فناوری

مایکروسافت در نسخه جدید اج، دنبال کردن یوتیوبرها را ممکن می‌کند

خبرمهم: نسخه‌ی آزمایشی جدید مایکروسافت اج میزبان قابلیت Followable Web است که به کاربران امکان می‌دهد پیج‌های یوتیوب را فالو کرده و به جدیدترین ویدئوها در صفحه‌ای مجزا دسترسی پیدا کنند.

مایکروسافت در جدیدترین نسخه‌ی آزمایشی مرورگر اج (Microsoft Edge) تلاش کرده است هماهنگی بیشتری بین این مرورگر و یوتیوب ایجاد کند. به نوشته‌ی ورج، جدیدترین بیلدهای توسعه‌دهنده‌ی مایکروسافت اج شامل قابلیت جدید Followable Web هستند که به شما امکان می‌دهند به‌سادگی یوتیوبرهای محبوب خود را دنبال کنید.

به گزارش بخش فناوری سایت خبرمهم،  کاربر Leopeva64 در ردیت نخستین بار متوجه این موضوع شد. او می‌گوید در بیلدهای جدید اج وقتی وارد صفحات یوتیوب می‌شوید، گزینه‌ی فالو به نوار آدرس اضافه می‌شود. فالو کردن صفحات یوتیوب، آن‌‌ها را به فیدی اضافه می‌کند که بخشی از قابلیت Collections در اج است.

در‌ حال حاضر قابلیت Followable Web اج به وضوح در مراحل اولیه‌ی توسعه قرار دارد و از صفحات تمام یوتیوبرها پشتیبانی نمی‌کند. فیدی که در داخل Collections ایجاد می‌شود به شما امکان می‌دهد جدیدترین پست‌های یوتیوبرهایی را که فالو کرده‌اید مشاهده کنید.

ادغام هرچه‌بیشتر مایکروسافت اج با یوتیوب احتمالاً به دیگر بخش‌های وب هم سرایت می‌کند. قابلیت Followable Web مایکروسافت اج شباهت‌هایی به یکی از قابلیت‌های آزمایشی گوگل کروم دارد که به کاربران امکان می‌دهد وبلاگ‌ها و تولیدکنندگان محتوا را فالو کنند و جدیدترین پست‌های آن‌ها را به محض انتشار ببینند.

مایکروسافت فعلاً قابلیت جدید اج را به‌صورت محدود در قالب طرحی که آن را «انتشار کنترل‌شده»‌ی قابلیت‌های جدید می‌نامد، آزمایش می‌کند. ردموندی‌ها هنوز به‌‌ صورت رسمی به برنامه‌هایی که برای Followable Web در اج دارند اشاره نکرده‌اند، با‌ این‌ حال انتظار داریم در هفته‌های آینده خبرهای بیشتری در این زمینه بشنویم.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا