سیاسی

یک غسل و هزار حاشیه!

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، درحالی‌که کشور نیازمند تدبیر برای حل مشکلات و ارائه راهکارهایی برای عبور از موانع است، برخی با ادعای دلسوزی برای کشور به موضوعاتی می‌پردازند که از اهمیت زیادی برخوردار نیست و شاید برای معدود افرادی مهم باشد مانند غسل آیت‌ا… مصباح یزدی! که از همان زمان درگذشت ایشان محل بحث بود. حاشیه‌سازترین روایت از این غسل به اظهارات حجت‌الاسلام صدیقی خطیب جمعه تهران بازمی‌گردد. او در گفت‌وگو با شبکه قرآن صداوسیما درباره آیت‌ا… مصباح یزدی و روزهای بیماری ایشان گفت: «بر ما خیلی سخت می‌گذشت ایشان که دید ما بسیار ناراحت هستیم چشمشان را باز کردند و فرمود که ناراحت نباشید این ناراحتی تا دو هفته است بعد از دو هفته باغ وسیعی برای ما تدارک دیده شده است که ما را به آنجا می‌برند. این دلداری را به ما داد و دقیقا دو هفته بعد همه چیز تمام شد. یعنی ایشان از زمان فوتشان خبر داشتند و جایگاهشان را هم به ایشان نشان داده بودند (در یک باغ وسیعی ما را می‌برند)» گشودن چشم در هنگام غسل با واکنش‌های زیادی همراه بود، حتی روزنامه کیهان هم نتوانست در برابر این ادعا سکوت کند؛ بنابراین حسین‌شریعتمداری مدیرمسئول کیهان نوشت: «سخنان ایشان ضمن آنکه برای برخی از بدخواهان به سوژه و دستاویزی علیه حضرت آیت‌‌ا… مصباح یزدی و ملامت آقای صدیقی تبدیل شده است، ارادتمندان آن فقیه وارسته و دوستداران جناب صدیقی را نیز به‌شدت آزرده‌خاطر کرده است و با عرض پوزش باید گفت این اظهارات جفایی ناخواسته در حق حضرت آیت‌ا… مصباح‌یزدی بود و تصوری نابایسته از جناب صدیقی را نیز در برخی از اذهان به دنبال داشت. جناب صدیقی این ماجرا را از قول داماد محترم آیت‌ا… محمدی‌عراقی و ایشان نیز به نقل از غسل‌دهنده پیکر مطهر حضرت آیت‌ا… نقل کرده‌اند. یعنی با دو واسطه! در این مقال، هرگز در پی آن نیستیم که غسال محترم را به بیان یک رخداد غیرواقعی متهم کنیم ولی آیا ایشان به درستی و دقت دیده و برای داماد محترم نقل کرده است؟» صدیقی پس از افزایش انتقادات مجبور به عذرخواهی شد اما ماجرا با این عذرخواهی تمام نشد.

روایت توکلی از غسال

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و حسین رجایی، معاون سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت در یادداشت مشترکی، مدعی شده‌اند که غسال آیت‌ا… مصباح یزدی، یک ابَربدهکار بانکی است که جنازه‌های روحانیون سرشناس را به خانه خود می‌برد و غسل می‌دهد! در این یادداشت آمده است: چندی پیش جناب آقای صدیقی روایتی را از قول یک غسّال در سیما مطرح کرد که جنجال بسیاری در کشور برانگیخت به‌حدی که مدتی بعد مجبور به عذرخواهی شد. پیدا کردن غسّال یادشده با توجه به کدی که ایشان در سخنان خود داد، چندان دشوار نبود. غسّال آیت‌ا… مصباح، همان غسال مرحوم آیت‌ا… حق‌شناس است. نویسندگان در ادامه با اشاره به این فرد نوشته‌اند: … همان ابرسرمایه‌داری که چندی پیش نیز برای حجت‌الاسلام پناهیان حاشیه آفریده بود. گرچه آقای پناهیان از خویش در برابر هجمه‌های ناجوانمردانه‌ای که علیه‌اش مطرح شده بود دفاع کرد اما در سخنانش اعتماد و حسن ظن فراوان به شخصی وجود داشت که ابهامات مالی بسیاری درخصوص وی مطرح است. در ادامه به نقش جن‌گیرها در پروژه نفوذ به میان روحانیون اشاره شده است: بررسی برخی پرونده‌هایی که در دیده‌بان شفافیت و عدالت در جریان است نشان‌دهنده نقشی است که متاسفانه جن‌گیرها و کهانت ‌ورزان فاسد در سال‌های اخیر در اتخاذ تصمیمات مرموزانه و ناکارآمدساز و جورافزای برخی از مسئولان و سرشناسان داشته‌اند. افرادی که در لباس تاجران خیّر و متدیّن به‌دنبال نفوذ بر علما و مسئولان هستند فارغ از آنکه، کار خیری که از عایدی غصب املاک دیگران یا اجاره موقوفات به ثمن بخس صورت گیرد را چه سود، حتی اگر نگهداری از صدها کودک معلول یا ساخت حوزه‌های علمیه باشد و بدتر آنکه پای چنین افرادی را به تمشیت امور در آستان مقدس علی بن موسی الرضا (ع) نیز باز نماید. در این یادداشت با اشاره به روحانیونی که تحت تاثیر القائات این افراد قرار می‌گیرند آمده است: این علمای سرشناس هیچ از خود پرسیده اند چرا امام رحمه ا… علیه، از چنین ثروتمندانی فریب نمی‌خورد؟ البته امام چون جمع شدن ثروت های افسانه ای را از راه صحیح آسان نمیدید، وقتی فردی در این بازار کساد ۴۰ میلیارد تومان خمس می آورد از خودش می‌پرسید منبع کسب او چیست. مَنِشی که در نزد رهبر انقلاب نیز می‌توان دید هنگامی که باعث به دام افتادن امثال شهرام جزایری می‌شود. همان شهرام جزایری که معدود وعاظ مشهوری به وجوهات کلان او دست رد نزدند و منشاء آن برایشان سوال نشد! همان‌ها که حتی پس از صدور حکم وی هم از خیرات و مبراتش به نیکی یاد می‌کردند و هرگاه مسئولیت داشتند برای نجات ثروتمندان نابکارِ زرپرست، قضات را تحت فشار قرار می‌دادند.

فرزند آیت‌ا… مصباح تکذیب کرد

علی مصباح‌یزدی فرزند آیت‌ا… مصباح یزدی به ادعای احمد توکلی نسبت به غسال آیت‌‌ا… مصباح یزدی واکنش نشان داد. علی مصباح‌یزدی در واکنش به این ادعا گفت: آقای توکلی اشتباه می‌کنند و این اطلاعات غلط است. بنده این موضوع را تایید نمی‌کنم. فردی که مدنظر ایشان و دیگران است غسال حاج‌آقا نبودند.

آن خانه دیدن دارد…

عباس عبدی در پی ادعای احمد توکلی رئیس سازمان شفافیت که غسال آیت‌ا… مصباح یزدی را ابر بدهکار بانکی معرفی کرده بود در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «خانه‌ای که در آن یک غسالخانه ویژه و طبعا لاکچری وجود داشته باشد، دیدن دارد. از الان باید آنجا را ثبت فرهنگی و بعدا تبدیل به موزه کرد.»

کاش غسال رخ نماید!

جعفر گلابی فعال رسانه‌ای هم در واکنش به آنچه مطرح شده، نوشت: «آقای  احمدتوکلی گفته است غسال آیت ا…مصباح‌یزدی یک ابربدهکار بانکی است، فرزند آیت‌ا… گفته من این موضوع را تایید نمی‌کنم… خواستم عرض کنم این آقای غسال کرامت‌بین‌ کاش رخ نماید و سخنی بر زبان جاری کند تا ببینیم کیست و بالاخره چه دیده است و خانه‌اش چه شکلی است؟ موضوع تحریم‌ها و خرید واکسن و انتخابات و گرانی و… بماند برای بعدا!»/آرمان ملی

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا