سیاسی

فرمانده سپاه به ما گفت اگر مساله هواپیما نبود جنگ می شد و ۱۰ میلیون نفر کشته می شدند

خبرمهم: آنها ۱۰ متهمی را جلوی دادگاه می‌نشانند که حتی احراز هویت نشده‌اند. آن کسی را که آنجا نشسته و می‌گویند اپراتور پدافند بوده هم ما نمی‌دانیم واقعا خودش است یا نه.

پدر و مادر یکی از جانباختگان حادثه هواپیمای اوکراینی: فرمانده سپاه به ما گفت اگر مساله هواپیما نبود جنگ می شد و ۱۰ میلیون نفر کشته می شدند

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، گفت‌وگوی با زهرا مجد و محسن اسدی‌لاری مادر و پدر محمدحسین و زینب جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی:
آنها ۱۰ متهمی را جلوی دادگاه می‌نشانند که حتی احراز هویت نشده‌اند. آن کسی را که آنجا نشسته و می‌گویند اپراتور پدافند بوده هم ما نمی‌دانیم واقعا خودش است یا نه.
آقای «م.خ». این آقا اپراتور نیست. فرمانده گردان است. متخصص‌ترین فرد است در زمینه tor-m1. نه‌تنها در ایران بلکه در کل منطقه. البته نه در روسیه که خودش سازنده است… او سال‌ها آموزش‌‌دهنده tor-m1 بوده‌… چطور امکان دارد که یک سامانه‌ای را در جایی که قبلا هم تجربه استقرارش را داشتند، بگذارند و {چنین خطایی صورت بگیرد؟}
از سمت نظامی‌ها آقای شمخانی در مراسم ختم آمده بود که آن زمانی بود که ما واقعا هنوز گیج بودیم و نمی‌دانستیم جریان چیست. آمد و مصاحبه شبکه خبرش را در مراسم ختم بچه‌های ما انجام داد. ما الان یکی از متهم‌های اصلی را خود ایشان می‌دانیم.
نزدیک‌های چهلم بود که از طرف سپاه خیلی اصرار شد که به دیدن ما بیایند آقای سلامی آمد. ایشان آمد و البته گفت خیلی مخفی باشد و ما به کسی نگفتیم و هیچ عکسی چیزی هم سعی کردیم پخش نشود
می‌گفتند می‌دانید اگر اینها نبودند، چه جنگی می‌شد؟ گفت اگر که این اتفاق نمی‌افتاد، ١٠ میلیون جمعیت کشته می‌شدند و این واقعه باعث شد که این جنگ رخ ندهد.
برای گرفتن مراسم برای بچه ها محدودیت و نظارت داشتیم یا الان که سالگرد می‌گیریم، باید بهشان اطمینان بدهیم که جمعیت زیاد نمی‌آید. ما آزاد نیستیم که هر کاری و هر صحبتی که خواستیم بکنیم.
ما از آقای شمخانی و آقای سلامی و آقای حاجی‌زاده شکایت کرده‌ایم. آقای حاجی‌زاده تفهیم اتهام شده؛ ولی منع تعقیب شده است./شرق

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا