اقتصادیفناوری

سود ۱۰۸ میلیون تومانی استخراج هر واحد بیت کوین در ایران

خبرهای فوری: بلومبرگ با اشاره به استقبال از تولید بیت کوین در ایران به دلیل برق ارزان نوشت: استخراج هر واحد بیت کوین در ایران با برق ارزان ۱۰۸ میلیون تومان سود عاید معدن کار بیت کوین می کند.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری،روندی که برای ایجاد واحدهای ارز مجازی بیت‌کوین استفاده می‌شود، آنقدر برق مصرف میکند که باعث افزایش مصرف برق ایرانی‌ها شده و فشاری بی سابقه بر شبکه های برق گذاشته است و مقامات را مجبور کرده عرضه برق به این اصطلاح مزارع تولید ارز دیجیتال را کاهش دهند .
همایون حائری، معاون وزیر برق و انرژی وزارت نیروی ایران گفت معدنکاران بیت کوین در ایران از نرخ برق یارانه‌ ای بهره می برند و حتی از مساجد هم که برق را رایگان می گیرند سوء استفاده می کنند .

سخنگوی شرکت برق گفت:« مصرف برق کشور در همین ماه ۷ درصد افزایش یافته است» .

تولید هر بیت کوین معادل مصرف سالانه ۲۴ خانه در تهران برق مصرف می کند یا معادل مصرف برق یک خانه در تهران به مدت ۲۴ سال .

یارانه هر کیلووات برق ۵۰۰۰ ریال است یعنی تولید یک واحد بیت کوین حدود ۳۵۰ میلیون ریال با یارانه دولتی هزینه می‌برد یا حدود ۲۷۰۰ دلار .

بیت کوین ۱۱۷۷۰ دلار در ایران در روز جمعه معامله شد که ۳۸ درصد در همین ماه و بیش از ۲۰۰ درصد بصورت سالانه افزایش داشت .

بر این اساس استخراج هر واحد بیت کوین ۸۳۰۰ دلار یا به عبارتی ۱۰۸ میلیون تومان در ایران درآمد دارد.

وزارت نیروی ایران قصد دارد تعرفه ای خاص برای استخراج کنندگان بیت کوین وضع کند تا هزینه تولید آن کاهش یابد و فشار بر شبکه‌های برق کم شود.

برق بسیاری مزارع تولید ارز دیجیتال در سراسر کشور قطع شده و دستگاه های استخراج بیت کوین توسط مقامات مصادره شده اند .

ایرانی‌ها برای دور زدن تحریم‌های آمریکا به ارزهای مجازی روی آورده اند. این تحریم‌ها دسترسی آنها را به ارز کم کرده است. بانک مرکزی ایران استفاده از ارزهای مجازی را در معاملات سال گذشته منع کرد و اعلام کرد نگران پولشویی و جرائم مالی است ./تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۳ دیدگاه ها

  1. سلام. شما که یک خبر گذاری هستین بهتر اطلاعاتتون و ببرید بالا تر و هوایی حرف نزنید با یه حساب سر انگشتی و دیدین میدان مصرف هر دستگاه استخراج در مه متوجه این میشین که زیر ۱ درصد مصرف کل برق کشورو داره استفاده میکنه بیت کوین
    در اخر اقای وزیر بدون اطلاعات کافی اعلام میکنه ۲۵۰۰ مگاوات داره استفاده میکنه اگه این میذان دستگاه تو ایران باشه یعنی ماچت نصف تراهاش کل استخراج جهانو داریم در صورتی که بزرگترین استخراج با ۷۰ درصد تراهاش شبکه دست چینه بعد امریکا و بعد بقیه جاها.
    از شما دوستان خبر فوری می خوام ترتیبی بدین تا نمایندگان ما تولید کننده های ارز دیجیتالی جلسه بذارید تا کاملا بهتون توضیحات بدیم
    ما تولید کننده ها از پارسال تا حالا منتظر تعیین تعرفه ایی ولی متاسفانه هیچ کاری انجام نشد و بعد الان میاد به این شکل با سرمایه گذاران برخورد میشه
    ممنون از توجهتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا