بین المللیسیاسی

حیدری، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: نماینده‌ای که هنوز به مجلس نیامده و درباره بمب هسته‌ای اظهار‌نظر می‌کند، نماینده نیست./ اگر مقام معظم رهبری اجازه دهند دانشمندان ما بمب هسته‌ای می‌سازند.

خبرمهم: حیدری، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: من فکر می‌کنم یک سری‌ها دانش ساخت سلاح هسته‌ای که جمهوری اسلامی دارد را با داشتن سلاح هسته‌ای اشتباه می‌گیرند و بعضی اظهارنظر‌ها از بی‌اطلاعی و ناآگاهی است.

حیدری، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: ما دانش ساخت بمب هسته‌ای را داریم اما راهبردی برای ساخت آن نداریم. طبق فتوای مقام معظم رهبری نیز استفاده از سلاح هسته‌ای حرام است و این فرمایش برای ما حکم قانونی و شرعی دارد. بنابراین کسی به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای در کشور نیست. 

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، شهریار حیدری، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم در واکنش به اظهارات یک سری از نمایندگان مجلس یازدهم و دوازدهم درباره اینکه جمهوری اسلامی بمب هسته‌ای دارد، گفت: نماینده‌ای که هنوز به مجلس نیامده در‌خصوص بمب هسته‌ای اظهار‌نظر می‌کند، نماینده نیست. ولی در‌اینجا نکته مهم دانش هسته‌‌ای است که ما آن را برای ساخت بمب داریم اما راهبردی برای ساخت بمب هسته‌ای نداریم و طبق فتوای مقام معظم رهبری هم استفاده از سلاح هسته‌ای حرام است. برای ما این فرمایش حکم قانونی و شرعی دارد. بنابراین کسی به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای در کشور نیست. اما همانطور که در ابتدا گفتم دانشمندان ایرانی دانش ساخت سلاح هسته‌ای را دارند اما اولویتی برای ساخت و استفاده از این سلاح‌ها را نداریم.  

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم یک سری‌ها دانش ساخت سلاح هسته‌ای را با داشتن سلاح هسته‌ای اشتباه می‌گیرند. به هر شکل اظهارنظر‌ها وجود دارد ولی یک سری از این نظرها شخصی است و یک سری هم از روی بی‌اطلاعی است. در اینجا باید بحث دانش ساخت سلاح هسته‌ای مشخص شود که جمهوری اسلامی دارد اما به دنبال ساخت آن نیستیم ولی در صورتی که مقام معظم رهبری اجازه دهند دانشمندان ما بمب هسته‌ای هم می‌سازند و این کار برای دانشمندان ایرانی سخت و پیچیده نیست. ولی در‌حال حاضر نه سلاح هسته‌ای داریم و نه از آن استفاده می‌کنیم، اعتقادی هم به آن نداریم. ما برای مقابله با تروریسم و نا‌امنی‌ها در منطقه و کل دنیا به دنبال ایجاد تنش نیستیم و نمی‌خواهیم تحولات منطقه‌ای را با این موضوع تحت تاثیر قرار بدهیم. اما تکنولوژی ساخت سلاح هسته‌ای دانش آن است که دانشمندان ما دارند. 

حیدری در‌خصوص عملکرد مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم در مقایسه با مجالس گذشته موفق‌تر عمل کرده و هم ملاحظات حاکمیتی و هم ملاحظات مردمی داشته. این مجلس برای اولین بار بعد از عمر چهل و چندساله انقلاب به رفاه مردم در حوزه مسکن و ساماندهی وضعیت معلمان، فرهنگیان و کارکنان توجه داشته. در بحث سازمان انرژی اتمی ایران هم که تکلیف غنی‌سازی مشخص نبود و همیشه یک تضادی بین توانایی سازمان و کارکردش وجود داشت، مجلس یازدهم توانست موفق عمل کند. امیدوارم مجلس دوازدهم هم مثل مجلس یازدهم بتواند موفق یا حتی موفق‌تر عمل کند. 

شهریار حیدری، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان تاکید کرد: تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در مجلس مهم است اما بحث اجرا مهم‌تر است و مجلس یازدهم در قانون و لوایح و اصلاحات یا دوفوریتی‌ها و … هر‌جا نیاز بوده همکاری کرده. اما در کل مجلس قوی نیاز به نمایندگان قوی دارد و با این ترکیبی که  در مجلس دوازدهم است امیدوارم بتواند مجلس خوبی باشد اما خب به هیچ وجه قوی‌تر از مجلس یازدهم نیست. 

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا