوده است. برنامه جهانی وحشت که احتمالا با اهداف سیاسی در آمریکا و انگلیس طراحی شده در ایران طوری اجرا شد که به اصطلاح ما کاسه داغتر از آش شدیم.» انگار ایشان این همه داغ و روزهای سخت کرونایی را که وحشت به جان مردم انداخته بود که مبادا مبتلا شوند و همچنین بار سنگینی را بر دوش کادر درمان گذاشته بود تا کس دیگری داغدار عزیزش نشود، فراموش کرده‌اند و فقط به فکر زدن مهر تایید به افکار بدون سند و مدرکش است. شاید هم ایشان مانند برخی از بازیگران تصمیم گرفته‌اند که با اظهارات نسنجیده، خودش را بر سرزبان‌ها بیندازد. به هر حال آقای افخمی! اگر خدایی نکرده افرادی پیدا شوند که روی حساب حرف شما نکات بهداشتی، از جمله ماسک زدن را رعایت نکنند و درگیر این بیماری شوند و از این رهگذر جانشان را از دست بدهند، بازهم جلوی دوربین بدون ماسک می‌نشینید و با اطمینان افکار غلط تان را بازگو می‌کنید؟

دایی جان ناپلئون کی بودی، آقای افخمی؟!

در این راستا نوشته اند:« بهروز افخمی که کارگردان سینماست و در مجلس ششم به اعتبار فهرست اصلاح‌طلبان نماینده مجلس بود و به کرسی‌های سرخ آن زمان پارلمان تکیه زده بود، در تکمیل چرخش و تغییر عجیب و غریبش در این سال‌ها گفته است:« تعطیل کردن سینماها و مدارس و تحمیل کردن ماسک به مردم کار غلطی بوده است. برنامه جهانی وحشت که احتمالا با اهداف سیاسی در آمریکا و انگلیس طراحی شده در ایران طوری اجرا شد که به اصطلاح ما کاسه داغتر از آش شدیم.» سعدی علیه الرحمه دارد که: «تا مرد سخن نگفته باشد/عیب و هنرش نهفته باشد» آقای افخمی، کاش به حرف ما نه، به نصیحت سعدی گوش می‌کردی. تغییر کردن خوب است اما به نظر می‌رسد شما از آن سوی بوم به روی زمین افتاده‌ای! مردم طی همین چند روز دو داغ بزرگ از کرونا دیدند. مهرداد میناوند و علی انصاریان به خاطر کرونا از میان ما رفتند، مرگ این دو نفر را چگونه تحلیل می‌کنی؟ نکند آدم‌ فضایی‌ها قاتل این دو فوتبالیست محبوب کشور بودند؟شاید همه کسانی که در این مدت قربانی این ویروس شدند، سوار یک هواپیما بودند و آن هواپیما در اقیانوس آرام سقوط کرده و حکومت نمی‌خواهد به ما بگوید و کرونا را بهانه کرده تا آن ماجرا را به حاشیه ببرد. آقای افخمی از تو خواهش می‌کنیم اگر اطلاعات دیگری داری، در اختیار ما بگذاری تا ما از آن استفاده کنیم و در خاموشی نمانیم. آقای افخمی اصلا ما غرب زده و وابسته به آمریکا و به قول شما کاسه داغ‌تر از آش، رفتار مقام رهبری را نمی‌بینید؟ ایشان هم از ماسک استفاده می‌کنند و هم تمام دیدارهای حضوری خود را به صورت مجازی برگزار می‌کنند. آقای افخمی، ماسک زدن فقط در ایران اجرا نمی‌شود و بسیاری از مردم جهان از ماسک استفاده می‌کنند و این فعلا یک راه اثبات شده برای همه جهان است. و چه عجیب که با توصیه بزرگان کشور به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شما همچنان اصرار به تئوری توطئه دارید و برای خود دایی جان ناپلئونی شده‌ای؟ به‌گمانم، افخمی از آن دسته آدم‌هایی است که فکر می‌کند «بدنامی بهتر است بی‌نامی» است. و گرنه کیست که نداند ویروس کرونا یک خطر جدی برای انسانیت و زندگی پیش‌روست. آقای افخمی کمی هم فراموش کار شده و یادش رفته است که کرونا از چین به جهان صادر شد. آقای افخمی در این سال‌ها تغییر کرده‌ای حتی بیشتر از الهام چرخنده! اشکالی ندارد. یک زمانی به طرف اصلاح‌طلبان غش می‌کردی حالا به سمت اصولگرایان رادیکال. همه این تحول را متوجه شده‌اند. الان می‌دانند شما یگانه کارگردان ضد غرب و نظام سرمایه‌داری هستید و دیگر احتیاجی به اینگونه سخنان برای نشان دادن این تحول عظیم نیست. احتیاجی نیست به اعتبار خود چوب حراج بزنید. ما به برخی فیلم‌های شما علاقه مندیم. ما فیلم «عروس» شما را دوست داریم و به خاطر این علاقه اصلا نمی‌خواهیم مردم بعد از شنیدن حرف‌هایی از این جنس شما را مسخره کنند.بهتر است در مورد سینما و این مسئله مهم که تمام جشنواره‌ها برنامه و بازیچه نظام سرمایه‌داری هستند حرف بزنید و وارد مسائل کرونایی و اجتماعی نشوید. و اگر در مورد مسئله‌ای علم ندارید به توصیه‌های افراد صاحب علم و نظر گوش فرا دهید.»

 واکنش کاربران

کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز به این اظهارات افخمی واکنش نشان داده اند.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «اطراف خیلی از ما یکی شبیه بهروز افخمی است که یک ساله میگیم و باز حالیش نمیشه. آدما میمیرن باز نمی‌فهمه. نمی‌فهمه».
کاربر دیگری گفته است:« کلا بهترین شیوه دیده شدن و مطرح شدن و سر زبون‌ها افتادن، حتی واسه افرادی که از قبل هم معروف بودن و بنا به دلایلی (که شاید بعدا مشخص شه) میخوان دوباره مطرح شن، اینه که با قیافه موجه و حق به‌جانب یکسری صحبت‌های خیلی عجیب و غیرعلمی میکنن و روش اصرار دارن محلشون ندیم».
کاربر دیگری اینطور می‌نویسد:« هر انسانى ممکن است در شرایطى دچار بحران‌ها و مشکلاتى در روحیه،تفکر و بیان شود(مشخصا پرگویى) آنچه مایه نگرانى و تاسف می شود دادن تریبون هاى رسمى به این افراد و پى گیرى رسانه هاى زرد براى گفتگو با ایشان است عزیزانى از این دست گرفتارند باید مدتى به حال خودشان بمانند».
دیگری نوشت:« آقای بهروز افخمی لطفا بیایید باهم یک سر به آی سی یو بیماران کرونا بزنیم، یک روز به بیمارستان بیایید تا باهم صدای شیون خانواده بیماران کرونایی را بشنویم… یک روز بالاسر بیمار زیر دستگاه بنشینید و فقط نگاه کنید… یک روز به جای کادر درمان با تجهیزات حفاظت فردی فقط بنشینید!»
کاربران دیگر نوشته اند:« اگه الان من در مورد فیلم جناب بهروز افخمی نظر کارشناسی میدادم، میگفت تو سواد سینمایی نداری و حرف نزن. سواد داشتن در هر مبحثی، مهم است»، «بهروز افخمی حتی اگه اون تحمیل کردن ماسک رو جزء موارد نمی‌گفت باز یه ذره می‌تونستم هضمش کنم »، «واقعا هر روز یاد اقوام و دوستانی که به خاطر کرونا فوت کردن میفتم قلبم میگیره، هر روز یاد همکارام میفتم که با این عذاب وجدان زندگی میکنن که شاید به علت شغلشون باعث انتقال کرونا به دیگران شدن، از اینکه نمیتونن پدر و مادرشونو ببینن یا با فرزندانشون بازی کنن. آنوقت آقای افخمی نسخه رعایت نکردن بهداشت را می‌پیچد»، «واقعا چرا و چرا آدم‌هایی مثل بهروزافخمی در این جامعه وجود دارن، اینجور آدم‌ها با این تفکرات قاتل ذهنی هستن، تفکراتشون باعث مرگ هزاران انسانه »، «اصلا مشکل بهروزافخمی نیست مشکل ماییم که حرف سلبریتی‌ها خیلی برامون مهمه احتمالا چرندیاتی که گفته میره تو ذهن یه سریا و این خطرناکه و باید باهاش برخورد کنن»./آفتاب یزد

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا