سیاسی

شرط ایران برای دستیابی به توافق هسته ای

خبرمهم: معاون سیاسی دفتر ریاست جمهوری گفت: اگر که طرف مقابل تضمین دهد که رفتارهای گذشته خود را تکرار نکرده و بر تعهدات خود پایبند باشد، ایران برای برای دسترسی به یک توافق عادلانه آمادگی دارد.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، معاون سیاسی دفتر ریاست جمهوری گفت: اگر که طرف مقابل تضمین دهد که رفتارهای گذشته خود را تکرار نکرده و بر تعهدات خود پایبند باشد، ایران برای برای دسترسی به یک توافق عادلانه آمادگی دارد.

 محمد جمشیدی که همراه رئیس جمهور در نیویورک حضور دارد، در گفت و گویی درباره پیگیری مذاکرات هسته ای در نیویورک، اظهار کرد: رئیس جمهور در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، منطق رفتاری و رویکرد ایران را درباره مذاکرت هسته ای بیان کرد. رئیس جمهور به صراحت بیان کرد که در واقع مساله اصلی ما در این مذاکرات،  پایبندی طرف مقابل به تعهدات است و اگر طرف مقابل بتواند در اجرای تعهدات خود قطعیت داشته باشد، راه برای دستیابی به توافق عادلانه باز است. این مواضع، مسیر گفت و گوهایی که ممکن است اینجا وجود داشته باشد را شکل می دهد.

وی همچنین افزود: با رئیس جمهور فرانسه بحث جدی داشتیم و بسیار صریح و جزئی وارد مسائل اصلی شدیم. قراربود جلسه ۴۵ دقیقه باشد ولی ۹۰ دقیقه طول کشید. ایران از یک سو تاکید دارد که طرف مقابل تضمین دهد که رفتارهای گذشته خود را تکرار نکرده و بر تعهدات خود پایبند باشد و از طرف دیگر تاکید دارد که اگر این شرایط محقق شود، برای دسترسی به یک توافق عادلانه آمادگی دارد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا