تهرانسیاسییادداشت

رئیس کمیته جوانان ستاد روحانی: مسئولان باید بدانند که استفاده از جوانان “شوی تبلیغاتی” نیست

خبرهای فوری: عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام گفت: اگر مسئولان واقعا به دنبال نجات کشور هستند باید بدانند که نجات کشور تنها در گروِ آمدن نسل جوانِ خلاق، شجاع و باجسارت است.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرهای فوری، سعید الله‌بداشتی فعال سیاسی  اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام با اشاره به  بخشی از  سخنان اخیر رهبر انقلاب در جمع دانشجویان درباره لزوم زمینه‌سازی برای روی‌کارآمدن دولتی جوان، گفت: در  میان سران مملکتی، تنها شخصی که توانسته به درستی دغدغه نسل جوان جامعه و تغییر و گردش نسلی جامعه را به خوبی درک کند، شخص آیت‌الله خامنه‌ای است.

وی افزود: رهبر انقلاب  در دیدار اخیر با دانشجویان  با هوشمندی بیان کردند که نسل جوان لزوما جوانان ۲۰ ساله نیستند و افراد ۳۵ تا ۴۰ ساله نیز  جزو جوانان محسوب می‌شوند که باید از ظرفیت‌های آنها در اداره کشور به نحو احسن استفاده شود و سعی کردند با این اظهارات بر نقش  جوانان دهه ۶۰ در پیشبرد اهداف انقلاب که به واقع از سوی مسئولان به فراموشی سپرده شده،  تاکید دوباره کنند.

منظور رهبری از بیان “دولت انقلابی” به جناح خاصی اشاره ندارد

رئیس کمیته جوانان ستاد روحانی در سال ۹۲ خاطرنشان کرد: نکته‌ای که باید در بیانات رهبر انقلاب به خوبی مورد نظر قرار گیرد این است که زمانی که ایشان  به لزوم روی‌کارآمدن دولتی جوان اشاره می‌کنند،‌ به هیچ وجه جناح خاصی را مخاطب خود قرار نمی‌دهد و انقلابی بودن یک جوان را تنها ویژگی او برای حضور در عرصه مدیریتی کشور معرفی می‌کنند.

الله بداشتی ادامه داد: فرد انقلابی کسی است که دغدغه انقلاب و کشورش را داشته و نسبت به آینده سرزمینش احساس مسئول کند، حال این شخص می‌خواهد اصولگرا باشد یا اصلاح‌طلب یا اینکه اصلا گرایش سیاسی خاصی نیز نداشته باشد. در حقیقت  جوانی که بخش عمده زندگی‌اش شامل دغدغه‌های او  نسبت به آینده کشور، دین و آیینش باشد، به بیان رهبری، جوانی انقلابی به حساب می‌آید.

عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام گفت: متاسفانه پس از فرمایشات رهبری، برخی‌ در رسانه‌ها، سخنان ایشان را مصداق فلان شخص کردند، در صورتی که این کار تقلیل سخنان رهبری به جناح‌بازی‌های سیاسی بی‌نتیجه است. اگر در جامعه  به یک مفهوم مشترک از جوانگرایی برسیم، بی‌شک هر گروه  و طیفی که در قدرت باشد، کشور رشد خواهد کرد. این مسئله‌ای است که بنده نه تنها در دیدارهای خصوصی با مسئولان دولت کنونی بلکه در دیدارهایی که با رئیس دولت اصلاحات داشتم.

وی تاکید کرد:‌  اگر مسئولان می‌گویند به دنبال نجات کشور هستند باید بدانند که نجات کشور در گروِ آمدن نسل جوانِ خلاق، شجاع و باجسارت است. در شرایطی که آمریکا با قلدری تمام فشارها علیه ایران را به حداکثر رسانده، تنها در شرایطی امکان رشد و شکوفایی فراهم می‌شود که  به نسل جوانِ متخصص و متعهد اعتماد کنیم، نه اینکه با توجیه اینکه کشور امروز نیاز به نیروهای با تجربه دارد، اداره امور را به دست کسانی بسپاریم که به واسطه تهدیدات آمریکا به کلی از آینده کشور ناامید هستند.

اگر مسئولان می‌گویند به دنبال نجات کشور هستند باید بدانند که نجات کشور در گروِ آمدن نسل جوانِ خلاق، شجاع و باجسارت است.

الله بداشتی تصریح کرد: امروز بسیاری از جوانانِ اقتصاددان و نخبه در کشور وجود دارند که نه تنها از تحریم‌های آمریکا ابراز ناامیدی نمی‌کنند بلکه این تحریم‌ها را بهترین فرصت برای شکوفایی ظرفیت‌های خلاق داخلی در حوزه فناوری اطلاعات و دیگر حوزه‌ها می‌دانند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب بار دیگر به سخنان اخیر رهبر انقلاب در جمع دانشجویان گریزی زد و گفت: چه اتفاقی افتاده است که رهبر انقلاب که به دفعات به دولتمردان توصیه‌ کرده بودند تا از ظرفیت جوانان استفاده کنند، این بار در دیدار با دانشجویان به صراحت فرمودند که باید زمینه روی کار آمدن دولتی جوان و انقلابی فراهم شود؟ من فکر می‌کنم که لحن صریح رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر، نتیجه عدم دقت و اهمیت دادن به توصیه‌های گذشته ایشان از سوی مسئولان  است.

عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام یادآور شد: در حالی که رهبری هیچگاه در مسائل اجرایی دخالت مستقیم نکرده‌اند ولی با این حال برخی‌ها مکررا به عدم ورود رهبری به مسائل اجرایی کشور تاکید می‌کنند. در واکنش به اظهارات این عده باید گفت که رهبر انقلاب بارها در سیاست‌گذاری‌ها به مسئله جوانان و استفاده از آنها در مناصب دولتی تاکید کرده بودند ولی وقتی مسئولان توجهی به این توصیه‌ها نمی‌کنند رهبری بر خود واجب می‌بیند که به شکل شفاف‌تر، لزوم توجه به جوانان متخصص را به مسئولان دولتی گوشزد کند.

مسئولان باید بدانند که استفاده از جوانان “شوی تبلیغاتی” نیست و جوانگرایی باید تبدیل به باور و راهبردی حتمی برای حل مشکلات شود. 

الله بداشتی با گلایه از استفاده ابزاری سیاسیون از نسل جوانان گفت:  متاسفانه همواره با جوانان رفتارهای ابزاری می‌شود و دولتمردان تنها با اهداف تبلیغاتی  به یکی دو جوان  در بدنه  دولت یک سمت می‌دهند و اسم آن را جوانگرایی می‌گذارند. مسئولان باید بدانند که استفاده از جوانان “شوی تبلیغاتی” نیست و جوانگرایی باید تبدیل به باور و راهبرد برای حل مشکلات شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مقوله جوانگرایی نباید آلوده به مسائل جناحی و ابزاری  با هدف  پیشبرد منافع سیاسی شود، گفت: نگاه عمیق‌تر به مسئله جوان‌گرایی به جریان دموکراسی در کشور با محوریت جمهوریت و اسلامیت که از ابتدای انقلاب از آرمان‌های حتمی مردم بوده،‌کمک بسزایی خواهد کرد و با این نگاه قادر خواهیم بود بر  بسیاری از مشکلات که گریبان کشور را گرفته، فائق آییم.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا