بین المللیسیاسی

چرا ناو آمریکایی نزدیک ایران آمده است؟+فیلم

خبرهای فوری: درباره پیام‌های ورود این ناو و تحلیل جنگ احتمالی ایران و آمریکا اینجا بیشتر بخوانید و نظر بدهید

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرهای فوری، مشاور امنیت ملی آمریکا، گفته است که آمریکا در واکنش به رفتار‌های نگران کننده ایران، در حال استقرار ناوگروه “یواس‌اس آبراهام لینکلن” و شماری بمب افکن در منطقه تحت نظارت “سنتکام” (فرماندهی مرکزی آمریکا) است.

[irp posts=”17011″ name=”ایران چهارشنبه به خروج آمریکا از برجام پاسخ متقابل می‌دهد”]
بولتون تاکید کرد هدف فرستادن پیام روشنی برای حکومت ایران است که “هر گونه حمله‌ای به منافع آمریکا یا متحدان این کشور با نیرویی بی‌امان روبرو خواهد شد. “
بولتون در بیانیه‌ای نوشت: “آمریکا قصد جنگ با ایران را ندارد، اما کاملا آماده واکنش نشان دادن به هرگونه حمله‌ای چه از سوی سپاه پاسداران، نیرو‌های نظامی متعارف ایران یا گروه‌های نیابتی (ایران) است. “
در این بیانیه همچنین آمده است: ” آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست اما ما آمادگی کامل داریم تا به هر گونه حمله‌ای چه از سوی نیروهای نیابتی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا نیروهای نظامی قانونی ایران پاسخ دهیم”.

ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و ناوگروه همراهش در ماه آوریل در منطقه مدیترانه بود.

ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکاست. قرارداد ساخت این ناو هواپیمابر به شرکت کشتی‌سازی نیوپورت نیوز در تاریخ ۲۷ دسامبر سال ۱۹۸۲ اعطا شد و ساختمان اصلی آن در ۱۱ نوامبر ۱۹۸۴ در نیوپورت نیوز ویرجینیا به اتمام رسید. این ناو در تاریخ ۱۳ فوریه سال ۱۹۸۸ به آب انداخته شد و در ۱۱ نوامبر ۱۹۸۹ تحویل گردید. هزینه ساخت این ناو ۴٫۵ میلیار دلار به قیمت سال ۲۰۰۷ است.

[irp posts=”16944″ name=”راهبرد ایران در مقابل ۱۲ شرط آمریکا برای مذاکره چیست؟”]

ناو آبراهام لینکلن در سپتامبر سال ۱۹۹۰ به اقیانوس آرام فرستاده شد. اولین استقرار این ناو به طور ناگهانی به علت عملیات طوفان صحرا/حفاظت صحرا در تاریخ ۲۸ مه سال ۱۹۹۰ انجام گرفت.

در اکتبر سال ۱۹۹۳، به ناو هواپیمابر دستور رفتن به سواحل سومالی برای کمک به عملیات انسان‌دوستانه سازمان ملل داده شد. برای چهار هفته آبراهام لینکن گشت‌های هوایی را برای پشتیبانی ازعملیات بازگشت امید بر روی مگادیشو انجام داد.

آبراهام لینکن اولین ناو هواپیمابری شد که بعد از انقضای «قانون منع زنان از نبرد» در تاریخ ۲۸ آوریل سال ۱۹۹۳ هوانوردان زن را با کادر پروازی یکپارچه ساخت.

کشتی سن دیگو را در تاریخ ۲۴ اکتبر ۱۹۹۴ برای انجام آموزش‌های جدید ترک کرد. روز بعد، ستوان کارا اسپیرز هالتگرین اولین خلبان زن هواپیمای اف-۱۴ درهنگام نزدیکی نهایی برای فرود به علت ترکیبی از نقص فنی موتور و اشتباه خلبان در دریا سقوط کرد و جان سپرد.

ناو آبراهام لینکلن در ژوئن ۱۹۹۸ راه خود را به طرف خلیج فارس در برای پشتیبانی از عملیات کشیک جنوبی در پیش گرفت. کشتی در خلیج فارس در طی یکی از گرمترین تابستان‌های آن سال‌ها برای سه ماه ماند. دما در عرشه پرواز تا ۱۵۰ درجه فارنهایت (۶۶درجه سانتیگراد) گزارش شد.

در سال ۱۹۹۹ کشتی در چندین تمرین داخلی نیروی دریایی شرکت کرد و رهسپار یک بازدید کلی در حوضچه تعمیر دریایی پوژه ساوند در برمتون واشینگتن شد.

ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن در حالی که نشان پایان ماموریت را بر خود داشت، در تاریخ ۲ مه سال ۲۰۰۳ به بندر بازگشت.

استقرار ناو هواپیمابر در اوت سال ۲۰۰۰ در حالی آغاز شد که ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن مجدداً برای پشتیبانی از عملیات کشیک جنوبی به خلیج فارس عزیمت کرده بود. در این استقرار، ناو هواپیمابر، گروه پروازی، و گروه کشتی‌های جنگی نشان لیاقت و تقدیر نیروی دریایی را کسب کردند. علاوه بر آن کشتی نشان معروف آرلی برک را برای بهترین فرماندهی در ناوگان اقیانوس آرام کسب کرد.

مشخصات ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن

• ارتفاع کلی این ناو ۷۴ متر یعنی معادل ساختمانی ۲۵ طبقه‌ای است.
• وزن آب جابه جا شده توسط ناو در حالت بار گیری کامل رزمی برابر با ۸۸۰۰۰ تن یا ۸۸ میلیون کیلو است.
• وزن فولاد سازه‌ای که در این ناو به کار برده شده برابر با ۵۴۰۰۰ تن یا ۵۴ میلیون کیلو است.
• تعداد قطعات تشکیل هنده‌ی این ناو بیش از ۱۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ (یک میلیارد قطعه) واین به معنای اینکه این ناو پیچیده‌ترین ماشین ساخت دست بشر است.
• مساحت کل عرشه پروازی برابر با ۱، ۸ هکتار یعنی ۱۸۰۰۰۰ متر مربع است.
• طول عرشه‌ی پروازی برابر با ۳۳۳ متر یعنی معادل طول ۳ زمین فوتبال بین المللی است.
• عرض عرشه‌ی پروازی برابر با ۷۸ متر یعنی بیش از متوسط عرض یک زمین فوتبال استاندارد است.
• تعداد اتاف‌ها برابر با ۴۰۰۰ واحد است.
• وزن هر کدام از لنگر‌های آن برابر با ۳۰ تن است
• وزن هر یک از دانه‌های زنجیر لنگر برابر با ۱۶۰ کیلوگرم یعنی بیش از وزن دو مرد متوسط.
• تعداد پروانه‌های حرکت دهنده‌ی ناو ۴ عدد است.
• قطر هر یک از پروانه‌ها برابر با ۶/۴ متر است.
• وزن هر یک از پروانه ها‌ی حرکت دهنده برابر با ۳۰ تن است.
• وزن هر یک از سکان‌ها (تیغه‌های هدایت کننده)، برابر با ۴۱ تن است.
• ظرفیت مخازن سوخت هوا پیما در این ناو برابر با ۱۲، ۵ میلیون لیتر است.
• تعداد تلفن‌های داخلی موجود در ناو ۲۵۰۰ دستگاه است.
• تعداد تلوزیون‌های داخل ناو برابر با ۳۰۰۰ دستگاه است.
• طول کل کابل کشی‌های انجام شده در داخل ناو برابر است با ۱۶۰۰ کیلو متر.
• ظرفیت هوای سیستم تهویه برابر با ۲۰۴۰ تن می‌باشد.
• ظرفیت غذای ذخیره یخ زده و خشک شده معادل بیش از ۱۲۶۰۰۰۰ وعده‌ی غذایی است.
• تعداد پرسنل: حدود ۶۳۰۰
• تعداد پزشک: ۶ نفر.
• تعداد دندان پزشک: ۵ نفر.
• تعداد تخت‌های بیمارستانی: ۵۱ تخت
• ظرفیت آب شیرین کن این ناو برابر است با روزانه بیش از ۱، ۵ میلیون لیتر می‌باشد
• سیستم کاتاپولت (شتاب دهنده‌ی هواپیما) می‌تواند یک هواپیمای بیست تنی را در زمانی حدود ۲ ثانیه از سرعت صفر تا ۲۷۰ کیلومتر در ساعت برساند.
• کابل نگهدارنده‌ی هواپیما که در فرود هوا پیما سرعت آنرا می‌گیرند، می‌تواند هواپیمایی ۲۴ تنی را که با سرعت ۲۴۰ کیلو متر در ساعت در حال فرود است را درمسافت حدود ۹۵ متر موقف کند.
• طول آشیانه‌ی هواپیما که دو طبقه پایین‌تر از عرشه قرار دارد ۲۰۹ متر عرض آن ۳۴ متر وارتفاع آن ۸ متر می‌باشد.
• این ناو هواپیمابر دارای ۴ بالابری که هر کدام از آن‌ها می‌توانند دو هواپیمای ۳۵ تنی را همزمان بالاببرند می‌باشد.

اعزام ناو هواپیمابر آمریکا به منطقه چه معنایی دارد؟

دکتر مهدی مطهرنیا، استاد مدعو دانشگاه دفاع ملی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد گفت: «اصولا ارسال ناو هواپیمابر از سوی آمریکا به مناطق مورد هدف این کشور، بحث “تهدید” به حمله نظامی را به سمت “نمایش” به حمله نظامی سوق می دهد. قبلا در دکترین نظامی ایالات متحده دو مرحله شامل تهدید و سپس حمله نظامی وجود داشت. اما در چند سال گذشته، آمریکا با دیده بانی محیطی که به ویژه در خاورمیانه به دست آورده، به این نتیجه رسیده است حلقه واسطی در دکترین خود ایجاد کند و آن هم “نمایش” به حمله نظامی است که از تهدید بالاتر و از حمله، در مرتبه پایین تری قرار می گیرد.»

[irp posts=”16778″ name=”تحلیل شرایط ایران و آمریکا؛ جنگ می‌شود یا نه؟”]

وی خاطرنشان کرد: «اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن در این راستا ارزیابی می شود که «تهدید» به حمله به سمت «نمایش» آن گسترش یافته و این اعلام آمادگی روشنی از سوی آمریکا برای ورود به جنگ نظامی است. در واقع با این کار، شاهد بالاترین میزان جنگ روانی ایالات متحده علیه ایران هستیم. لذا اگر جمهوری اسلامی در مسیر آمریکا کوچکترین چالشی ایجاد کند، باید احتمال حمله نظامی را داشته باشد.»
این استاد دانشگاه تاکید کرد: «با این حال اقدام اخیر آمریکا به معنای تصمیم این کشور برای حمله نظامی صد درصدی به ایران نیست. بلکه اکنون وارد دورانی شده ایم که در آن ایالات متحده جنگ روانی را به عملیاتی میدانی علیه ایران تبدیل می کند. مقدمات این کار هم با قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی، تحریم کامل نفتی و تلاش برای اعمال تحریم های جدید فراهم شده است.»
مطهرنیا تصریح کرد: «آمریکایی ها درصدد هستند تا با گام های قبل از حمله نظامی، ایران را در چارچوب ۱۲ پیش شرط خود پای میز مذاکره بنشانند.»

وی در خصوص برخی پیش بینی ها مبنی بر وقوع درگیری مستقیم ایران و آمریکا در سال جاری گفت: «از سال ۲۰۱۸ به این سو ایران از جایگاه “چالش” برای آمریکا به “دشمن” تغییر ماهیت پیدا کرده است. تا پیش از این ایالات متحده از ظرفیت های درون این چالش استفاده می کرد اما زمانی که واشینگتن کشوری را در قالب دشمن تعریف کند دیگر ظرفیتی برای بهره برداری از آن وجود ندارد؛ بنابراین مقامات این کشور تصمیم به تعیین تکلیف قطعی پرونده های خود با آن می گیرند. از این رو بحث درگیری نظامی بین ایران و آمریکا از سال ۲۰۱۸ به این سو از حالت “ممکن” به “محتمل” رسیده است. بنابراین درصد وقوع آن کم نیست.»
وی توضیح داد: «امکان به معنای دور از دسترس بودن یک موضوع است و احتمال بر نزدیک ترین حالت وقوع امری دلالت دارد. با این تعریف، رودر رویی نظامی ایران و آمریکا به حالت محتمل رسیده است.»



جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۴۷ دیدگاه ها

  1. ایرانی خسته از گرانی ، ایرانی بدبخت ، ایرانی خسته از کوچه بنبست ، ایرانی خسته از خیابان باریک ، ایرانی خسته از نبودن جای پارک ماشین

  2. تو حمله اخیر موشکی فلسطین به اسراییل فکر میکنیین این همه موشک رو با اون قدرت بالا کی به به فلسطینی ها داده؟؟ایران نمای کوچکی از قدرت نظامی شو تو این کشورها نشون داده البته امریکا میدونه جنگ با ایران هیچ سودی براش نداره فقط باخت باخته

  3. خوب توجه کنید دوستم یه دوست امریکایی داره و دوست دوستش تو وزارت دفاع امریکا هستش ۳ روز پیش زنگ زده گفته امریکا میخواد تا چند روز دیگه به ایران حمله کنه و حدود۶۰ نقطه هم نشانه گذاری شده اگر کسی اطراف پایگاه شکاری یا ذوب آهن و مناطق نظامی حساس هستش تخلیه کنه شاید بگین چرت میگم انتخاب با خودتون هستش حمله صدر صد هستش فقط خدا به ملت کمک کنه از زمان دقیقش خبری ندارم ولی این طور که میگفت حدودا دو تا سه هفته دیگه هستش سعی کنین به شمال ایران برین مازندران و گلستان و گیلان

  4. دوستان انسان به دنیا اومده که بره. همه می‌میریم دیر یا زود. اما با سربلندی مردن مهم است. در طول ۸ سال جنگ حدود ۲۰۰ هزار نفر شهید دادیم. یعنی از هر ۱۵۰ نفر یک نفر. نگران نباشید در صورت حمله احتمال مرگ شما ۱ به هزار هم نیست. در جامعه ما پراید و معضل اعتیاد از جنگ آمریکا بیشتر کشته داده. با عزت زندگی کنید عاقبت زورگویی همیشه تو دهنی خوردن است. هیچ ابر قدرتی در برابر ملت متحد حرفی برای گفتن ندارد.

  5. به نام خدا
    جنگ از دریا شروع خواهد شد درست وقتی که همه از صلح صحبت میکنن . کشتیهای بزرگ در دریاها که هدف خوبی هستند غرق خواهند شد در خلیج فارس و دریای سیاه و دریای چین و دریای ژاپن و ….. . شرق و غرب عالم در آتش خواهد سوخت و بیماری جان خیلیها رو خواهد گرفت . الآن که مواد اولیه ۱۰درصد گرون میشه مردم هفتاد درصد میکشن روی جنساشون و احتکار میکنن و رشوه میگیرند و نزول میدهند و از رانت و انحصار بهره میگیرند که اعلان جنگ با خداست و دعوت بقیه الله رو لبیک نمیگن برای اصلاح امورشون و بازگشت به تمدن طلایی الهی ، پس در واقع مردم جهان و ایران با پای خودشون به سوی جهنم میروند مگر اونهایی که خدا بخواهد و هدایت و حفاظت کند.
    سلامت و سعادت همراهتان

  6. یک کلام دیگربگم…به دریارفته میداندمصیبتهای طوفان را…بنده ۴۴ماه درجنگ بودم ودیدم درجنگ حلوا پخش نمیکنن فقط خون است ومرگ است ونابودی وویرانی ..‌امیدوارم عقلانیت حکم کنه وجنگی نشه بقول قدیمیها شکم گشنه وشمشیربازی ..ن لخت واتیش بازی….گوشت کیلوصدوبرنج ۲۵ وماکارنی ۱۵هزارتومانی و تن ماهی نایاب ومرغ هورمونی ۱۱هزعرتومانی نه میشه جنگیدونه میشه رزمید…تاهمینجاشم کمرمان زیربارگرانی بیکاری تورم وربای بانکی شکسته وصدامون درنمیادبخاطرمراممان هست نه ترس.لعنت بجنگ وجنگ افروزان

  7. از زمان روی کار آمدن ترامپ که نماینده مستقیم اسرائیل در آمریکاست برنامه مدونی برای حمله نظامی به ایران چیده شد که گام به گام اجرا گردید و الان به این مرحله رسیده

    1. میشه راه کار بدید تا ما بی سواد ها بفهمیم چطور باید اسرائیل اتمی و آمریکای ابر قدرت رو با چه قدرتی و با چه پشتوانه ایی میشه شکست داد ؟

  8. این ناو فقط جنبه نمایشی داره و به هیچ وجه خطر حمله نظامی هیچ کشوری رو تهدید نمیکنه. تا حداکثر دو ماه آینده آمریکا از قیمت پایین نیروی انسانی در ایران حداکثر بهره را خواهد برد و کمپانیهای آمریکایی در ایران حضور چشمگیری خواهند داشت. با این کار آمریکا ضربه شدیدی به چین وارد خواهد نمود. توجه بفرمایید که تعرفه مالیات چین به ۲۵ درصد از طرف آمریکا افزایش داشته.علت برهم زدن برجام توسط آمریکا عدم حضور در بازار ایران بود(دیگی که برای من نجوشه کله سگ بجوشه)در آخر هم بحران بازار کار در ایران تا حد مطلوبی پیشرفت خواهد داشت ولی با حقوق بخور و نمیر(مانند الان)شرایط برای تشکیل خانواده جوانان فراهم خواهد شد انشاالله.

    1. این تحلیل احمقانه کمر ترامپ شکوند
      همه تحلیلگران معتقدند ایران چه با جنگ چه بی جنگ در حال نابودیه بعد شما میگی فلان
      یک کلام و اون اینکه کشور به سمت نابودی داره میره
      چیزی که مردم و طبقه ضعیف و متوسط جامعه میگن و میخوان اینه که ای کاش جنگ بشه و از این بلاتکلیفی دربیایم، یا نابود میشیم یا یه اتفاقی میوفته ولی الان این دو قشر جامعه هر روز در حال نابودیه

  9. سلام درگیری باایران یعنی نابودی اسراییل توسط نیروهای نیابتی ایران یعنی آنهایی که منتظر چنین فرستی برای نابودی اسراییل وباز پس گیری سرزمینهای اشغالی واز طرف دیگر نابودی پایگاههای منطقه ای امریکا در اطراف ایران که امریکا میلیاردها دلار خرج ایجادآنها ونیروهای آنها در بسیاری از زمینه ها کرده و از طرف دیگر متحدان آنها واز دست دادن و نابودی تاسیسات این کشورهای احمق است وهمچنین نابودی ناوگروههای انها درجلیخ وبسته شده طولانی خلیج فارس برای گشتیهای حتی عبوری در منطقه پس به صرفه وصلاح امریکا وکشورهای منطقه به رویاروی با نیروهای که یک عمر منتظر جنگ با امریکا بصورت مستقیم وجهادی هستند نیست.

  10. وقتشه که به ترامپ حرامزاده و دارو دستش یه گوشمالی حسابی بدیم. یادشون رفته نظامی های دست و پا چلفتیشونو که مث سگ اسیر کردیم، به گریه افتاده بودن

  11. به نظر من فقط فقط برای دلگرمی دادن به کشورهای عربی اومده تا قشنگ تر از قبل بتونه اونها رو بدوشه کلا همه این برنامه های امریکا با ایران به خاطر دوشیدن این دلارهای نفت عربهاست و البته خالی شدن جیب ایران برای روز موعود

  12. اول به خاطر پول هایی که از کشور های عربی گرفته است.
    دوم بخاطر قرار دادن نام سپاه در لیست ترویست
    سوم رصد منطقه هر ناو هواپیما بر به سیستم ماهواره باید وصل باشد. و بامدن این ناو ایران باید رصد خودشو بیشتر کنه پس اونم بهتر رصد می کنه
    چهارم ایجاد جو روانی و اینکه ما هستیم
    پنجم در صورت هر گونه تلاش برای بستن تنگه هرمز نیروهاش در منطقه حضور داشته باشد
    ششم با وجود ناو ناوچه ها می توانند رصد بهتری بر روی صادرات و واردات کالاها داشته باشند.
    هفتم به کشورهای جهان پیام میدهد در مورد گفته هایشان هستند

  13. جرات حمله ندارد کشور اتمی به کشور ی که ظرفیت اتمی شدن دارد حمله نمیکند حمله کند بنظر علاه بر پاسخ سخت امکان خروج از ان پی تی و ازمایش اتمی برای ایران مدنظر قرار میگیرد

  14. ناو هواپیما بر امریکایی در خاورمیانه فقط هدف اقتصادی و امنیتی دارد , و بطور تلویحی هشدار می دهد که ایران به این ناو حمله نکند که البته خطرناک است ایران میتواند با چندین نفتکش به مقصد نامعلوم ترافیک سنگینی در تنگه هرمز ایجاد کند و حداقل قدرت خود را نشان دهد و اجازه امریکا از ایران گرفته شود در جبهه دیگر امریکا میخواهد جبهه شرق را تحت فشار قرار بدهد که ونزوئلا را تثبیت کند هدف امریکا در جبهه ونزوئلا سیاسی است البته همزمان در جبهه دیگر یعنی بند لاذقیه,طرطوس, کرانه باختری را هم تحت فشار قرار داده است.
    امریکا می خواهد به حداقل شرایط این سفر خطرناک و پر از ریسک دست یابد در غیر این صورت احتمال اینکه ناو خود را در خلیج فارس ولو برای دو هفته نگه دارد اگر زودتر از زمان مقرر شده که با برنامه از پیش تعیین شده به هدف خود برسد خطرناک است احتمال اینکه به یکی از اهداف یا دو هدف خود برسد در خاورمیانه رزمایش انجام دهد. بنابراین شکست در این برنانه از پیش تعیین شده نه تنها حیثیت سیاسی آمریکا زیر سوال برده می شود بلکه قیمت نفت بالا میرود ارزش دلار هم با روندی نزولی مواجه خواهد شد.
    بنابراین امریکا دو رویکرد در خاورمیانه و یک رویکرد در ونزوئلا دارد. رسیدن به هدف ونزوئلا محتمل تر است.

  15. تمام ابن بدبختی ها تاوان مرگ بر ابن و اون گفتن و کمک به کشورهای زپرتی دورو بر است که چهل ساله با این سیاستها در بدبختی زندگی می کنیم
    بابا بسه بخدا خسته شدیم

  16. آمریکا که هیچ ،کل دشمنان جمهوری اسلامی ایران باهم جمع بشن هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
    تا سپاه و پاسداران رشید اسلام رو داریم غم نداریم…
    اسرائیل به زودی از صحنه روزگار محو خواهد شد…
    کاخ سفید را حسینیه میکنیم…
    سرزمین قدس را آزاد میکنیم…
    اسلام پیروز است…
    زنده باد جمهوری اسلامی
    لبیک یا امام خامنه ای(مدظله العالی)

  17. با سلام به دوستان محترم از اونجایی که امریکا سپاه رو تو لیست تروریست قرار داده پس منافع خودش در منطقه به خطر افتاده پس نیاز به ارامش پایگاههای خودش در اطراف ایران رو داره پس با فرستادن ناو قدرتمند جنگی خودش در خلیج فارس پیام واضحی رو به همپیمانان و پایگاههای خودش فرستاده که امریکا در کنار شماست و با این کار کشورهای عرب رو در حالت تدافعی قرار میده که با امریکا تسلیحات نظامی بیشتری خریداری کنند و به ایران فشار حداکثری میاره تا ایران اشتباه لازم رو انجام و با انجام تشریفات شورای امنیت به ایران حمله نظامی کنه گر چه این کار رو نخواهد کرد چون با این کار یعنی جنگ جهانی سوم رقم خواهد خورد و هزاران تحلیل دیگه ……

  18. این یه تله ای هست که ایران و امریکا نباید گرفتارش بشن اگر بشن ایران خسارت زیادی نزدیک به نابودی میبینه و امریکا هم از ابرقدرتی ساقط میشه چون ایران میتونه منافع امریکا رو هدف بگیره و از طرفی استاد جنگهای نامتقارن هست و ده ها سال میتونه امریکا رو درگیر کنه امریکا چندین ساله رو به افوله و این جنگ میتونه باعث گسستگی امریکا و جدا شدن ایالات ها از امریکا بشه هرجور فکر کنی ضرر این جنگ نصبت به سودش برای هردو طرف بیشتره برنده این جنگ اول روسیه و بعد چین هستش و بازنده قطعی این جنگ کشور های بی خرد و مست ثروت خلیج فارس هستن حتی اون خردمندا و معتدلها شون هم با این آتش خطرناک میسوزن

  19. پس از عرض سلام،
    دوستان ما الان در شرایطی هستیم از لحاظ روحی و روانی و مخصوصا مادی که بخواهیم ورود ناو آمریکایی رو به عنوان تهدیدی برای شیعه تلقی کنیم؟ لطفا اگر گرسنه نیستید، برنج ۳۰هزار تومانی، گوشت ۱۲۰ هزار تومانی، پیاز ۱۰ هزار تومانی، پوشک بچه مارک ایرانی ۸۵ هزار تومانی و….. میتوانید بخرید نظر ندین و دین و شیعه و این حرف‌هایی که شکم بچه گرسنه را سیر نمیکند نزنید. وقتی بچه گرینه است بگم مادر ما شیعه ایم بچه ام میگه مرسی سیر شدم؟؟؟؟

  20. مشخصه که هدفش اول نمایش حمله نظامیه چون امریکا اگه بخاد به جایی حمله کنه ناوهایی که مانند سیبل هستند و در برابر قایق ها و پهپادها تقریبا بی دفاع رو به منطقه خطر نمیاورد.اینا اگه بخوان به ایران حمله کنن در دور ترین نقطه امن ناوهارو مستقر میکنن تا بتونن از اونجا حمله کنن و خودشون اسیبی نبینن.دوم برای دوشیدن سران عرب یه نمایش ترتیب دادن تا بتونن اجاره سالیانه بیشتری بگیرن

  21. توی شرایطی هستیم که آمریکا مخصوصا از اینکه قیمت نفت بالا بره حمایت میکنه تا واسش بصرفه تا معادن نفت خودش رو استخراج کنه ، استخراج نفت زیر بشکه ١۵٠ دلار واسش صرفه اقتصادی نداره و با این کار هم معدنش رو استخراج میکنه هم شغل ایجاد میکنه و از همه مهمتر تمام سلاح هایی رو که فروخته به اعراب مصرف میشن تا سفارش جدید بگیره و کارخانه های اسلحه سازیش بکار گرفته بشن و یه سود هنگفت هم اینجا آیدش بشه و از همه مهمتر از حذف دلار در معاملات نفتی و بی ارزش شدن دلار جلو گیری میکنه
    گویا طیّ راهزنی هایی که با اعراب کردن بعد از ماه رمضان اجازه دادن که این مسئله اتفاق بیفته
    الان هم توپ رو میندازن توی زمین ایران که بگن ایران تحریک کرد و جنگ رو شروع کرد
    باز باید منتظر یه بهانه مضحک دیگه از سمت این کشور زور گو بود
    حالا فهمیدین واسه چی حتما جنگ میشه ؟
    دیگه ما میمونیم و موشک های دردانه سپاه که ببینیم چه میکنن

  22. باسلام
    هیچکی نگران نباشد چون جنگی در کارنیست اگر امریکا بخاهد دست ازپاخطاکند خیلی ازپایگاها شو ناب هاشو ازدست میده
    من مطمءنم اگه بچه هایی دست به کار ۲موشک فقط ب دریا آزمایش کنع اینها همه سکته میزنه واینجارو بدون دستور ترک میکنه امرکایی ها اصلان اون ایمان اعتماد بنفس رو نداره
    اینامیبازه اصلان جایی نگرانی نیست اگه جنگم بشه برای من وشما تفریح میگذره

  23. آمریکا با ایران درگیر نمیشه الان هم به خاطر دلجویی از اسرائیل ناو هاشو فرستاده آمریکا بابت فرستادن این ناوها از خودش هزینه ای نکرده بلکه ده برابر هزینه این ناو ها رو از عربستان دریافت کرده این ناو ها تماما نقشه ایست برای خالی کردن جیب کشور های عرب من جمله عربستان و دبی و به قول خودش باز گرداندن قدرت از دست رفته اش با این نمایشها

  24. وقتشه یکبار برای همیشه تکلیف این داستان رو روشن کنیم. ایران باید با روسیه در این زمینه مشورت جدی بکنه و نیروهای روسیه توی خلیج فارس مستقر بشن و بعد نیروهای امریکایی توی خاورمیانه رو منهدم کنن.

  25. در اوایل جنگ نظامی ایران عراق و حضور امریکا در خلیج فارس این ناواها میتونستن قدرت نظامی برتر باشن،ولی با توجه به پیشرفت موشکی جمهوری اسلامی ایران و در تیر رس بودن این ناوها در صورت جنگ نظامی در بیست دقیقه اول این ناو نابود خواهد شد ، حضور این ناو فقط جنبه تبلیقات برای انتخابات پیش روی امریکاس و به هیچ وج برای جنگ نظامی به منطقه نیومدن و جرأت چنین کاری رو ندارن ،امریکا در تمام جنگهای دریای پیروز نشد همانطور،که در جنگ با ویتنام جنوبی تعداد ۸۵۰۰هواپیما و هلیکوپتر از امریکا از،بین رفت قدرت نظامی ما صد برابر از ویتنام قویتره از بابت جنگ خیالتون راحت باشه فقط برای دوشیدن کشورهای عربی حاشیه خلیج به منطقه ارسال شدن

  26. آخه جنگ هم نشه با این وضعیت که گوشت بشه ۱۵۰هزار و تن ماهی بشه ۱۵۵۰۰تومان و الباقی مواد مصرفی .قطعا از گشنگی باید بمیریم یا بریم دزدی چون کارو کاسبی که خرابه آیا با این وضعیتی که درست کردن میشه زندگی کرد

  27. ترامپ ادم باهوش و احمقیه هر دوتا با هم تو اقتصاد باهوش و تو سیاست احمق. ترامپ بهترین گزینه وزیر اقتصاد یک کابینه بود و اینو خود امریکاییها هم متوجه شدن و از مذاکراتش با کره شمالی معلوم بود چقدر احمقه و یک باره همه چیزو خراب کرد . این ناو رو هم اورده از ترس بستن تنگه هرمز ولی ترامپ بدونه تنگه باب المندب هم در اختیار ایران قرار خواهد گرفت به وقتش

  28. تموم ترس امریکا از بستن تنگه هرمزه قطع به یقین یک فکری هم به حال تنگه باب المندب خواهد کرد و از حوثی های یمن هنوز وحشت داره . امریکا عین یک گاوی شده که برای حمله فقط پاهایش را به زمین میکشه و جرات حمله نداره و میدونه ایران از نظر استراتژیک با عراق و دیگر کشورها خیلی فرق داره ترامپ یک اقتصاد دانه باهوشه و میدونه که جنگ چه پیامدهایی برای کشورش و اسراییل داره و فقط جنگ روانی راه انداخته .

  29. به نظر من فقط میخواد با این حرکت خودی نشون بده و حضور خودش تو خلیج فارس و ثابت کنه امریکه به هیچ عنوان با ایران وارد جنگ نمیشه چون میدونه با خاک یکسان میشه،درسته ابرقدرت هستش ولی از نظر تاکتیکی و ذهنی به هیچ عنوان نمیتونه به ارتش و سپاه ایران برسه به عنوان مثال کاری که بچه های ما با یه بیسیم ساده میتونن بکنن نیروهای امریکایی به هیچ عنوان تو خیالشون هم نمیتونن اون کار رو انجام بدن،ایران به نظر من باید یه خودی نشون بده

  30. با سلام اول برای پشتیبانی اسرائیل آمده است دوم برای جنگ روانی سوم برای دوشیدن منافع اقتصادی منطقه چهارم برای تضعیف ایران و شیعیان پنجم دستش از این چهار گزینه بریده شد جنگ با ایران یعنی جنگ جهانی

  31. به نظر من درگیری نظامی پیش نمیاد
    هم امریکا و هم ایران میدونند درگیری نظامی بسیار گران تمام میشه
    ایران میتونه در صورت درگیری تمام پایگاههای امریکا تو کشورهای اطرافش را به راحتی بزنه و جنگ تمام عیاری درست کنه که تاسیسات اب شیرین کن و سکوهای نفتی را تخریب کنه
    ار طرفی خلیج فارس صادرات نفت مختل میشه و باعث افزایش بیش از حد نفت میشه
    از طرفی با تخریب اب شیرین کنهای اطراف باعث شورش تو کشورخای اطراف میشه

    1. هیچ جنگی صورت نخواهد گرفت و احتمالا یک جنگ‌ سرد دیگری بین آمریکا و ایران است و با توجه با نگرش اقتصادی دولت فعلی آمریکا در صورت تامین مالی این جنگ‌احتمالی توسط دول خلیج ، ممکن است چند حرکت کوچک‌رخ دهد و قاعدتا به نفع آن کشورها و همچنین آم ریکا نخواهد بود ، چون خروج از آن وضعیت غیرقابل پیش بینی استاحست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا