سیاسی

رئیس جمهور احتمالا ویدیو کنفرانسی از وزیر پیشنهادی کشاورزی دفاع خواهد کرد/ دولت شبانه روز کرونا را پیگیری می‌کند

خبرمهم: معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: آقای روحانی شبانه روز و مستمر موضوع کرونا را پیگیری کرده و دستورات لازم را می‌دهد.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به گلایه «مسعود پزشکیان» نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص تاخیر وزیر کشور، وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: زمانی که آقای پزشکیان وزرا را برای ارائه گزارش فراخواند، آنها در مسیر آمدن به مجلس بودند و چند دقیقه بعد رسیدند و آماده گزارش به نمایندگان شدند.

او افزود: از ابتدای شیوع این بیماری دولت ستاد ملی مقابله با کرونا را با محوریت وزارت بهداشت تشکیل و در کنار آن ۱۰۰ هزار میلیارد بودجه در خصوص مبارزه با آن اختصاص داد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: تعیین وزیران و معاونان معین برای استانها، برگزاری جلسات ویدیو کنفرانس‌های استانی معاونان و وزیران با استاندارها، تجهیز بیمارستان‌ها به مواد بهداشتی، ماسک، گان و لباس‌های حفاظتی، اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی همه این اقداماتی بود که دولت انجام داده است.

امیری تاکید کرد: رئیس جمهور شبانه روز و مستمر موضوع را پیگیری می‌کند، گزارش می‌خواهد و دستورات لازم را می‌دهد. حتی در طول شبانه روز با تماس‌های تلفنی و جلسات متعدد در تلاش هست که آثار کرونا را در بخش‌های مختلف مانند سلامت، امنیت، اقتصاد و حوزه‌های دیگر کاهش داده شود.

او با تاکید بر این که برنامه ریزی‌های دولت در زمینه مقابله با کرونا بسیار مفید و موثر بوده است گفت: با برنامه ریزی‌هایی که انجام شد و حمایت از قشر‌های آسیب پذیر و کسب و کار‌های خرد که از این ویروس آسیب دیدند، حمایت از شهروندان به انواع مختلف و بودجه‌ای که اختصاص داده شد از سوی رئیس جمهور و همه اعضای دولت برای کمتر تاثیرگذاشتن آثار این ویروس بر اقتصاد و زندگی مردم پیگیری می‌شود.

امیری همچنین با اشاره به دفاع رئیس جمهور از وزیر پیشنهادی کشاورزی گفت:به احتمال زیاد رئیس جمهور فردا از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس با نمایندگان ارتباط برقرار کرده و از وزیر پیشنهادی دولت دفاع خواهد کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: البته حضور رئیس جمهور در خانه ملت یا برقراری ارتباط ویدیو کنفرانس تا ساعتی دیگر مشخص خواهد شد.

«عبدالرضا رحمانی فضلی»، «سعید نمکی» و «محمدباقر نوبخت» وزیران کشور و بهداشت و رئیس سازمان برنامه بودجه صبح امروز سه شنبه با حضور در نخستین نشست صحن مجلس از نحوه فعالیت این وزارتخانه‌ها و این سازمان برای کنترل انتشار ویروس کرونا گزارش دادند، اما این حضور با کمی تاخیر صورت گرفت که «مسعود پزشکیان» نایب رئیس اول مجلس در جلسه صحن از تاخیر آن‌ها گلایه کرد و گفت که دولت اصلاً مسئله را جدی نگرفته است./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا