قضایی

برادر میترا استاد: احتمال بخشش یک درصد است

خبرهای فوری: آقای نجفی در دادگاه با من صحبت کردند و به روح پدرشان قسم خوردند که قصدشان کشتن خواهرم نبوده است. حتی چندین بار به مادرم گفتند واقعاً امانت دار خوبی نبودم و شما سفارش دخترتان را کرده بودید.

به گزارش بخش قضایی سایت خبرهای فوری، همزمان با انتشار خبر صدور حکم قصاص محمد علی نجفی در برخی سایت‌های خبری برای تأیید این خبر با قاضی کشکولی رئیس شعبه نهم دادگاه کیفری، وکلای متهم و خانواده طرفین پرونده تماس گرفتیم، اما هیچ کدام صدور رأی را تأیید نکرده و در این باره ابراز بی‌اطلاعی کردند.

این در حالی است که خبرنگار «ایران» در تماس با برادر میترا استاد– مقتول- در این باره با وی به گفتگو پرداخت. مسعود که از صدور رأی ابراز بی‌اطلاعی می‌کرد گفت: برای ما ابلاغیه‌ای نیامده و در جریان صدور این حکم نیستم.

همچنان خواهان قصاص هستید؟

بله همچنان قصاص می‌خواهیم.

گاهی اوقات به‌جای قصاص می‌توان راه‌های دیگری را امتحان کرد که هم برای شما و هم برای مقتول آثار ماندگارتری به‌جا می‌گذارد آیا به آن‌ها فکر کرده‌اید؟ به عنوان مثال به‌جای قصاص به ساخت آسایشگاه، مدرسه، شیرخوارگاه و کارهای عام المنفعه فکر نکرده‌اید؟

من تا به حال به این موضوع فکر نکرده‌ام. البته فکر خوبی است و من اعتقاد دارم که کار خیر به آرامش روح خواهرم کمک می‌کند. روی این موضوع فکر می‌کنم.

پس امکان تغییر نظرتان وجود دارد؟

نمی‌دانم، ولی اگر روزی بخواهم تغییر عقیده بدهم که البته احتمالش یک درصد است شاید شرط بخشش ما این باشد که برای کمک به زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست کاری انجام دهد. وقتی یک نفر اشتباهی را مرتکب می‌شود باید با زبان عذرخواهی صحبت کند نه اینکه وکیل معزول‌شان تهمت بزند. من از این قضیه نمی‌گذرم. اگر رضایت دهیم می‌گویند باج گرفتند و رضایت دادند.

به هر حال آقای نجفی در دادگاه با من صحبت کردند و به روح پدرشان قسم خوردند که قصدشان کشتن خواهرم نبوده است. حتی چندین بار به مادرم گفتند واقعاً امانت دار خوبی نبودم و شما سفارش دخترتان را کرده بودید. پدر و مادر و خواهرزاده‌ام رأی – چه قصاص چه بخشش- را به من سپرده‌اند. /روزنامه ایران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۸ دیدگاه ها

  1. انسان باید خشم خودش رو کنترل کنه وگرنه اگه اینطور باشه هیچ زنی توی خونه همسرش آرامش نداره و باید تنش بلرزه و همینطور پدر و مادر بیچاره که فرزندشون رو خونه بخت فرستادن همش باید نگران باشن .آقای نجفی اولا باید اسلحه رو جای امنی قرار میداد که در دسترس نباشه این آقای به ظاهر فهمیده .جان انسان رو با پول نمیشه خرید.امیدوارم آنچه که حق هست برای ایشان رقم بخوره. با آرزوی آرامش ابدی برای مرحومه خانم میترا استاد.

  2. این حادثه ممکنه برای هر کسی در شرایط خاص پیش بیاد حتی برای برادر میترا باید پرسید چرا فرد هوشمندی مثل آقای نجفی به چنان خشمی رسیده که ناخودآگاه دست به چنین عملی زده
    دعا کنیم خدا هیچ کسی رو در این موقعیتهای سخت قرار نده

  3. تا حالا به این فکر کرده اید چرا این زن دچار چنین سرنوشتی شده؟ چرا از شوهر اولش جدا شده؟ چرا حاضر شده با مردی با این تفاوت سنی ازدواج کنه؟ و هزاران چرای دیگه.
    آیا این خانم به زن اول نجفی هم فکر کرده؟
    این خانم دنبال چی بوده؟
    هدفش از ازدواج چی بوده.؟
    چی میخواسته؟
    چی کمبود داشت؟
    ایشون روی آشیونه دیگری آشیونه ساخت حقش رو خدا کف دستش گذاشت.
    درست است آقای نجفی هوسرانی کرده، ولی مقصر اصلی این حادثه خود خانم بوده. دلایلش هم زیاده..

    1. بله کاملا صحیح ولی بعد ازدواج اولش نجفی دومی نبوده بلکه نجفی اگه اشتباه نکنم باید ازدواج چهارم باشه .صدرصد بدون مشکل نبوده مرحومه که با داشتن فرزند اونم پسر این تعداد ازدواج ناموفق داشته .به هر حال پول حلال مشکلات شده تو جامعه ما و ده میلیارد هم مبلغ کمی نیست

  4. اگر شما برای حرف مردم زندگی میکنید که اصلا نباید ادامه زندگی داد خداوند به انسان عقل و شعور و معرفت شناخت داده که با آن زندگی کند نه با حرف مردم که نیت شان مشخص نیست . برادر عزیز به آینده خواهر زاده تان هم فکر کنید که در وهله اول تخم کینه و عداوت را دارین توی قلبش میکارین و دوم اینکه بنده خدا آقای نجفی عمر خودشان را کرده اند و دیر یا زود مثل تمام انسانها که روزی از این دنیا میرویم خواهند رفت شما به فکر اون خواهرزاده عزیزتون که امانت در دست شماست فکر کنید به آینده او و حداقل با بخشش آن بنده خدا هم بخشش را به او آموخته اید و هم آینده اش را حداقل از نظر مالی تامین کرده اید که شاید بتواند گوشه ای از غم از دست دادن مادرش را پوشش بدهد و کمی امیدوارتر به آینده نگاه کند و با آن مبلغ مرکزی به نام مادرش که یادش جاودانه باشد .

  5. فعلا با این تماس ها کار خرابتر میشود و طرف فکر میکند چه کسی هست. با اینکه از نجفی خوشم نمیاد و آموزش و پرورش را خراب کرد ولی از صدقه سر نجفی تو شهرداری با مدرک هوافضا کار کرده حالا خط و نشون میکشه

    1. به‌ نظرم‌ نجفی‌ دچار‌ آشفتگی‌ شدید‌ شده‌ و‌ اشتباه‌ اصلی‌ بودن‌ اسلحه‌ دم‌ دستش‌ شاید‌ هر‌ کس‌ دیگه‌ هم‌ بود‌ در‌ هنگام‌ عصبانیت‌ شدید‌ دست‌ به‌ این‌ حماقت‌ میزد‌ به‌ نظر‌ منم‌ تامین‌ آتیه‌ فرزندش‌ بهتر‌ از‌ کینه‌ جوییه‌ خود‌‌ میترا‌ هم‌ روحش‌ آرامش‌ پیدا‌ میکنه‌ پسرش‌ گناه‌ داره‌ با‌ تصمیم‌ اشتباه‌ بزرگترها‌ مدام‌‌ ضربه‌ بخوره‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا