سیاسی

پاسخ تل آویو را خواهیم داد

خبرهای فوری: واکنش سید حسن نصرالله به پرواز پهپادهای اسرائیل بر فراز لبنان:

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، پس از آنکه رژیم صهیونیستی با هدف تشدید تنش‌ها در منطقه بحران خیز خاورمیانه از شنبه شب یک رشته حملات هوایی و پهپادی در خاک سوریه و لبنان انجام داد، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان بسرعت به این تجاوزها واکنش نشان داد و در یک سخنرانی آتشین صهیونیست‌ها را به اقدامات تلافی جویانه تهدید کرد. این تهدیدها آنقدر جدی بود که کابینه رژیم صهیونیستی صبح دیروز دوشنبه تشکیل جلسه فوری داد.
به‌گزارش سایت شبکه خبری الجزیره، رژیم صهیونیستی شنبه شب محل اقامت نیروهای حزب‌الله لبنان در خاک سوریه را هدف حملات هوایی قرار داد که در جریان آن دست کم دو نیروی حزب‌الله به شهادت رسیدند. این رژیم همچنین بامداد روز یکشنبه با تجاوز به حریم هوایی لبنان دو پهپاد شامل یک پهپاد جاسوسی و یک پهپاد انتحاری حاوی مواد منفجره را در آسمان حومه بیروت به پرواز درآورد که هر دو پهپاد سرنگون شدند. صبح دیروز دوشنبه نیز صهیونیست‌ها یک پایگاه مربوط به فلسطینیان را که در خاک لبنان و در نزدیکی مرز سوریه مستقر بود سه بار هدف حملات هوایی قرار دادند. مجموع این حوادث که از سوی رژیم صهیونیستی و با هدف تشدید تنش‌ها در منطقه رخ داد با واکنش تند هم سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان و هم دولت بیروت مواجه شد.
سید حسن نصرالله در یک سخنرانی تلویزیونی درباره هدف قرار گرفتن اقامتگاه نیروهای این گروه در خاک سوریه گفت: از خون برادرانمان نمی‌گذریم، بزودی انتقام آنها را می‌گیریم و صهیونیست‌ها هرلحظه باید منتظر پاسخ ما باشند. ما پیش از این نیز اعلام کرده‌ایم اگر اسرائیل یکی از برادران ما را در سوریه به قتل برساند، به آن در لبنان و نه در مزارع شعبا پاسخ خواهیم داد.
وی با اشاره به تجاوز پهپادهای رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت نیز گفت: آنچه رخ داد بسیار خطرناک بود و موضعی که گرفته می‌شود نیز باید در سطح خود حادثه باشد. سکوت در برابر این تجاوز، مسیر خطرناکی پیش روی لبنان می‌گذارد و هر از چندگاهی پهپادهایی مشابه آن به لبنان تجاوز خواهند کرد. ما اجازه نمی‌دهیم چنین مسیری در لبنان باز شود و هر کاری لازم باشد برای جلوگیری از وقوع آن خواهیم کرد. سید حسن نصرالله تصریح کرد: محکومیت بین‌المللی این تجاوز و شکایت به شورای امنیت مسائل خوبی است اما این اقدامات برای جلوگیری از وقوع این تجاوزات کافی نیست و مانع تکرار آن نمی‌شود. زمان اینکه اسرائیل لبنان را بمباران کند به پایان رسیده و امروز لبنان در امنیت به سر می‌برد. از این پس به پهپادهای اسرائیلی که وارد حریم لبنان می‌شوند به‌عنوان پهپاد جاسوسی نگاه نمی‌شود بلکه آن را پهپادهای انتحاری به شمار می‌آوریم که برای ترور وارد لبنان می‌شوند و آنها را سرنگون می‌کنیم.
اما نکته مهمی که در سخنرانی سید حسن نصرالله وجود داشت این بود که خطاب به صهیونیست‌ها هشدار داد، مراقب بازی‌های سیاسی نتانیاهو در آستانه انتخابات باشند و بازیچه او نشوند. او گفت: به اسرائیلی‌ها می‌گویم نتانیاهو به بهای ریختن خون شما در انتخابات پارلمانی شرکت می‌کند. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به صهیونیست‌ها دروغ می‌گوید و واقعیت‌های میدانی را با تحریف به آنها اعلام می‌کند. نتانیاهو می‌خواهد با خون‌های شما پیروز انتخابات شود. اگر نتانیاهو پیش از این با خون فلسطینی‌ها، لبنانی‌ها، سوری‌ها، عراقی‌ها و دیگر ملت‌های منطقه بازی می‌کرد، امروز برای نجات از شکست با خون صهیونیست‌ها بازی می‌کند.
در پی واکنش‌های تند سید حسن نصرالله و دولت لبنان به تنش آفرینی‎های رژیم صهیونیستی، صبح دیروز دوشنبه کابینه رژیم صهیونیستی نشست فوری برگزار کرد و ارتش صهیونیستی هم از ترس پاسخ احتمالی حزب‌الله در مرزهای شمالی به حالت آماده باش درآمد و سکوهای سامانه گنبد آهنین فعال شد. با وجود این، یوآو گالانت، یکی از وزرای افراطی اسرائیل لبنان را تهدید و اعلام کرد، اگر حزب‌الله؛ لبنان را به جنگ با اسرائیل بکشاند، این رژیم لبنان را به عصر حجر بازمی‌گرداند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا