فناوری

مایکروسافت: خسارت صدها میلیون دلاری هکرهای ایرانی در ۲ سال گذشته

خبرهای فوری: هدف اصلی هکرها شرکت‌های نفت و گاز، سازندگان ماشین آلات سنگین و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی - بین‌المللی در کشورهای عربستان، آلمان، بریتانیا، هند و آمریکا بوده است.

به گزارش بخش فناوری سایت خبرهای فوری، مایکروسافت اعلام کرد هکرهای ایرانی با تلاش برای نفوذ به سیستم‌های اقتصادی و دولتی در سراسر جهان باعث صدها میلیون دلار خسارت در دو سال گذشته شده اند.

 “وال استریت ژورنال”، براساس مطالعات غول فناوری “مایکرو‌سافت“، هکرهای ایرانی فضای مجازی با حمله به شبکه‌های کامپیوتری هزاران نفر و ۲۰۰ شرکت در دو سال گذشته اقدام به سرقت اطلاعات محرمانه و حذف برخی از داده‌های کاربردی آنها کرده و صدها میلیون دلار خسارت مالی به بار آورده‌اند.

هک

مایکروسافت این حملات را مربوط به گروهی به نام “هولمیوم” عنوان کرده و آن را با ایران در ارتباط می‌داند. این در حالیست که مایکروسافت گروه ایرانی “ای پی تی ۳۳” را یکی از ارکان و بازوهای  اصلی هولمیوم می‌داند.

“جان لمبارت” مدیر مرکز شناسایی خطرات در مایکروسافت این حملات را وقایعی بی‌ثبات کننده عنوان کرد.

براساس این گزارش هدف اصلی هکرها شرکت‌های نفت و گاز، سازندگان ماشین آلات سنگین و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی- بین‌المللی در کشورهای عربستان، آلمان، بریتانیا، هند و آمریکا بوده است.

شرکت امنیتی “فایرآی” در سال ۲۰۱۷ گروه “ای پی تی ۳۳” را به دلیل انتشار بدافزارهای مخرب در خاور میانه مورد سرزنش و انتقاد قرار داد. /عصرایران

[irp posts=”12492″ name=”کلاهبردار اینستاگرامی دستگیر شد”]

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا