بین المللی

ابتلای ۸۲ کارمند پلیس قرقیزستان به «کرونا»

خبرمهم: معاون وزیر بهداشت قرقیزستان در نشست خبری از ابتلا 82 کارمند پلیس به «کرونا» خبر داد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، «نوربالات اوسنبایف» معاون وزیر بهداشت قرقیزستان در نشست خبری از ابتلای ۸۲ کارمند پلیس به ویروس «کرونا» خبر داد.

وی گفت: از ابتدای اپیدمی در قرقیزستان ۸۲ کارمند پلیس مبتلا به کرونا شدند که ۳۳ نفر بهبود یافتند و ۴۹ مقام در بیمارستان‌ها در حال درمان هستند.

این مقام تصریح کرد: هم‌چنین در قرقیزستان ۳۷ موارد جدید کرونا ثبت شد و شمار مبتلایان به ۱۳۵۰ رسید که ۹۴۹ نفر بهبود یافتند و ۱۴ نفر درگذشته اند.

وی ادامه داد: سرعت گسترش کرونا در داخل قرقیزستان کاهش یافته اما در حال حاضر شهروندان قرقیزی بازگشته از دیگر کشورها برای کشور از نظر گسترش ویروس تهدید محسوب می‌شود.

تعداد زیاد موارد کرونا در بین مهاجرین کاری بازگشته از روسیه شناسایی شده ضمن این که آنها بلافاصله پس از بازگشت تحت نظارت پزشکان قرار می‌گیرند.

این در حالی است که نخستین موارد کرونا در قرقیزستان در تاریخ ۱۸ مارس ثبت شد و در کشور قرنطینه عمومی و وضعیت فوق العاده در بزرگترین شهرها اعلام شد.

روز گذشته سومین مرحله از تسهیلات اجرایی شد و محدودیت‌ها برای تردد لغو شد و تمام فعالیت‌های اقتصادی به غیر از رستوران‌ها مجددا راه‌اندازی شدند.

حمل‌ونقل عمومی روز یکشنبه هفته آتی آغاز به کار می‌شود/فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا