سیاسی

مفسدان و رانت‌خواران آرام نخواهند گرفت

خبرمهم: ​نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بدیهی است که وقتی دولت بخواهد از جیب ۴ هزار نفر، درآمدهای نامشروع را خارج کند و به جیب ۷۵ میلیون نفر واریز کند، جماعات مفسد و رانت‌خوار آرام نخواهند گرفت.

​نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بدیهی است که وقتی دولت بخواهد از جیب ۴ هزار نفر، درآمدهای نامشروع را خارج کند و به جیب ۷۵ میلیون نفر واریز کند، جماعات مفسد و رانت‌خوار آرام نخواهند گرفت.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ۱۷ مرداد و روز خبرنگار اظهارداشت: در هفته‌ای که گذشت، روز خبرنگار را داشتیم که به مناسبت شهادت یکی از شهدای خبرنگار روز ۱۷ مرداد به‌عنوان روز خبرنگار قرار داده شده اما چون مصادف با روز عاشورا بود، در شعاع جریان عاشورا به‌طور شایسته به آن توجه نشد.

وی افزود: خبرنگاران در تمامی دوران‌ها شهدایی به اسلام و انقلاب تقدیم کرده‌اند؛ هم در دوران دفاع مقدس و هم در عرصه مأموریت‌هایی که انجام می‌دهند که یک نمونه از آن، حادثه سقوط یک هواپیماست که در آن، ۳۴ نفر از وابستگان صداوسیما به شهادت می‌رسند درحالی‌که بخش عمده‌ای از آن‌ها خبرنگار بودند و به همین خاطر در همه حوزه‌ها، شهید خبرنگار به‌عنوان شهید صف اول و خط مقدم شناخته می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی در تشریح امتیاز ویژه شهدای خبرنگار در دوران دفاع مقدس با سایر شهدا خاطرنشان کرد: شهدای ما در دوران دفاع مقدس، مجهز به ابزار دفاعی از خود بودند اما شهدای خبرنگار مجهز به ابزار دفاعی نبودند و با یک دوربین عکس‌برداری یا فیلم‌برداری در دل لشکر به سر می‌بردند و جان خود را در راه اطلاع‌رسانی پیروزی‌ها و فتوحات رزمندگان اسلام، قربانی می‌کردند که آخرین شهید نامدار عرصه رسانه هم شهید محسن خزاعی بود که در برابر شیاطین داعشی، در جبهه‌های دفاع از حرم به شهادت رسید.

وی افزود: مقام معظم رهبری اخیراً با صدور فرمان جهاد تبیین، یک حرکت همگانی در راستای مبارزه با دشمن را آغاز کردند تا بر مبنای آن، در برابر هجمه شیطانی نابکارانه و خائنانه‌ای که دشمنان اسلام در عرصه‌های رسانه‌ای، فضای مجازی و اطلاع‌رسانی برپا کرده‌اند، هر فرد از جامعه ما مکلف باشد تا واقعیت‌ها را به‌طور روشن تبیین کند. در این جهاد که یک فرمان ضروری است، مبارزان و مدافعان خط مقدم، تبار مقدس خبرنگارانی هستند که این فرمان رهبری را اجرا می‌کنند و امروزه در عرصه‌های رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی، مقابله با دشمن اگر حساس‌تر و والاتر از مقابله ما با دشمن در دفاع مقدس و دفاع از حرم نباشد، کمتر نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری، دروغ‌پردازی در خبر، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه نشان دادن حقایق و بزرگنمایی مشکلات را چهار راهبرد دشمن در جنگ رسانه‌ای با انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: دشمن با اسلام و ملت ایران، با ابزارهایی شیطانی مقابله می‌کند که اول از همه، دروغ‌پردازی در خبر است تا طبق آن، رسانه‌های صهیونیستی به‌عنوان ابراز این سیاست خصمانه، نسبت به ملت، دولت، نظام و این کشور، دروغ‌هایی در دنیا منتشر کنند. تحلیل‌های مغرضانه، دومین راهکار دشمنان است تا رویدادهای فاتحانه‌ای که به‌عنوان نقطه پیشرفت و موفقیت در کشور صورت می‌گیرد، دشمن با یک تحلیل مغرضانه به‌عنوان یک نقطه شکست در دنیا مطرح کند.

وی تأکید کرد: هم‌چنین اگر در داخل کشور جریان امیدبخشی آغاز شود، دشمن با وارونه نشان دادن جریان وضعیت داخلی کشور سعی می‌کند تا چنین القا کند که ثمره این جریان هم جز ناامیدی و شکست نخواهد بود. سوژه این سیاست خصمانه، تأثیرگذاری فراگیر بر ملت ایران است تا به‌وسیله مزدوران دشمن که در داخل کشور از آزادی سوءاستفاده می‌کنند، علاوه بر ملت‌های دنیا، جوانان ما نیز نسبت به انقلاب بدبین و ناامید شوند. در نهایت هم بزرگنمایی مشکلات کوچک را در دستور کار قرار می‌دهند تا با انکار محسنات و خوبی‌ها، چنین به نظر بیاید که در ایران اسلامی، مشکلات به نسبت دستاوردها بسیار بزرگ‌تر هستند.

امام جمعه مشهد گفت: اگرچه ایران اسلامی به‌عنوان یک کشور وسیع و تحت تحریم‌های شدید، طبیعی است که اداره آن برای دولت، مجلس، قوه قضاییه و مجریان امور مشکلاتی ایجاد کند اما همه این مشکلات با مدیریت جهادی و تلاش مسئولان قابل حل است. مسئله گرانی ارزاق، فشارهای معیشتی و سایر چالش‌های اقتصادی از جمله مشکلاتی است که امروزه وجود دارد اما در مقابل، پیشرفت‌هایی هم برای ما حاصل شده که از دیپلماسی اقتصادی و صادرات گرفته تا سالم‌سازی اقتصاد و مبارزه با فساد از جمله آن‌هاست و بدیهی است که وقتی دولت بخواهد از جیب ۴ هزار نفر، درآمدهای نامشروع را خارج کند و به جیب ۷۵ میلیون نفر واریز کند، جماعات مفسد و رانت‌خوار آرام نخواهند گرفت تا سوءاستفاده‌هایی را که تاکنون داشته‌اند، از راه دیگری تأمین کنند. در این شرایط، رسانه‌های دشمن در فضای مجازی با جدیت سیاستی را دنبال می‌کنند که نشان دهد هیچ پیشرفتی حاصل نشده و در مقابل این‌ها، ما هم یک صف به‌هم‌پیوسته و توانمند در داخل کشور داریم که شامل خبرنگاران است.

وی با تأکید بر اینکه خبرنگاران وظیفه دارند که با هجمه رسانه‌ای دشمن مقابله کنند، ابراز کرد: خبرنگاران در خط مقدم جهاد تبیین قرار دارند اما جهاد تبیین توسط رهبر معظم انقلاب بر همه آحاد ملت تکلیف شده تا هرکس که قلم در دست دارد و در فضای مجازی فعالیت دارد، در مقابل سم‌پاشی‌های دشمن مقاومت کند و حقایق را آن‌طور که واقعیت دارد، برای مردم تبیین نماید. مردم هم باید به اخباری که در رسانه‌های داخلی وجود دارد اعتماد کنند اما اخباری که منبع آن رسانه‌های معاند خارجی است، قابل‌اعتماد نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی ضمن تبیین سه تکنیک و دستورالعمل دشمن در رقم زدن مصائب کربلا اظهار کرد: داستان کربلا و مظالمی که بر اهل بیت پیامبر (ص) عارض شد، به خاطر خبرسازی و دروغ‌پراکنی خبری به راه افتاد. آن‌هایی که در فن خبرنگاری ماهر هستند، می‌دانند که سه تکنیک خبری در کربلا ایجاد شد که بدون آن‌ها، اساساً سرنوشت کربلا چنین نمی‌شد. اولین تکنیک خبری، برچسب زدن به امام حسین (ع) بود؛ به‌گونه‌ای که حضرت سیدالشهدا (ع) را یک عنصر قدرت‌طلب عنوان کردند تا در کوفه‌ای که ۱۲ هزار نفر نامه نوشتند و با اباعبدالله (ع) بیعت کردند، وضعی به وجود بیاید که مردم نسبت به حسین ابن علی (ع) بدبین شوند و او را به‌عنوان یک داعیه‌دار حکومت بشناسند و نه یک امام معصوم.

وی افزود: دومین تکنیک، استفاده از ابزار شایعه‌سازی و دروغ‌پراکنی برای ترساندن دشمن بود؛ به‌گونه‌ای که به‌دروغ شایعه کردند که لشکر انبوهی از شام عازم کوفه است تا طرفداران حسین ابن علی (ع) را قتل‌عام کند و این‌گونه بود که مردم از حمایت از مسلم ابن عقیل دست برداشتند، او را تنها گذاشتند و از محاصره دارالاماره برای خلع ابن زیاد از حاکمیت عراق عرب پراکنده شدند. در نهایت هم کار به جایی رسید که از جمعیت ۱۸ هزار نفری لشکریان مسلم، تنها ۳۰ نفر در نماز مغرب باقی ماندند که به او اقتدا می‌کردند و در نماز عشا، همین تعداد هم گریختند.

نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری گفت: سومین تکنیکی که دشمنان سیدالشهدا (ع) در جریان عاشورا استفاده کردند، راهکار خلع اعتبار و سوءاستفاده از شخصیت‌های مرجع برای فریب دادن مردم بود. مثلاً در ماجرای هانی ابن عروه، عشیره او که مبارزانی دلاور بودند، دارالاماره را محاصره کردند و قصد قتل ابن زیاد را داشتند اما پس از اینکه شریح قاضی با دروغ ادعا کرد که هانی زنده است، مذحجیان از گرد دارالاماره پراکنده شدند.

وی خاطرنشان کرد: خبرنگاران ما باید بدانند که در چنین موقعیت خطیری، در برابر هجمه دشمن ایستاده‌اند که اگر وظیفه خود را به‌درستی انجام دهند، می‌توانند خود را همکار زینب کبری (س) بدانند زیرا کار عقیله بنی‌هاشم نیز اطلاع‌رسانی بود و توانست با خطبه‌ای که در کوفه و شام خواند، یک زد و خورد نظامی را به یک انقلاب همه‌جانبه تبدیل کند. از خداوند متعال می‌خواهیم که به عزت اولیائش، توفیق کامل در عرصه جهاد تبیین را به همه خبرنگاران مخلص و مؤمن عنایت بفرماید./اقتصادآنلاین

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

یک دیدگاه

  1. باسلام خدمت حضرت آیت الله علم الهدی سوالی داشتم اینکه دراین مقطع اختلاسگر ورانت خواربه چه کسی می گویند؟ودها هزارنفری که هم ارباب قدرت هستندهم ارباب ثروت وحقوق صدها میلیونی میگیرندکسی جرات ندارد نزدیکشان شود مالیات هم که فدای سرشان جزکدام دسته هستند؟ واینکه دردولت آیت الله رییسی یک وزیر جناب خاندوزی چقدرباید فاجعه بباربیاورد تابرکنارشود شمایک عالم روحانی هستید بینی وبین الله درحوزه بورس درحوزه ارز درحوزه کالا درحوزه معیشت واین آخری مالیات به سبک داروغه ناتینگهام گرفتن چگونه هستیم اگر شپا مجتهدعالیقدر وروحانی متقی عدالت وانصاف رادقیق لحاظ فرمایید جوابش درحدفاجعه است پس چرا ایشان هستندو وزرای دیگری رامیبرند؟همه ماوظیفه داریم مطیع محض مقام معظم رهبری باشیم ملتزم به نظام مقدس ومحافظ خون شهدادرحالیکه دشمن ازبیرون ودرون مشغول یاس پراکنی است چرا این بزرگوار که علیرغم متعهدبودن انشاالله برنامه هایش فاجعه آفرین است جای خودرابه یک متعهدمتخصص مجرب نمیدهد؟اگردین به احزاب نباشدچه دلیل دیگری دارد؟ازشما آموختیم که متدین باشیم نام گرامی پیامبر ص ونام مقدس حسین ع وسیره ایشان را شمابه ماتعلیم فرمودید ومادینمان وانشاالله ولایتمداریمان رامدیون شماهستیم لطفا اگر راهی هست به داماد بزرگوارتان بفرمایید تاوضع وخیم ترنشده این بزرگوار راعوض کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا