بین المللی

نخستین تصاویر از حمله پهپادی مبارزان یمنی به فرودگاه بین‌المللی امارات + فیلم

خبرهای فوری: مبارزان انقلابی یمن برای اثبات حمله پهپادی سال گذشته خود به فرودگاه بین‌المللی ابوظبی امارات، تصاویر این حمله موفق را منتشر کردند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، شبکه تلویزیونی المسیره وابسته به مبارزان انقلابی روز پنج‌شنبه، فیلم حمله پهپادی سال گذشته به فرودگاه بین‌المللی ابوظبی امارات را منتشر کردند.

یگان پهپاد‌ی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اوایل مرداد سال گذشته اعلام کرد با پهپاد جدید صماد -۳ در چندین نوبت فرودگاه ابوظبی را هدف قرار داده است.



مقامات ارشد امارات و مدیریت فرودگاه ابوظبی، اما به سرعت با تکذیب هر گونه حمله پهپادی به فرودگاه مدعی شدند: «حادثه کوچکی در فرودگاه رخ داده و این حادثه مربوط به یک یدک کش در سالن شماره یک فرودگاه بوده است».

مبارزان یمنی با انتشار این فیلم ضمن آشکارکردن دروغ‌گویی مقامات ارشد اماراتی درباره این حمله پهپادی موفق، قدرت و توسعه پهپادهای تهاجمی خود را به کشورهای متجاوز و حامیان آنها نشان می‌دهند.

یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی چند روز گذشته  در سه نوبت فرودگاه نظامی نجران عربستان، واقع در مرز سعودی و یمن را هدف حمله قرار داد.

یک منبع نظامی در گفتگو با شبکه المسیره در این باره افزود این عملیاتها با پهپادهای انتحاری «قاصف‌کی۲» انجام شد و خسارات فراوانی به ائتلاف سعودی وارد کرد. به گفته این منبع نظامی، پهپادهای مبارزان یمنی یک انبار اسلحه در فرودگاه نجران و همچنین آشیانه جنگنده‌های سعودی در این فرودگاه را منهدم کردند.

روز پنج‌شنبه نیز پهپادهای انتحاری مبارزان یمنی سامانه ضدموشکی پاتریوت عربستان را هدف قرار دادند.

همچنین روز سه‌شنبه نیروهای یمنی موفق شدند یک پهپاد جاسوسی و پیشرفته ائتلاف متجاوز سعودی را سرنگون کنند.

عربستان و امارات به همراه چند کشور دیگر عربی از روز ششم فروردین سال ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی -رئیس جمهوری مستعفی یمن- به قدرت کرده‌اند.

تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن تاکنون بیش از ۱۲ هزار کشته، ده‌ها هزار زخمی، و میلیون‌ها آواره داشته است. این جنگ همچنین باعث نابودی زیرساخت‌های یمن شده است.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا