بین المللی

مرگ ۵۵ خبرنگار در جهان در جریان پوشش بحران کرونا

خبرمهم: 55 خبرنگار در 23 کشور از ماه مارس گذشته تا کنون در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  به نقل از روسیا الیوم، سازمان«پرس امپلیم کمپین» اعلام کرد که ۵۵ خبرنگار در ۲۳ کشور از ماه مارس گذشته تا کنون در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

این سازمان تأکید کرد که کاملا واضح نیست که آیا همه این خبرنگاران در جریان کار رسانه ای خود در اثر ابتلا به ویروس جان خود را از دست داده اند یا نه.

این سازمان در بیانیه ای که روز جمعه منتشر کرد هشدار داد که خبرنگاران خودشان را در جریان تهیه گزارش درباره بحران جهانی کرونا در معرض خطر قرار می دهند و بیشتر آنها در جریان انجام کارشان به کرونا مبتلا شدند.

در این بیانیه آمده است که خبرنگاران با خطر سلامتی بزرگی مواجه هستند زیرا آنها برای ادامه ارائه اطلات باید به بیمارستان ها بروند و با پزشکان، پرستارها، مسئولان سیاسی، متخصصان، دانشمندان و بیماران نیز مصاحبه کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است که در تعدادی از کشورها« تدابیر حمایت ضروری» مانند فاصله گذاری اجتماعی، قرنطینه و ماسک زدن به ویژه در مراحل نخست شیوع کرونا اعمال نشده است.

اکوادور بیشترین تلفات را در میان خبرنگاران از آن خود کرده است در این کشور ۹ خبرنگار در اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند،پس از این کشور، آمریکا با ۸ خبرنگار، برزیل با ۴ خبرنگار، انگلیس و اسپانیا هر کدام با ۳ خبرنگار قرار دارند.

این سازمان همچنین در بیانیه خود با مشکلات و تنگناهایی که خبرنگاران با آن ها رو به رو هستند نیز اشاره کرد و به « کنترل، بستن اینترنت، بازداشت خبرنگاران، حملات بدنی و لفظی و قوانین فوق العاده که آزادی خبرنگاران را محدود می کند و طی هفته های اخیر رخ داده است» اشاره کرد.

این سازمان در بیانیه خود تأکید کرد که رسیدن اطلاعات عمومی موثق اکنون بسیار مهم است زیرا شفافیت اساس است و می تواند به نجات جان انسان های بسیاری در جریان بحران کرونا کمک کند./جماران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا