اجتماعیسلامت

اعمال محدودیت‌های تردد ۲۵ شهر مرکز استان

خبرمهم: با ابلاغ وزارت کشور، از فردا ظهر محدودیت رفت و آمد ۲۵ شهر مرکز استان اعمال می‌شود.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  به نقل از وزارت کشور، نشست کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا عصر روز یکشنبه ۱۱ آبان ماه، به ریاست حسین ذوالفقاری معاون وزیر کشور و دبیر این کمیته برگزار شد.

در این نشست با اشاره به شیوع فزاینده ویروس کرونا در کشور در هفته‌های اخیر و مصوبه ابلاغی از سوی از سوی ستاد ملی کرونا در خصوص اعمال محدودیت در شهر‌های با وضعیت قرمز، درخصوص اعمال محدودیت تردد در روز‌های آینده بررسی و تصمیم گیری شد.

همچنین مقرر شد در ۲۵ شهر مرکز استان که وضعیت قرمز داشته و پیش از این محدودیت‌هایی از سوی ستاد ملی کرونا در این شهر‌ها اعمال شده است، خروج خودرو‌های شخصی با پلاک بومی و ورود خودرو‌های غیربومی ممنوع باشد. این محدودیت‌ها شامل موارد ضروری، کالا‌های مایحتاج مردم و موارد اضطراری نمی‌شود.

استانداران محترم و روسای ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای سراسر کشور

سلام علیکم

 با احترام، پیرو دعوتنامه ۱۲۴۲۸۰ مورخ۱۱/۰۸/۱۳۹۹ چهل و دومین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا (فوق العاده) در خصوص بررسی اعمال و چگونگی محدودیت در تعطیلات پیش رو تصمیمات به شرح ذیل جهت اجرا ابلاغ می‌شود:

۱-از ساعت ۱۲ روز دوشنبه مورخ ۱۲/۰۸/۱۳۹۹ خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی از/به ۲۵ مرکز استان، به شرح مندرج در بند ۲ ، ممنوع است.

۲-مراکز استان‌های دارای ممنوعیت عبارتند از: تهران، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی،اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان و کرمان.

۳-اعمال ممنوعیت‌ها در استان‌های تهران و البرز از انتهای حوزه استحفاظی آنها آغاز و به صورت یکپارچه، ورود پلاک غیر بومی و خروج پلاک بومی ممنوع می‌گردد.

۴-زمان آغاز اجرای طرح  ساعت ۱۲:۰۰ روز دو شنبه مورخ ۱۲/۰۸/۱۳۹۹ می‌باشد.

۵-زمان خاتمه طرح ساعت ۲۴ روز جمعه مورخ ۱۶/۰۸/۱۳۹۹ می‌باشد.

۶-پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به اعمال جریمه ۰۰۰/۵۰۰ تومانی برای متخلفان بر اساس کد تعریف شده قبلی، اقدام می‌نماید.

۷-خودروهای عمومی، انتظامی، امدادی، درمانی، خدماتی، حمل کالاها و مواد اساسی مشمول اعمال ممنوعیت‌های تعیین شده نمی‌گردند.

۸-ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ضمن تشکیل جلسه با دستگاه های متولی نسبت به هماهنگی و پشتیبانی جهت اجرای محدودیت‌های ابلاغی اقدام نماید. در این راستا لازم است ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نسبت به انسداد معابر غیر اصلی با هماهنگی پلیس راهور استان اقدام نمایند.

۹-کمیته اطلاع رسانی نسبت به انجام اقدامات تبیینی و انعکاس تصمیمات در رسانه‌های کشور اعم از صدا و سیما و مطبوعات، اقدام مستمر و موثر معمول نماید. در این راستا تنظیم اطلاعیه های لازم و انجام مصاحبه های تخصصی مد نظر و اقدام قرار گیرد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا