اجتماعیسلامت

درگیری با کرونا حداقل تا یکسال آینده

خبرمهم: معاون کل وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه افزایش تعداد فوتی های کرونا نتیجه رفتار کل اجتماع است گفت: باید سبک زندگی و رفتارها را به طور جدی تغییر دهیم.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، دکتر حریرچی معاون کل وزیر بهداشت با حضور در برنامه چاپ اول شبکه خبر گفت: افزایش تعداد فوتی های کرونا نتیجه رفتار کل اجتماع است.

او افزود: برای کنترل ویروس باید با قاطعیت بیشتر برخورد شود به طوریکه دولت نیز باید آمرانه و حاکمیتی برخورد کند بنابراین اگر اعمال قانون قاطع انجام نشود، موجب صدمات جبران ناپذیر به جامعه می شود.

دکتر حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت: از چهارشنبه در ۲۵ مرکز استان و ۸۹ شهرستان محدودیت های جدیدی اعمال می شود.

معاون کل وزیر بهداشت گفت: محدودیت ۱۰ روزه برای ۲۵ مرکز استان که قرار است برای مشاغل گروه سه و چهار از روز چهارشنبه اجرایی شود و به  ۴۳ شهرستان موجود ۴۶ شهرستان اضافه شده که در مجموع ۸۹ شهرستان شامل محدودیت های کرونایی می شود.

دکتر حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت: ما با مدل پنیر سوئیسی روبرو هستیم و باید در مقابل فراگیری ویروس کرونا، مانع ایجاد کنیم.

او افزود: به طور کلی رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک، تعطیلی ها و محدودیت ها، کاهش تردد، غربالگری و تست در مراحل اولیه، ایزولاسیون و قرنطینه، بهبود درمان از راههای مقابله با ویروس کزوناست.

دکتر حریرچی تاکید کرد: ورود غیرضروری به بیمارستان باید به صفر برسد.

او با بیان اینکه یکی از سیاست های فعلی وزارت بهداشت توسعه درمان سرپایی است گفت: افراد مبتلا ابتدا با سامانه ۴۰۳۰ تماس و بعد از بررسی و توضیحات لازم، اگر نیاز بود به بیمارستان مراجعه کنند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا