اجتماعیاستانیاقتصادیسلامت

روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه باید ادامه یابد

خبرمهم: استاندار کرمانشاه گفت: روند مناسبی که در جهت کاهش نرخ بیکاری استان آغاز شده باید تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه یابد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، هوشنگ بازوند در جلسه عصر امروز (۲۸ تیر) کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه از کاهش نرخ بیکاری استان در بهار امسال یاد کرد و افزود: در شرایطی که نرخ بیکاری کرمانشاه در بهار سال ۱۳۹۶ به ۲۰.۶ درصد رسیده بود، اما در بهار امسال با کاهش چشمگیر به ۱۳.۸ درصد تنزل پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بازوند اظهار کرد: نه تنها جلوی روند صعودی نرخ بیکاری استان گرفته شد، بلکه روند کاهشی خوبی نیز داشتیم و باید تمام تلاش خود را بکار بگیریم که این روند کاهشی تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه پیدا کند.

استاندار کرمانشاه گفت: روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه در شرایطی رخ داده که اقتصاد استان نیز مانند تمام کشور درگیر شرایط ناشی از تحریم‌ها و شیوع کرونا بود.

وی افزود: از سوی دیگر سه استان دیگر غرب کشور افزایش نرخ بیکاری داشتند.

بازوند در ادامه از پیامدهای اقتصادی کرونا یاد کرد که معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داده و ادامه داد: اگر در این شرایط اقتصادی فکری به حال معیشت مردم نشود، درگیر خطری شدیدتر از خطر کرونا خواهیم شد و در همین راستا نظام و دولت تلاش کردند در کنار توجه به جان و سلامت مردم، به معیشت و اقتصاد آنها نیز توجه داشته باشند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به غیرقابل پیش‌بینی بودن پایان این بیماری و پیامدهای آن، خاطرنشان کرد: باید یاد بگیریم با این شرایط زندگی کنیم و اقتصاد را هم پیش ببریم و پویا کنیم.

بازوند رسیدن به این هدف را نیازمند تلاش و ایثار مدیران دانست و عنوان کرد: در چنین شرایطی نمی‌توانیم مانند روال عادی گذشته کارها را پیش ببریم.

وی سپس از تسهیلاتی که دولت با وجود شرایط سخت برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع کرونا در نظر گرفته یاد کرد و با گلایه از پایین بودن سهم استان کرمانشاه، یادآور شد: مدیران مربوطه در استان باید پاسخگو باشند که سهم ۶۸۰ میلیارد تومانی بر چه اساسی برای کرمانشاه در نظر گرفته شده، در حالیکه برخی استان‌های دیگر اعتبارات بسیار بیشتری دارند.

استاندار کرمانشاه افزود: از سوی دیگر میزان جذب همین میزان اعتبار نیز قابل قبول نیست و از نظر جذب این اعتبارات استان ۱۹ کشور هستیم که پذیرفتنی نیست.

بازوند جذب حداکثری این اعتبارات را نیازمند پای کار آمدن بانک‌ها و کاهش بروکراسی پرداخت تسهیلات دانست و عنوان کرد: همانطور که بانک‌ها برای کمک به کاهش بیکاری استان به خوبی پای کار بودند، توقع داریم در زمینه پرداخت تسهیلات کرونا نیز تسهیل‌گری کنند.

وی گفت: نباید چشم مدیران بانک در استان‌ها به نظرات هیات مدیره تهران باشد، زیرا با این روند مشکل مردم حل نخواهد شد.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: مردم توقع دارند در این شرایط سخت اقتصادی و معیشتی فکری به حال آنها بکنیم که این امر نیازمند همکاری بخش‌های مختلف خصوصا بانک‌ها است.

بازوند خواستار تشکیل کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های مربوطه برای جذب این اعتبارات شد و ادامه داد: این کمیته باید سه بار در هفته جلساتی برای بررسی آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات کرونا داشته باشد و تمام موانع و مشکلات را بررسی کند.

وی تاکید کرد: اگرچه قول داده شده که اگر این اعتبارات جذب شود باز هم بودجه بیشتری به ما اختصاص می‌دهند، اما مشابه همین شرایط را در تسهیلات زلزله هم داشتیم که قرار بود در صورت جذب ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار، ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر هم به ما بدهند که بعد از چهار ماه پیگیری هنوز محقق نشده و نباید بگذاریم این روند دوباره تکرار شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه بر لزوم استفاده از ظرفیت صنعت ساختمان برای کمک به اشتغال استان هم تاکید کرد و گفت: طرح‌های خوبی مانند اقدام ملی مسکن، تعهد پنج هزار واحدی بنیاد شهید و … داریم که باید هرچه زودتر اجرایی شود.

بازوند خواستار کاهش بروکراسی پیش روی ساخت و سازها در استان با همکاری مسکن و شهرسازی شد./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا