بین المللی

کرونا دیدار رسمی پادشاه اسپانیا از آمریکا را هم لغو کرد

خبرمهم: کاخ سفید اعلام کرد برنامه دیدار رسمی پادشاه اسپانیا از آمریکا که به دعوت واشنگتن صورت گرفته بود به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از نشریه آمریکایی هیل، کاخ سفید برنامه دیدار رسمی پادشاه اسپانیا از آمریکا را که قرار بود در ماه آوریل صورت بگیرد به دلیل شیوع کرونا به تعویق انداخت.

استفن گریشام، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «برای آنکه آمریکا و اسپانیا همچنان به اختصاص تمامی توجه و منابع خود برای مقابله با کووید ۱۹ ادامه دهند، دعوت رسمی ۲۱ آوریل ۲۰۲۰ از شاه فیلیپ ششم و ملکه لتیزیا از آمریکا به تعویق افتاد.» گریشام در ادامه اضافه کرد: «رئیس‌جمهور آمریکا مشتاقانه منتظر دیدار آن‌ها در آینده نزدیک است.»

به دنبال شیوع گسترده کووید ۱۹ در سراسر جهان، بیش از ۱۰ هزار نفر در اسپانیا به کرونا مبتلا شده‌اند. هفته گذشته ترامپ به منظور محدود ساختن شیوع این ویروس اعلام کرد به مدت ۳۰ روز کلیه سفر‌ها از اسپانیا و دیگر کشور‌های اروپایی در منطقه شنگن همچنین انگلیس و ایرلند ممنوع است.

در خود آمریکا نیز گزارش شده در تمامی ایالت‌های این کشور موارد ابتلا به کرونا دیده شده و تعداد قربانیان تا به امروز به ۱۱۶ نفر رسیده است.

کرونا که نخستین بار در شهر ووهان چین شیوع یافت، اکنون کانون گسترش آن به اروپا رسیده و تا به این لحظه بیش از ۲۰۴ هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا ساخته و جان بیش از هشت هزار نفر را گرفته است./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا