اجتماعیبین المللیحوادثسیاسی

جزییات شهادت سردار قاسم سلیمانی در عراق

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرهای فوری، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تایید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه خود آورده است: سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید.

 در حمله بالگردهای آمریکایی به یک خودرو در بغداد سرلشکر قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس به شهادت رسیدند.

 متن کامل اطلاعیه سپاه

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای از شهادت سردار امت اسلامی حاج قاسم سلیمانی فرمانده شجاع و فدارکار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله نیروهای متجاوز و تروریست امریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد خبر داد.

در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست امریکایی در نزیکی فرودگاه بغداد و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به همراه چند تن دیگر از فرماندهان جهبه مقاومت ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اطلاعیه ای صادر کرد.

متن اطلاعیه بدین شرح است:

بسم الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا﴿۲۳﴾

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

سوره مبارکه الأحزاب آیه ۲۳

به استحضار امت اسلامی بویژه ملت شریف و قهرمان ایران می رساند بامداد امروز (جمعه) و در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست امریکایی درنزدیکی فرودگاه بغداد ، سرباز ولایت و امت اسلامی سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده فداکار شجاع و بی نظیر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از عمری مجاهدت ، فداکاری و نقش آفرینی های ماندگار و پر افتخار در راه اعتلای اسلام و دفاع از قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت علیم السلام و سرافرازی ایران عزیز ، به شهادت رسید.

در این حمله جنایات بار چند تن از همراهان وی و نیز  فرماندهان و رزمندگان حشد العبی قهرمان عراق به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک و  تسلیت شهادت این مجاهد عالیقدر به محضر مقدس حضرت ولی عصر (عج) ، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی ( مد ظله العالی)، ملت قدرشناس ایران اسلامی، احاد رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی، خانواده معظم و علاقمندان و ارادتمندان وی ، اطلاعات و برنامه های مربوط به آئین های استقبال، تشییع و به خاکسپاری پیکر مطهر شهدای گرانقدر را به آگاهی خواهد رساند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلام

در پی شهادت سرلشکر حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله نیروهای تروریستی ارتش جنایتکار آمریکا در بغداد، سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به این حمله تروریستی واکنش نشان دادند.

وی در صفحه خود در توییتر خود نوشت: سپهبد شهید قاسم سلیمانی به جمع برادران شهیدش پیوست ولی انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت.

درپی حمله نیروهای آمریکایی به خودروی حامل سردار سپهبد قاسم سلیمانی و به‌شهادت رسیدن وی، علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملّت واکنش نشان داد.

وی در صفحه خود در توییتر نوشت: «انا لله و انا الیه راجعون.

به شهادت رساندن سردار سرافراز قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابو‌مهدی مهندس فرمانده حشدالشعبی عراق به دست نیروهای آمریکایی جنایت‌پیشه، اقدام هولناکی است که منطقه را در معرض تحولات غیرقابل پیش‌بینی قرار می‌دهد. این مصیبت را به عموم مسلمین تسلیت می‌گویم».

در پی شهادت سرلشکر حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله نیروهای تروریستی ارتش جنایتکار آمریکا در بغداد، شخصیت‌ها و مسئولین مختلف کشور به این حمله تروریستی واکنش نشان دادند.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه خود در توییتر خود نوشت: سپهبد شهید قاسم سلیمانی به جمع برادران شهیدش پیوست ولی انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت.

حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور نیز در کانال شخصی خود نوشت: «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا».

«‏ترامپ  با قمار خود، آمریکا را وارد خطیرترین شرایط منطقه‌ای کرده‌است. ‏کسی که پا را از خطوط قرمز فراتر بگذارد باید آماده تحمل تبعاتش باشد.»

علی شکوری راد، دبیرکل حزب اتحاد ملّت نیز در صفحه خود در توییتر نوشت:

«انا لله و انا الیه راجعون.

به شهادت رساندن سردار سرافراز قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابو‌مهدی مهندس فرمانده حشدالشعبی عراق به دست نیروهای آمریکایی جنایت‌پیشه، اقدام هولناکی است که منطقه را در معرض تحولات غیرقابل پیش‌بینی قرار می‌دهد. این مصیبت را به عموم مسلمین تسلیت می‌گویم».

حزب موتلفه اسلامی نیز با صدور بیانیه‌ای شهادت حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

انالله و انا الیه راجعون

سردار رشید اسلام و ایران پس از ۴۰ سال مجاهدت برای سرافرازی ملت ایران اجر مجاهدت های خود را با شهادت خونین از خداوند تبارک تعالی گرفت.

او از نخستین روزهای دفاع مقدس راهی جبهه ها شد و در شمال و جنوب عرصه های نبرد قهرمانه بدنبال شهادت می گشت.

رشادت های او در عملیات های والفجر۸، کربلای۴ و۵ زبانزد فرماندهان دلیر دفاع مقدس است. لشگر ۴۱ ثارالله جزء لشگرهای خط شکن نبردهای بزرگ و حماسه ساز رزمندگان اسلام بود.

پایان جنگ برای او آغاز جدید برای ادامه نبرد با استکبار جهانی و بویژه آمریکا بود، لذا از سوی مقام معظم رهبری به سمت فرماندهی نیروی قدس سپاه منصوب شد از آن زمان وی عمق استراتژیک جمهوری اسلامی و اقتدار ایران اسلامی را به سواحل مدیترانه و تنگه باب المندب برد و جریان پلید حکومت داعش را در عراق و سوریه با تدبیر نابود کرد. دست پُر قدرت ملت ایران از آستین حزب الله لبنان، حماس و جهاد فلسطین، حشد الشعبی عراق و انصار الله یمن بارها بر سینه ابر قدرتها توسط وی کوبیده شد.

همه این هنرنمایی رزمی با عزم و اراده پولادین مرد بزرگ تاریخ سردار سپهبد قاسم سلیمانی در بامداد۱۳ دی ماه به هنگامی که وی شهد شیرین شهادت را در پیوستن به سرداران شهید اسلام و ایران نائل شد.

حزب موتلفه اسلامی شهادت غرور آفرین سردار شهید قاسم سلیمانی را به ملت ایران و ملت های به پا خواسته منطقه و فرماندهی کل قوا حضرت آیت الله العظمی خامنه ای و تمام رزمندگان صف مقدم مقابله با استکبار جهانی تبریک و تسلیت می گوید.

حزب موتلفه اسلانی همچنین شهادت ابومهدی مهندس از فرماندهان دلاور حشد الشعبی را به مرجعیت عالی و ملت دوست و برادر عراق تبریک و تسلیت عرض می نماید.

وزیر دفاع: انتقام خون سردار سلیمانی از تمام عاملین و مرتکبین گرفته خواهد شد

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به دست تروریستهای ارتش آمریکا در بغداد، پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

من المومنین رجال صدقوا ماعاهدو الله علیه و من هم من قضی نحبه و من هم من ینتظر و ما بدلوا  تبدیلا

دست جنایتکار آمریکای خونخوار بار دیگر به خون بزرگمردی از مردان صالح خدا آلوده شد و سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی که سراسر عمر شریفش را وقف مجاهدت، حراست و پاسداری از امنیت اسلام کرده بود در حمله‌ی تروریستی امریکای سیه‌رو و سنگدل به شهادت رسید.

این سرباز ولایت و امت و مجاهد فی سبیل الله و پاسدار شجاع امنیت ایران و منطقه که سالهای متمادی در راه اعتلای کلمه الله و دفاع از کیان انقلاب و سرزمینهای اسلامی جان خود را در طبق اخلاص گذاشته بود به آرزوی دیرینه اش یعنی فیض عظیم شهادت رسید.

اینجانب شهادت این فرزند شجاع ملت را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج)، مقام عظمای ولایت و فرمانده معظم کل قوا امام خامنه ای (مدظله العالی)، ملت شهید پرور ایران اسلامی، خانواده‌ی بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده معزز و محترم آن مجاهد شهید تسلیت و تبریک میگویم و علوّ درجات و پاداش الهی را برای آن شهید عالی مقام از خداوند متعال مسألت میکنم.

بی شک این جنایت هولناک که سند محکمی بر رذالت شیطان بزرگ، آمریکای جهانخوار و حمایت بی چون و چرا از تروریست در منطقه و عراق است، به شکلی دندان شکن پاسخ داده می شود و انتقام این خون به ناحق ریخته شده از تمامی عاملین و مرتکبین گرفته خواهد شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

سرتیپ امیر حاتمی

حکیمی‌پور: خون پاک سردار سلیمانی به هدر نخواهد رفت

انالله واناالیه راجعون  شهادت سردارسرافراز حاج قاسم سلیمانى ،یادگارشهیدان دوران دفاع مقدس را ملت سربلند ایران ، مقام معظم رهبرى وخانواده معزز شهدا وهمرزمانش تسلیت عرض مى کنم . مدعیان مبارزه باتروریسیم وداعش باید پاسخگوى این جنایت خود برعلیه خالص ترین ومحکم ترین فرمانده وهمرزمانش درریشه کنى جانیان تکفیرى درمنطقه باشند.بى تردید خون پاک این شهیدعزیز ویارانش بهدرنخواهدرفت ومنشاء تحولات مثبت براى ملت ایران ومنطقه خواهدشد.

در پی حمله نیروهای آمریکا به خودروی حامل سردار قاسم سلیمانی،‌ فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس معاون  الحشد‌الشعبی عراق و شهادت آن‌ها، رهبر معظّم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیامی صادر کردند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت عزیز ایران!

سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد.

دیشب ارواح طیبه‌ شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند.

سالها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدانهای مبارزه با شیاطین و اشرار عالم، و سالها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت.

این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیه‌الله‌ ارواحنا فداه و به روح مطهر خود او تبریک و به ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم.

او نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود، او همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ او در همه‌ این سالیان بود.

با رفتن او به حول و قوه‌ الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند.

شهید سلیمانی چهره‌ بین‌المللی مقاومت است و همه‌ دلبستگان مقاومت خونخواه اویند. همه‌ دوستان  ـ و نیز همه‌ دشمنان ـ بدانند خط جهاد مقاومت با انگیزه‌ مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است، فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است ولی ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد.

ملت ایران یاد و نام شهید عالیمقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه او به‌ویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس را بزرگ خواهد داشت و اینجانب سه روز عزای عمومی در کشور اعلام می‌کنم و به همسر گرامی و فرزندان عزیز و دیگر بستگان ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم.

سیدعلی خامنه‌ای

۱۳دیماه ۱۳۹

در پی حمله نیروهای آمریکا به خودروی حامل سردار قاسم سلیمانی،‌ فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس فرمانده الحشد‌الشعبی و شهادت آن‌ها، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب سه روز عزای عمومی در کشور اعلام کردند.

در بخشی از پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌مناسبت شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه آمده است:

«ملت ایران یاد و نام شهید عالیمقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه او بویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس را بزرگ خواهد داشت و اینجانب سه روز عزای عمومی در کشور اعلام میکنم و به همسر گرامی و فرزندان عزیز و دیگر بستگان ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم».

حزب مؤتلفه اسلامی در پی شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی پیامی صادر کرد که متن آن را در ادامه می‌خوانید.

انالله و انا الیه راجعون

سردار رشید اسلام و ایران پس از ۴۰ سال مجاهدت برای سرافرازی ملت ایران اجر مجاهدت های خود را با شهادت خونین از خداوند تبارک تعالی گرفت.

او از نخستین روزهای دفاع مقدس راهی جبهه ها شد و در شمال و جنوب عرصه های نبرد قهرمانه بدنبال شهادت می گشت.

رشادت های او در عملیات های والفجر۸، کربلای۴ و۵ زبانزد فرماندهان دلیر دفاع مقدس است. لشگر ۴۱ ثارالله جزء لشگرهای خط شکن نبردهای بزرگ و حماسه ساز رزمندگان اسلام بود.

پایان جنگ برای او آغاز جدید برای ادامه نبرد با استکبار جهانی و بویژه آمریکا بود، لذا از سوی مقام معظم رهبری به سمت فرماندهی نیروی قدس سپاه منصوب شد از آن زمان وی عمق استراتژیک جمهوری اسلامی و اقتدار ایران اسلامی را به سواحل مدیترانه و تنگه باب المندب برد و جریان پلید حکومت داعش را در عراق و سوریه با تدبیر نابود کرد. دست پُر قدرت ملت ایران از آستین حزب الله لبنان، حماس و جهاد فلسطین، حشد الشعبی عراق و انصار الله یمن بارها بر سینه ابر قدرتها توسط وی کوبیده شد.

همه این هنرنمایی رزمی با عزم و اراده پولادین مرد بزرگ تاریخ سردار سپهبد قاسم سلیمانی در بامداد۱۳ دی ماه به هنگامی که وی شهد شیرین شهادت را در پیوستن به سرداران شهید اسلام و ایران نائل شد.

حزب موتلفه اسلامی شهادت غرور آفرین سردار شهید قاسم سلیمانی را به ملت ایران و ملت های به پا خواسته منطقه و فرماندهی کل قوا حضرت آیت الله العظمی خامنه ای و تمام رزمندگان صف مقدم مقابله با استکبار جهانی تبریک و تسلیت می گوید.

حزب موتلفه اسلانی همچنین شهادت ابومهدی مهندس از فرماندهان دلاور حشد الشعبی را به مرجعیت عالی و ملت دوست و برادر عراق تبریک و تسلیت عرض می نماید.

 امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به دست تروریستهای ارتش آمریکا در بغداد، پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

من المومنین رجال صدقوا ماعاهدو الله علیه و من هم من قضی نحبه و من هم من ینتظر و ما بدلوا  تبدیلا

دست جنایتکار آمریکای خونخوار بار دیگر به خون بزرگمردی از مردان صالح خدا آلوده شد و سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی که سراسر عمر شریفش را وقف مجاهدت، حراست و پاسداری از امنیت اسلام کرده بود در حمله‌ی تروریستی امریکای سیه‌رو و سنگدل به شهادت رسید.

این سرباز ولایت و امت و مجاهد فی سبیل الله و پاسدار شجاع امنیت ایران و منطقه که سالهای متمادی در راه اعتلای کلمه الله و دفاع از کیان انقلاب و سرزمینهای اسلامی جان خود را در طبق اخلاص گذاشته بود به آرزوی دیرینه اش یعنی فیض عظیم شهادت رسید.

اینجانب شهادت این فرزند شجاع ملت را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج)، مقام عظمای ولایت و فرمانده معظم کل قوا امام خامنه ای (مدظله العالی)، ملت شهید پرور ایران اسلامی، خانواده‌ی بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده معزز و محترم آن مجاهد شهید تسلیت و تبریک میگویم و علوّ درجات و پاداش الهی را برای آن شهید عالی مقام از خداوند متعال مسألت میکنم.

بی شک این جنایت هولناک که سند محکمی بر رذالت شیطان بزرگ، آمریکای جهانخوار و حمایت بی چون و چرا از تروریست در منطقه و عراق است، به شکلی دندان شکن پاسخ داده می شود و انتقام این خون به ناحق ریخته شده از تمامی عاملین و مرتکبین گرفته خواهد شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

سرتیپ امیر حاتمی

در پی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، احمد حکیمی پور دبیرکل حزب اراده ملت پیامی صادر کرد که متن آن را در ادامه می‌خوانید:

انالله واناالیه راجعون

  شهادت سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانى، یادگار شهیدان دوران دفاع مقدس را به ملت سربلند ایران، مقام معظّم رهبرى و خانواده معزز شهدا و همرزمانش تسلیت عرض مى‌کنم.

مدعیان مبارزه با تروریسیم و داعش باید پاسخگوى این جنایت خود برعلیه خالص ترین و محکم ترین فرمانده و همرزمانش در ریشه کنى جانیان تکفیرى در منطقه باشند. بى‌تردید خون پاک این شهید عزیز و یارانش به هدر نخواهد رفت و منشاء تحولات مثبت براى ملت ایران و منطقه خواهدشد.

آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری به مناسبت شهادت سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی فرمانده پرافتخار و شجاع نیروی قدس سپاه به همراه چند تن از فرماندهان و رزمندگان حشدالشعبی قهرمان عراق، بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه دبیر شورای نگهبان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖفَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

خبر شهادت سرباز ولایت و امت اسلامی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سرافراز نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همراهان وی و فرماندهان و رزمندگان حشدالشعبی قهرمان عراق موجب تاثر و تالم گشت.

سردار سلیمانی در طول چهل سال حیات طیبه جمهوری اسلامی همواره در میدان جهاد و مقاومت حضور داشت‌ و لحظه‌ای دست از مبارزه نکشید؛ از جنگ‌ تحمیلی گرفته تا مبارزه با تکفیری‌ها و داعش؛ رشادت‌های این سرباز فدایی اسلام به عنوان فرمانده لشکر پر افتخار ۴۱ ثارالله کرمان در دوره دفاع مقدس و فرماندهی محور مقاومت در مبارزه با داعش و سایر تروریست‌های دست پرورده آمریکا، هرگز از یاد نخواهد رفت.

اینجانب شهادت سردار سرافراز اسلام و ایران حاج قاسم سلیمانی فرمانده شجاع و فداکار نیروی قدس سپاه انقلاب اسلامی به دست اشقی الاشقیاء جهان، آمریکای جنایتکار و تروریست را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای، ملت شریف ایران، خانواده ایشان و رزمندگان محور مقاومت تبریک و تسلیت عرض می کنم.

بی شک این اقدام آمریکای جنایتکار بی پاسخ نخواهد ماند و دشمنان بشریت بدانند راه پر افتخار این شهید والامقام ادامه دارد.

احمد جنتی

دبیر شورای نگهبان

رئیس مجلس خبرگان رهبری

۱۳ دی ۱۳۹۸

 در پی شهادت سرلشکر حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله نیروهای تروریستی ارتش جنایتکار آمریکا در بغداد، سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به این حمله تروریستی واکنش نشان دادند.

وی در صفحه خود در توییتر خود نوشت: سپهبد شهید قاسم سلیمانی به جمع برادران شهیدش پیوست ولی انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت.

حجت اسلام علی شیرازی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به دست تروریستهای ارتش آمریکا در بغداد، پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:

محضر مبارک ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای عزیز روحی له الفدا

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

شهادت مرد میدان جهاد و مبارزه، مجاهد خستگی ناپذیر جبهه های جنگ با کفار و تروریست‌ها، سردار سرافراز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده دلاور و قهرمان نیروی قدس را به حضرت عالی و جهان اسلام تسلیت عرض می‌کنم.

این مبارز عاشق و عابد عارف، عمری را در راه اعتلای اسلام عزیز گذراند و خداوند مهربان نیز مزد تلاش چهل ساله اش را شهادت قرار داد.

افتخار بزرگ او این است که به دست شقی ترین و نکبت بار ترین دشمنان خبیث ملت ایران و جهان اسلام، یعنی آمریکای جنایت کار به درجه رفیع شهادت و به آرزوی دیرینه خود رسید.

بر خود فرض می دانیم که انتقام خون آن عزیز و همراهان مجاهدش را از استکبار جهانی بگیریم و خواب را بر چشمان دشمنان اسلام و مسلمین و دشمنان ملت ایران حرام کنیم.

مطمئن باشید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محکم تر از دیروز و در حمایت از ارزش‌ها، در میدان ایستاده است و چون سربازی سرباخته پا در درکاب است.

خداوند عزیز عمر با برکت حضرت عالی را مستدام بفرماید. همه ما آماده ایم جانمان را فدای یک تار موی مولا و مقتدایمان کنیم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس

علی شیرازی

مشاور رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه ترامپ آمریکا را وارد خطیرترین شرایط منطقه‌ای کرده‌است، اظهار کرد: کسی که پا را از خطوط قرمز فراتر بگذارد باید آماده تحمل تبعاتش باشد.

 حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری اسلامی ایران در حساب کاربری خود در توئیتر با اشاره به شهادت سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه درپی حمله بالگردهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، نوشت:

«ترامپ با قمار خود، آمریکا را وارد خطیرترین شرایط منطقه‌ای کرده‌است. کسی که پا را از خطوط قرمز فراتر بگذارد باید آماده تحمل تبعاتش باشد.»

پنتاگون در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی در بیانیه‌ای با اعلام این که ترامپ دستور ترور این سردار ایرانی را صادر کرده بود، مدعی شد که این مقام ارشد ایرانی قصد حمله به دیپلمات‌های آمریکایی و دیگر نیروهای نظامی و منطقه‌ای را داشته است.

به نقل از واشنگتن پست، مقامات آمریکایی اعلام کردند که سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه جمهوری اسلامی ایران هدف پهپادهای آمریکایی در فرودگاه بین‌المللی بغداد قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است: این حمله برای خنثی‌سازی برنامه‌های آینده ایران انجام گرفته است.

رئیس جمهور در پیامی به مناسبت شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی:

شهادت سردار قاسم سلیمانی عزم ایران را برای ایستادگی و مقابله در برابر زیاده‌خواهی‌های امریکا و دفاع از ارزش‌های اسلامی دوچندان کرد
بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از امریکای جنایتکار خواهند گرفت.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم‌ رب الشهدا و الصدیقین

شهادت سردار سرافراز، فرمانده شجاع، قهرمان، حماسه آفرین  و کم نظیر سپاه اسلام، شهید قاسم سلیمانی و شماری از همرزمان دلاورشان  را پس از عمری رشادت و مجاهدت در راه پاسداری از   قرآن و  مکتب اهل بیت(ع) و اعتلای ایران اسلامی به حضرت ولی عصر( ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران، مردم سلحشور استان کرمان، خانواده  عزیز و ارجمند ایشان و دیگر شهدای همرزمشان، به  مجموعه‌ پر افتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ویژه رزمندگان غیور نیروی قدس تبریک و تسلیت می گویم.

این فرمانده مقتدر ، محبوب و عزت آفرین،  افتخار همه ایرانیانی بود که  دل در گرو استقلال  و اعتلای کشور داشتند و سرانجام نیز در این راه از خون پاک خویش مایه گذاشت و  به دست شقی ترین افراد این روزگار، رژیم جنایتکار و سفاک آمریکا به شهادت رسید و به اعلی علیین پیوست.

رژیم خبیث آمریکا بداند که ملت بزرگ ایران برای حفظ عزت و سربلندی خود، تاکنون فرزندان عزیز بسیاری را در راه خداوند تقدیم کرده است که برادر عزیزم،  شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از آن بزرگمردان است؛ اما این ملت، هرگز از خون فرزندان قهرمان خویش نخواهد گذشت؛ همان گونه که از  جنایات شاه معدوم و صدام متجاوز که مزدوران ذلیل آمریکا بودند، نگذشت‌.

امروز رژیم آمریکا منفورترین رژیم در جهان است و نظام استکبار می داند که با این گونه جنایت ها هرگز نخواهد توانست در اراده  های مصمم مجاهدان بزرگی که در دامان ملت های مسلمان تربیت شده اند، خللی به وجود آورد.

شهید قاسم سلیمانی، الگویی درخشان از این اراده های پولادین و تربیت یافتگان مکتب اسلام است. او که همه جوانی پاک و متعبّد خود را در جبهه‌های شرف و کرامت، در دفاع از میهن  و نظام جمهوری اسلامی گذرانیده بود،  تا واپسین لحظات عمر  پربرکت خویش را  در راه مقابله با اشقیای تکفیری و  تروریست‌های جنایتکار سپری کرد، و در همین جبهه‌ شریف  به آرزوی دیرین خود یعنی جان دادن در راه خدا و در حال جهاد فی سبیل الله نائل آمد‌. فضل و رحمت بی کران خداوند  متعال بر آن شهید بزرگ گوارا باد.

بی شک صف استوار آرزومندان این موهبت و پویندگان  راه  جهاد و شهادت در ایران اسلامی ، در سپاه و در  همه‌ نیروهای مسلّح جمهوری اسلامی،  بنیانی مرصوص است که تداوم مسیر  نورانی شهید قاسم  سلیمانی  و دیگر شهدای اسلام و انقلاب را رقم خواهد زد و منهم من ینتظر و ما بدّلوا تبدیلا.

علی لاریجانی
رییس مجلس شورای اسلامی/فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا