بین المللی

افزایش ۱۵۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در اسپانیا ظرف ۲۴ ساعت

خبرمهم: وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۵۰۰ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در این کشور تایید شده است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از یواس‌ای تودی، تعداد مبتلایان جدید ویروس کووید ۱۹ در اسپانیا در ۲۴ ساعت گذشته افزایش ناگهانی نشان داده و بنابر گزارش وزارت بهداشت این کشور در یک شبانه روز بیش از ۱۵۰۰ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند. به دنبال شیوع گسترده کرونا، دولت اسپانیا قصد دارد کل کشور را قرنطینه کند.

به این ترتیب تعداد کل مبتلایان به کووید ۱۹ در این کشور از ۵۷۰۰ نفر فراتر رفت و تاکنون ۱۳۶ نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند. روز گذشته با تایید ۲۹۴۰ مورد تنها در مادرید، پایتخت این کشور، تعداد کل مبتلایان به ۴۳۲۳ نفر رسید که دولت وضع اضطراری اعلام کرد. این آمار امروز به ۵۷۵۳ نفر رسیده است.

با اعلام وضع اضطراری تمامی اماکن عمومی، مراکز خرید و پارک‌ها در سراسر پایتخت بسته شده‌اند. مقامات منطقه کاتالونیا نیز ۵۰۹ مورد ابتلا به کرونا را در این منطقه تایید کرده‌اند.

ویروس جدید کرونا که با نام کووید ۱۹ شناخته می‌شود نخستین بار در اواخر ماه دسامبر در شهر ووهان چین شیوع یافت و از آنجا به سرعت در سراسر جهان منتشر شد. طبق آمار رسمی تا به این لحظه این ویروس در ۱۴۹ کشور و منطقه در جهان منتشر شده و ۱۴۹۱۸۱ نفر را مبتلا ساخته که از میان آن‌ها ۵۶۰۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۷۳۷۱۳ نفر با غلبه بر این ویروس بهبود یافته‌اند./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا