سیاسی

ادعای مقام آمریکایی: توافق هسته‌ای در صورت جدیت ایران امکان پذیر است

خبرمهم:یک مقام آمریکایی مدعی شد در صورت جدیت ایران، تا چند روز آینده امکان توافق هسته‌ای وجود دارد.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، بر پایه این گزارش، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت پیشرفت اساسی در مذاکرات وین برای نجات توافق هسته‌ای ایران حاصل شده است و در صورتی که ایران در این خصوص جدیت نشان دهد، توافق ظرف چند روز امکان پذیر است.

او گفت: اگر ایران جدیت به خرج دهد، ما می‌توانیم به یک تفاهم متقابل در زمینه بازگشت به اجرای کامل برجام ظرف چند روز برسیم.

این مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد: هرچیزی فراتر از آن، احتمال بازگشت به توافق را در معرض خطر قرار می‌دهد.
مذاکرات هسته‌ای ایران با کشور‌های انگلیس، چین، فرانسه، آلمان و روسیه بطور مستقمیم و با آمریکا به شکلی غیر مستقیم در اواخر ماه نوامبر از سر گرفته شد.

این در حالی است؛ که رسانه‌های غربی همزمان با برگزاری این مذاکرات، به منظور تشویش اذهان و در راستای کسب منافع خود مدعی می‌شوند ایران تنها چند هفته با مواد شکافت پذیر برای ساخت سلاح هسته‌ای فاصله دارد و در صورتی که توافقی حاصل نشود، ایران به سمت بمب هسته‌ای سوق پیدا می‌کند.

ژان ایو لودریان نیز روز چهارشنبه مدعی شده بود که در صورت عدم توافق، یک بحران بزرگ آعاز خواهد شد. این در حالی است که علی باقری، مذاکره کننده ارشد کشورمان از طرف‌های مذاکره کننده خواسته است تا واقع بین بوده و بتوانند تصمیمات جدی بگیرند./جوان

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا