بین المللی

آغاز مقاومت مردمی در حسکه سوریه علیه اشغالگران آمریکایی

خبرمهم: استاندار حسکه در واکنش به مقاومت مردمی چند روستا در این استان در برابر نظامیان آمریکا، تأکید کرد که این اقدامات، اعلام آغاز مقاومت مردمی در برابر اشغالگری آمریکاست.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، ساکنان مناطق اطراف شهر قامشلی واقع در استان حسکه در شمال شرق سوریه، چهارشنبه (روز گذشته) علیه نظامیان تروریست آمریکا وارد عمل شدند.

ساکنان روستای «خربه عمو» مانع از عبور خودروهای زرهی اشغالگران آمریکایی شدند و چهار خودروی متعلق به آنان را تخریب کردند.

همزمان با این اقدام، ساکنان روستای «بویر البوعاصی» نیز مانع عبور خودروهای زرهی آمریکایی از این روستا شدند و این خودروها را متوقف کردند.

نظامیان آمریکا نیز در پاسخ به این اقدام مردمی، به سمت ساکنان این مناطق تیراندازی کردند که در پی آن یک غیر نظامی کشته شد.

«جایز الحمود الموسى» استاندار حسکه رخدادهای روز گذشته در این مناطق را «نقطه ثقل واقعی اعلام آغاز مقاومت مردمی در برابر اشغالگری آمریکا» عنوان کرد.

الموسی به روزنامه الوطن سوریه گرفت که جنگ با آمریکا، از طریق پایگاه مردمی در سوریه صورت می‌گیرد که مخالف حضور آنان هستند و اتفاقات دیروز نیز، همطراز جانفشانی تمامی مردم سوریه بود که با هر گونه اشغالگری –تحت هر عنوانی که باشد- مخالف هستند.

وی با بیان اینکه قرار است مراسم تشییع باشکوهی برای جوانی برگزار شود که به ضرب گلوله آمریکایی‌ها کشته شد، تأکید کرد، باید در برابر مردم خربه عمو، سر تعظیم فرود آورد؛ زیرا برای چهارمین بار است که نظامیان آمریکایی را از این منطقه، بیرون می‌راند.

این مسئول سوری بر این باور است که بیشتر مردم استان حسکه مخالف حضور آمریکا در خاک سوریه هستند و از همین نقطه است که مقاومت مردمی آغاز می‌شود.

این نخستین باری نبود مردم این منطقه جلوی خودروهای نظامی آمریکا را گرفتند و به حضور آن‌ها در این منطقه سرشار از نفت اعتراض می‌کنند.

ایست و بازرسی ارتش سوریه در بزرگراه «ام ۴» در مجاورت روستای «اللبن» (در ۱۴ کیلومتری شمال غرب الحسکه) ششم بهمن مانع از عبور گشتی‌های آمریکایی شد. نظامیان آمریکایی اصرار داشتند که پرچم روسیه از بالای این مرکز ایست و بازرسی پایین کشیده شود، اما نیروهای ارتش سوریه نپذیرفتند و علاوه بر آمریکایی‌ها را مجبور کردند تا از راهی که آمده بودند بازگردند./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا