بین المللیسیاسی

بازتاب بیانات روز قدس مقام معظم رهبری در رسانه‌های عربی

خبرمهم: رسانه‌های عربی منطقه روز جمعه بیانات آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی را در روز جهانی قدس بازتاب داده و به نقل از ایشان نوشتند: صهیونیسم در منطقه ویروسی است که دیری نمی‌پاید و بزودی از بین‌ خواهد رفت.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  شبکه خبری المیادین که سخنان رهبری را به طور گسترده پوشش داده در خبری با تیتر «آیت‌الله خامنه‌ای: با دشمن جز با زبان اقتدار نمی‌توان سخن گفت و حماس و حزب‌الله و جهاد حجت را بر همه تمام کرده‌اند» نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای مذاکره با آمریکا و کشورهای غربی را تجربه تلخ و ناموفق درباره فلسطین توصیف کرد.

ایشان گفتند: در عصر کنونی هیچ جنایت بشری به اندازه و شدت غصب فلسطین و بیرون راندن مردم آن نیست و هدف از ایجاد رژیم صهیونیستی ایجاد پایگاه دائمی برای غرب در غرب آسیا بوده است.

المنار

شبکه خبری المنار نیز نوشت که امام خامنه‌ای در روز قدس بر ادامه مبارزه به خاطر فلسطین و مقابله با عادی‌سازی روابط با اشغالگران صهیونیستی تاکید کرد.

المنار به نقل از رهبری افزود : روز قدس روزی است که امام خمینی (ره) با ذکاوت خود آن را نامگذاری کرد تا حلقه وصلی میان صدای مسلمانان درباره قدس شریف و فلسطین مظلوم باشد. سیاست استکبار و صهیونیسم مبتنی بر کمرنگ کردن مسئله فلسطین از فکر و ذهن جوامع مسلمان است.

ایشان گفتند:‌ وظیفه فوری و مهم، مبارزه با این خیانتی است که به دست مزدوران سیاسی و فرهنگی دشمن در داخل کشورهای اسلامی انجام می‌شود.

آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: روز قدس در چند دهه اخیر نقش‌آفرینی کرده و در آینده نیز این نقش را ایفا خواهد کرد.

المنار به نقل از ایشان نوشت: فلسطین متعلّق به فلسطینیان است و باید با اراده‌ آنان اداره شود. طرح همه‌پرسی از همه‌ ادیان و اقوام فلسطینی که از نزدیک به دو دهه‌ پیش از این ارائه کرده‌ایم تنها راه برای غلبه بر چالش‌های کنونی و آتی در فلسطین خواهد بود.

رویترز

خبرگزاری رویترز نیز روز جمعه بخشی از سخنانی رهبری جمهوری اسلامی ایران را پوشش داد و نوشت : آیت ‌الله علی خامنه‌ای رهبری ایران خواستار نبرد با اسرائیل شد و آن را غده سرطانی خواند که باید تا آزادی سراسر خاک فلسطین با آن مبارزه کرد.

رویترز به نقل از رهبری نوشت: اساسی‌ترین توصیه ادامه نبرد است. جهان امروز تک‌تک افرادی را که در سراسر دنیا به کرونا مبتلا شدند ، می‌شمارد اما کسی تاکنون نپرسیده چه کسی مسئول و عامل صدها هزار شهید، اسیر و مفقود در کشورهایی است که آمریکا و اروپا در آن آتش جنگ به پا کردند.

این خبرگزاری به نقل از مقام معظم رهبری ادامه داد،  امروز کرونا یک واقعیّت است و همه‌ی انسان‌های باشعور، مبارزه با آن را واجب می‌دانند اما ویروس دیرینه صهیونیسم بی‌گمان از این پس دیری نمی‌پاید و از این منطقه ریشه‌کن خواهد شد.

رای‌الیوم

روزنامه رای‌الیوم نیز با این تیتر «خامنه‌ای: اسرائیل غده سرطانی در خاورمیانه است و مبارزه برای آزادسازی فلسطین واجب است.» بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را در روز قدس بازتاب داد.

رای الیوم به نقل از ایشان نوشت:‌ هدف مبارزه در فلسطین آزادسازی فلسطین از بحر تا نهر و بازگشت همه فلسطینیان به سرزمین‌شان است.

آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه برخی از نظام‌های عربی نقش مزدور را در منطقه بازی می‌کنند، تاکید کردند: رژیم صهیونیستی دیری نمی‌پایید و از بین خواهد رفت.

خبرگزاری فلسطینی معا

این خبرگزاری نیز بخشی از سخنان رهبر انقلاب اسلامی را پوشش داد و به نقل از ایشان نوشت: نبرد آزادسازی فلسطین واجب است… و رژیم صهیونیستی به زودی از بین خواهد رفت.

ایشان گفتند: مهم‌ترین توصیه‌ اینجانب تداوم مبارزه و سامان بخشیدن به سازمان‌های جهادی و همکاری آنان با یکدیگر و گسترش عرصه‌ جهاد در همه سرزمین‌های فلسطینی است.

معا نوشت: رهبر ایران اسرائیل را غده سرطانی در خاورمیانه توصیف و تاکید کرد که مبارزه برای آزادسازی فلسطین واجب و جهاد در راه خدا است.

روسیا الیوم

این شبکه خبری نیز به نقل از آیت‌ الله خامنه‌ای نوشت: جبهه مقاومت امروز رو به اقتدار است و باید با تلاش‌هایی که سعی در به حاشیه راندن مسئله فلسطین دارند، مبارزه کرد.

رهبری ایران در روز قدس گفت: انقلاب اسلامی ایران فصل جدیدی در مبارزه به خاطره فلسطین باز کرد. از این رو مبارزه در راه فلسطین جهاد و واجب اسلامی است.

ایشان افزودند:‌ بسیاری از کشورهای عربی تسلیم شدند و وظیفه خود را در برابر فلسطین فراموش کردند. عادی‌سازی حضور رژیم صهیونیستی در منطقه هدف آمریکا است و برخی از کشورهای عربی به تحقق آن کمک می‌کنند. از این رو مذاکره با آمریکا و کشورهای غربی درباره مسئله فلسطین تجربه تلخ و ناموفقی بوده است.

عربی۲۱

پایگاه خبری عربی ۲۱ نیز با بازتاب بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ، به نقل از ایشان نوشت: صهیونیسم در فلسطین ویروسی است که دیری نمی‌پاید و به زودی از بین خواهد رفت.

عربی۲۱ نوشت: رهبری ایران درباره تکیه بر کشورهای غربی هشدار داد و گفت: این کشورها دشمن ملت‌های اسلامی و مسئول جنایت‌ها در حق این ملت‌ها هستند.

این پایگاه خبری با اشاره به این سوال مقام معظم رهبری که چرا باید میلیون‌ها فلسطینی به دور از سرزمین خود باشند؟ تاکید کرد، تنها با زبان اقتدار می‌توان با دشمن صهیونیستی سخن گفت و حماس ، جهاد و حزب‌ الله حجت را در این باره تمام کرده‌اند./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا