سیاسی

ضربه به نظام و حکومت توسط دبیر ستاد امر به معروف؟!

خبرمهم: گفتگو با محمد مهاجری، فعالی سیاسی اصول گرا در خصوص اظهارات اخیر هاشمی گلپایگانی

نظرتون درباره اظهارات اخیر هاشمی گلپایگانی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر بفرمایید؟

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، در مجموع حرف‌های ایشان را که میخوانم برداشتم این است که ایشان میخواهند لطیفه تعریف کنند. این را جدی میگویم برداشتم این است که ایشان اصلا جدی صحبت نمیکنند. یک سری لطیفه تعریف می‌کنند برای خندیدن. جز این هر‌نوع تصوری دیگری داشته باشم ظلم به ایشان است. چون اگر بگویم ایشان جدی این حرف‌هارا میزنند در واقع باید بگویم که ایشان میخواهند به نوعی ضربه بزنند به نظام و ضربه بزنند به حکومت. تمسخر کند حکومت را. بنابر این چون نمیخواهم مرتکب چنین اتهاماتی به ایشان شوم ساده ترین راه این است که فکر کنم ایشان دارند لطیفه میگویند. ربطی هم به الانشان ندارد آن زمان هم که گفتند افراد را به نسبت‌های مختلف بدحجابی جریمه کنیم آن موقع هم ایشان داشتند لطیفه میگفتند من پیشنهاد میکنم ایشان را به جای آقای ماهی صفت در یک برنامه طنزی بیاورند تا آنجا طنز اجرا کنند. به نظرم کارکرد بیشتری دارد تا اینکه حالا ایشان در این سمت باشند.

فکر می‌کنید الان مسئولین امر به معروف چه واکنشی باید داشته باشند؟

امر به معروف و نهی از منکر اگر به آن معنا باشد که در فتوای علما آمده و به عنوان یک تکلیف فردی بخواهد عمل شود آنجا هم فقها می‌گویند اگر شما احتمال دهید که آن امر به معروف و نهی از منکری که می‌کنید تاثیری ندارد، گفتن آن هم نیازی نیست. برداشت من این است که در شرایط کنونی که حجت بر همه تمام است و همه هم میدانند. خانم‌های بدحجاب هم می‌دانند که به هرحال کارشان خلاف قانون و حتی شاید خلاف فتوای علما باشد، بنابراین گفتن به آنها هیچ تاثیری ندارد . به نظرم در این مورد خاص امر به معروف و نهی از منکر کارآمد نیست. اما به نظرم آنجایی که به وظایف دسته‌های حکومتی برمیگردد خیلی جدی تر است. یعنی فکر میکنم امروزه کسانی که بیشتر محتاج و نیازمند به امر به معروف و نهی از منکر هستند خود مسئولین هستند . چه مسئولانی که در قوه مجریه نشستند و چه مسئولانی که در مجلس نشستند و در قوه قضائیه هستند یا در نهاد‌های مختلف کار می‌کنند آن‌ها بیشتر نیازمند به این موضوعات هستند . نکته آخر که در این مورد عرض میکنم این است که الان منکرات بزرگی در جامعه وجود دارد که ربطی به حجاب و بدحجابی ندارد. منکرات خیلی بزرگتری وجود دارد مثل عدم رعایت قوانین، مثل مبارزه نکردن با مفاسد اقتصادی، مبارزه نکردن با مسئولانی که به وظایف خود عمل نمیکنند. این ها منکرات خیلی بزرگی هستند ولی با آنها برخوردی نمیشود بعد میایم سراغ منکرات خیلی کوچک و میخواهیم آن‌ها را حل کنیم. خب باور پذیری جامعه هم نسبت به این کارها ضعیف میشود یعنی باورشان نمیشود که جامعه میخواهد امر به معروف و نهی از منکر شود. در حالی که در جامعه در بین بعضی از مسئولان وعده های غیر عملی داده میشود ار طرف مقامات بالای قوه مجریه. یا احیانا خدای نکرده برخی از مسئولان کشور مرتکب دروغ میشوند و اتهامات ناروا به این و آن میزنند یا در فضای سیاسی مطالبی را برعلیه این و آن مطرح می‌کنند و تا این نوع منکرات وجود دارد طبیعتا نهی از منکر به منکرهای کوچک نمی‌رسد. البته من نمیخواهم بگویم که حجاب منکر کوچکی است میخواهم بگویم وقتی که شما در یک فضایی هستید که بسیاری از منکراتش نهی نمی‌شود. جامعه نمی‌تواند باور کند که شما میخواهید امر به معروف و نهی از منکر را در سطوح مختلف اجرا کنید.

فکر می‌کنید الان مسئولین نهاد امر به معروف و نهی از منکر نسبت به آقای هاشمی و اظهاراتشان چه واکنشی باید داشته باشند؟ ایشان باید کارشان را در سمتی که هستند ادامه بدهند یا نه؟

من فکر میکنم باید به جک‌های ایشان بخندند و شاد باشند. در واقع ایشان هم برای شاد کردن جامعه این حرف هارا میزنند.

مصاحبه کننده: آمنه آهنین پنجه

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

یک دیدگاه

  1. ‌اصلا به نانوایی ها،دکتر ها ،بیمارسنانها ،درمانگاه ها ،بقالی ها ، قصاب ها، شیرینی فروش ها و لوله کشی ها و مکانیک ها و بلاخره هر کی چیزی می فروشد و یا خدمات ارائه می‌کنند اگر به بی حجاب بفروشند یا خدمت بدهند جریمه می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا