بین المللی

جزئیات فرار همسر حاکم دبی از امارات/ زنانی که از شیخ‎نشین امارات پا به فرار گذاشتند + تصاویر

خبرهای فوری: براساس گزارش ها، شاهزاده هیا با دو فرزند خود که هفت و ۱۱ سال دارند، از امارات فرار کرده است. گفته می‌شود وی در ابتدا با کمک یک دیپلمات آلمانی به این کشور گریخته است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، شاهزاده «هیا بنت الحسین» همسر «شیخ محمد بن راشد آل مکتوم»، حاکم دبی و یکی ازثروتمندترین شخصیت‌های جهان به آلمان فرار کرده و قصد دریافت پناهندگی از این کشور را دارد.

شاهزاده هیا به همراه «زاید» پسر ۷ ساله و «آل جلیله» دختر ۱۱ ساله‌اش به طور مخفیانه به آلمان گریخته است.

گفته می‌شود که همسر حاکم دبی ۳۱ میلیون پوند (۵۶ میلیون دلار) را همراه خود برده تا زندگی جدید خود را در آلمان آغاز کند.

شاهزاده هیا از آلمان درخواست پناهندگی کرده و تقاضای او مورد موافقت مقامات این کشور قرار گرفته است.

با این وجود منابع آگاه به «دیلی بیست» گزارش داده‌اند که او به دنبال پناهندگی در انگلیس است و اولویت وی زندگی در شهر لندن است؛ جایی که گفته می‌شود شاهزاده هیا در یک مکان مخفی در این شهر زندگی می‌کند.

فرار شاهزاده هیا در حالی صورت می‌گیرد که سال گذشته شاهزاده «لطیفه»، از دبی فرار کرد، اما این فرار ناموفق بود و او دستگیر و به امارات بازگردانده شد.

لطیفه با انتشار ویدئویی در «یوتیوب» به شدت از پدر خود و نیز محدودیت‌هایی که با آن‌ها مواجه بوده انتقاد کرده بود.

شاهزاده اماراتی در آن ویدئو گفته بود زمانی که این تصاویر پخش شوند من یا مرده‎ام یا در شرایط بدی به سر می‌برم.

شب کریسمس ۲۰۱۹ نخستین تصویر از لطیفه در جمع منتشر شد که با مری رابینسون رئیس جمهور پیشین ایرلند و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل دیدار کرده بود.

رابینسون در پایان این دیدار ضمن تاکید بر وضعیت نامناسب و “جدی پزشکی” این شاهزاده اماراتی به دلیل حبس و استعمال مواد مخدر، ادامه زندگی وی با خانواده‎اش را خطرناک توصیف کرد.

ماه مارس سال ۲۰۱۸ در عملیاتی بسیار محرمانه در ۵۰ کیلومتری ساحل گوا در یک کشتی تحت پرچم آمریکا دستگیر و به اجبار به امارات بازگردانده شد.

هیا که گویا فرارش موفق‌تر به نظر می‌رسد از ماه فوریه تاکنون دیده نشده و اکنون گفته می‌شود که به آلمان فرار کرده است.

گفته می‌شود که دیپلمات‌های آلمانی در این فرار به او کمک کرده‌اند و اکنون موضوع درخواست پناهندگی او از کشور آلمان می‌تواند به چالشی میان برلین و دبی تبدیل شود.

محمد بن راشد آل مکتوم از مقامات آلمان درخواست کرده تا شاهزاده هیا ۴۵ ساله را به به امارات بازگردانند، اما خبر‌ها حاکی از آن است که درخواست حاکم دبی مورد مخالفت آلمان قرار گرفته و مقامات امنیتی از همسر او حمایت کرده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که شاهزاده هیا به دوستان خود گفته که او آلمان را انتخاب کرده، چرا که به مقامات انگلیس اطمینان ندارد و این احتمال را داده که مقامات انگلیس احتمالا او را به امارات بازمی‌گردانند.

حاکم دبی در صفحه اینستاگرامی خود شاهزاده هیا را به دلیل فرارش مورد انتقاد شدید قرار داده و او را متهم به خیانت کرده است.

شیخه لطیفه آل مکتوم سال گذشته ضمن اقدام به فرار اعلام کرد خواهری بزرگتر به نام «شیخه شمسه آل مکتوم» دارد که سال ۲۰۰۱ اقدام به فرار کرده، اما پس از آنکه خود را به مرز‌های عمان می‌رساند بازداشت و به دبی بازگردانده می‌شود.

شاهزاده لطیفه گفته که خواهر بزرگترش پس از دستگیری تحت اقامت اجباری قرار می‌گیرد و اکنون به دلیل مشکلات عصبی تحت نظر پزشکان قرار دارد.

شاهزاده شمسه در سال ۲۰۰۱ و در زمانی که ۱۹ ساله بوده در حالیکه ۱۳۵ میلیون دلار پول به همراه داشته حین فرار از امارات دستگیر می‌شود.

شمسه از زمان بازداشت تاکنون دیده نشده است، اما خانواده وی مدعی هستند که او در دبی و در امنیت کانل قرار دارد. /میزان

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۳ دیدگاه ها

  1. چقدر خوبه که ما تو ایرانیم چقدر خوبیم ما ایرانیا که عاشق وطنشونن و اصلا جایی بهتر از ایران نمیتونن تصور کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا