سیاسی

طرح دانش بنیان وزارت بهداشت به‌زودی در دولت مطرح می‌شود

خبرمهم: سخنگوی دولت گفت طرح‌های دانش آفرینی در دستور کار دولت است. بعد از تصویب طرح دانش بنیان وزارت کشاورزی، اکنون طرح دانش بنیان وزارت بهداشت در دست بررسی است. به زودی در دولت مطرح می‌شود.

بهادری جهرمی در نشست خبری خود گفت که در دو هفته گذشته دولت مصوبه‌های داشت که مهم‌ترین آن آیین نامه بودجه سال ۱۴۰۱ بود که به تصویب هیئت دولت رسید.فرآیند تدوین ۴۶ آئین نامه در دستورکار دولت قرار دارد همچنین طرح‌های متعدد در دستورکار کمیسیون‌های دولت است و هر کدام از این طرح‌ها نهایی شود به اطلاع عموم خواهد رسید.

مدیریت بحران کم آبی نیازمند تعامل مردم و دستگاه‌ها است

به گفته بهادری جهرمی حل بحران کم آبی اولویت دولت است. در قانون ۱۴۰۱ در تبصره ۸ به این مشکل به صورت ویژه پرداخته شده است. مدیریت بحران کم آبی نیازمند تعامل مردم و دستگاه ها برای مدیریت مصرف است. ۹ جلسه به ریاست معاون اول در این زمینه برگزار شده‌ ۴ جلسه ویژه زاینده رود برگزار شده است. طرح شیرین سازی انتقال آب دریا اصلی ترین طرح است پیشرفت‌های فیزیکی قابل قبول هم داشته اند. همزمان برای تامین آب شرب به تامین آب صنعت و کشاورزی هم توجه می شود.

وی گفت: طرح اضطراری آب رسانی به استان اصفهان پیشرفت بالای ۹۵ درصدی داشته است .در خوزستان با پیشرفت بالای ۴۰ درصدی همراه بوده است.طرح انتقال آب دریا برای تامین آب صنایع به یزد پیشرفت بیشتر از ۶۰ درصدی داشته است.

بهره برداری مناسبی از جام جهانی خواهیم داشت

سخنگوی دولت  گفت که « پس از سفر رئیس جمهوری به قطر، تا کنون دو جلسه برگزار و تکالیف دستگاه های مختلف احصا و ابلاغ شده است.۷۰ زمینه همکاری بین ایران و قطر در زمینه جام جهانی در دستور کار است.»

به گفته بهادری جهرمی سفر دو روزه ای هم وزیر حمل و نقل قطر به ایران داشت. سه سند در حوزه حمل و نقل هوایی امضا شده است. در حوزه دریانوردی هم برای کالا و هم حمل مسافران صورت گرفته است. با پیگیری معاون اول رئیس جمهور بهره برداری مناسب از جام جهانی خواهیم داشت.

تعداد زائران حج تمتع کاهش داشته است

وی در پاسخ به سوالی درباره سفر به خانه خدا گفت:  امسال تعداد زائران حج تمتع کاهش داشته و حدود یک میلیون نفر است .سهمیه ایران حدود ۵ درصد که تقریبا ۴۰ هزار نفر خواهد بود.در شورای عالی هم بحث تدابیر برای ارزان شدن سفر در دستور کار است. با توجه به افزایش نرخ ارز تمام تلاش‌ها برای این مساله انجام می‌شود.

خواستار محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی شده‌ایم

سخنگوی دولت گفت :عادی سازی برخی کشورهای عربی اسلامی سرکوبگری صهیونیست‌ها را تقویت کرده است.وزارت امور خارجه تماس هایی با حماس داشته و رایزنی هایی با وزرای خارجه برخی کشورهای اسلامی شده است.نامه ای هم به دبیر کل همکاری اسلامی ارسال شده و خواستار محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی شده ایم.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا