نوروزی، حقوقدان: نامزدهای اصولگرا در مناظره سوم مواضع‌ اصلی خود نسبت به حجاب، سانسور و فیلترینگ را پنهان کردند. / لایحه حجاب مجوز انواع خشونت‌ها علیه زنان است. 

خبرمهم: نوروزی با‌ اشاره به فیلترینگ اضافه کرد: این ۴ نامزد اصول‌گرا حتی تلاش کردند موافقت‌شان برای فیلترینگ را نیز پنهان کنند و مواضع اصلی‌شان را نشان ندهند. ضمن اینکه مشخص بود هیچ شناخت درستی از جامعه رسانه‌ای و اینترنت ندارند.  

نامزدهای ریاست جمهوری در مناظره سوم تمام تلاششان را به کار بردند که عملکرد و دیدگاه خودشان را نسبت به حجاب و سانسور را پنهان و واقعیت‌ها را نگویند.البته آقای پزشکیان و حتی آقای پورمحمدی دیدگاه اصلی خود را بیان کردند.

به گزارش بخش قضایی سایت خبرمهم، کامبیز نوروزی، حقوقدان به مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم نسبت اظهارات نامزدهای ریاست‌جمهوری در مناظره سوم گفت: چهار نامزد دیگر دیدگاه واقعی‌شان را پنهان کردند. به شکل غیرمستقیم با حجاب الزامی و برخوردهای خیابانی موافقت کردند. آقای قالیباف رسما اعلام کرد که طرح عفاف و حجاب را قبول دارد در‌حالیکه این طرح از حیث اشتباهات و نادیده گرفتن حقوق اساسی ملت، شاید در تاریخ ایران بی‌سابقه باشد.

نوروزی با‌ اشاره به فیلترینگ اضافه کرد: این ۴ نامزد اصول‌گرا حتی تلاش کردند موافقت‌شان برای فیلترینگ را نیز پنهان کنند و مواضع اصلی‌شان را نشان ندهند. ضمن اینکه مشخص بود هیچ شناخت درستی از جامعه رسانه‌ای و اینترنت ندارند.  

وی ادامه داد: سایر نامزدهای اصولگرا نیز تلاششان این بود که عملکردشان را دور بزنند مثلا یکی از نامزدها گفت احترام زنان باید حفظ شود. خب چگونه؟ کسی که می‌خواهد رئیس‌جمهور شود باید با صراحت مواضعش را اعلام کند که آیا این برخوردهای خشن با زنان ادامه دارد یا خیر؟ 

نوروزی در‌خصوص اظهارات کاندیداها در‌خصوص مسائل فرهنگی تاکید کرد: در بحث فرهنگ نیز به همین صورت بود. سخنانی که می‌گویند در حد انشای مدارس است. درواقع مسائل بسیار مهمی مثل سانسور در دولت سیزدهم به طرز بی‌سابقه‌ای شدت پیدا کرد. فیلم‌سازی ایران سقوط حیرت‌انگیزی داشته و در تمام این سه سال هیچ فیلم ارزشمندی ساخته نشده و اگر هم هست خیلی کم بوده. در حوزه تئاتر ممنوعیت‌ها و سانسورها به شدت حاکم است و خیلی از هنرپیشه‌ها و کارگردانان اجازه کار ندارند. البته آقای پزشکیان با ملایمت به این مشکلات اشاره کرد. در مجموع ۴ نفر از نامزدها در مناظره سوم بسیار کلی و بی فایده صحبت کردند و تلاش برای پنهانِ مواضع اصلی‌شان داشتند. 

این حقوقدان در پاسخ به این سوال که آیا مجلس یازدهم با ریاست آقای قالیباف توانسته اقدامی در جهت ارتقای امنیت زنان بردارد یا خیر، تاکید کرد: مجلس یازدهم کمترین اقدامی برای ایجاد امنیت بانوان انجام نداده و حتی کارهایش موجب سلب امنیت از زنان شده. طرح حجاب و عفاف مجوز انواع خشونت‌ها برای زنان است. شخص آقای قالیباف هم از همان ابتدا با این لایحه همراهی کرده و خودش هم در مناظره سوم گفت که این طرح را قبول دارد. لایحه عفاف و حجاب مجوز رفتارهای خشن علیه زنان است و امنیت زنان را چه در محیط کار و چه در خیابان در معرض خطر قرار می‌دهد. 

کامبیز نوروزی، حقوقدان در پایان به مردم شریف ایران گفت: اولا شعارهای بزرگ، سنگ بزرگیست که نشانه نزدن است. یعنی شعارها هرچقدر بزرگ‌تر باشد عمل پشت سرش نیست. دوم اینکه حرفی که یک نامزد می‌زند را با سابقه‌اش تطبیق دهید. طبیعی است که همه نامزدها بگویند ما خیلی کارمان خوب است ولی باید ببینیم در عمل چه کردند. هرچقدر شعار و وعده یک نامزد با سابقه‌اش در تضاد باشد یعنی صداقتش به همان میزان کم است. مثلا این همه از فساد می‌گویند خب بیایند آن را تعریف کنند و بگویند این فساد چیست، کجاست و چرا اتفاق می‌افتد ولی نمی‌گویند. فقط آقای پزشکیان در این بین به چای دبش اشاره کرد. با این معیارها می‌توان فهمید کدام نامزد صادقانه مسائلی را مطرح می‌کند که حقیقت دارد. و یا اینکه فقط می‌خواهد یک تبلیغات ناسالمی داشته باشد برای گرفتن رای از ملت. 

خروج از نسخه موبایل