بین المللی

جنگ کی تمام میشود؟

خبرمهم: «الکسی آرستوویچ» مشاور رئیس دفتر رئیس‌جمهور اوکراین دیروز (دوشنبه) گفت که جنگ در اوکراین احتمالا تا اوایل ماه مه (اواسط اردیبهشت) پایان یابد

«الکسی آرستوویچ» مشاور رئیس دفتر رئیس‌جمهور اوکراین دیروز (دوشنبه) گفت که جنگ در اوکراین احتمالا تا اوایل ماه مه (اواسط اردیبهشت) پایان یابد، زمانی که به ادعای او، منابع لازم روسیه برای ادامه جنگ تمام می‌شود.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به گزارش رویترز، مذاکرات کی‌یف و مسکو – که آرستوویچ عضوی از تیم مذاکره‌کننده اوکراینی نیست- تاکنون نتایج بسیار کمی به جز چند کریدور بشردوستانه از شهرهای محاصره شده اوکراین به همراه داشته است.

این مقام اوکراینی در ویدئویی که از سوی چند رسانه این کشور منتشر شد، گفت که زمان دقیق بستگی به این دارد که کرملین مایل است چه مقدار از منابع را برای این کارزار اختصاص دهد. وی توضیح داد: فکر می‌کنم حداکثر در ماه مه، اوایل ماه مه (اواسط اردبیهشت) ما باید یک توافق صلح داشته باشیم، شاید خیلی زودتر؛ خواهیم دید، من در مورد دیرترین تاریخ‌های ممکن صحبت می‌کنم.

وی مدعی شد: اکنون بر سر یک دو راهی هستیم: یا یک توافق صلح خیلی سریع، ظرف یک یا دو هفته، با خروج نیروها (روسیه) و همه چیز منعقد خواهد شد، یا تلاشی (از سوی روسیه) برای جمع کردن برخی، مثلاً سوری‌ها انجام خواهد شد و وقتی آن‌‌ها را هم در هم کوبیدیم، توافقی در اواسط آوریل یا اواخر آوریل (اول مه) خواهیم داشت.

مشاور رئیس دفتر رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه گفت که یک سناریوی «کاملاً دیوانه‌‌وار» هم می‌تواند شامل اعزام سربازان جدید توسط روسیه پس از یک ماه آموزش باشد. وی همچنین اظهار داشت، «حتی پس از توافق صلح، درگیری‌های تاکتیکی کوچک ممکن است برای یک سال باقی بماند، اگرچه اوکراین بر خروج کامل نیروهای روسیه از قلمرو خود اصرار دارد».

«ولودمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین بامداد شنبه در حالی گفت که روسیه نتایجی که از حمله به اوکراین به دنبال آن بود را بدست نیاورده که در طرف دیگر، مسکو می‌گوید این عملیات طبق برنامه پیش می‌رود. وی در ادامه سخنانش گفت که در حال حاضر دور چهارم تحریم‌ها علیه روسیه در حال آماده شدن است. زلنسکی همچنین مدعی شد روسیه تلفات زیادی در اوکراین داشته و واقعیت را درباره تلفات خود نمی‌گوید.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین دیروز در واکنش به ادعای منابع آمریکایی درباره درخواست کمک مسکو از پکن، گفت روسیه منابع نظامی کافی برای عملیات نظامی در اوکراین را دارد و افزود «ما هیچ‌ درخواستی به چین برای دریافت کمک نظامی ارائه ندادیم». وی افزود: تمامی طرح‌های روسیه برای خلع سلاح اوکراین طبق تاریخ‌های تأیید شده قبلی انجام خواهد شد.

سفارت چین در لندن هم امروز (سه‌شنبه) ادعاهای مقامات آمریکایی مبنی بر درخواست کمک نظامی روسیه در اوکراین را رد کرد و واشنگتن را به انتشار اطلاعات نادرست متهم کرد که خطر تشدید درگیری‌ها را به همراه دارد.

سفارت چین در لندن در بیانیه‌ای به رویترز گفت «ایالات متحده بارها اطلاعات نادرست بدخواهانه علیه چین در مورد اوکراین منتشر کرده است». این سفارتخانه افزود: چین نقش سازنده‌ای در پیشبرد گفت‌وگوهای صلح ایفا کرده است. در حال حاضر اولویت اصلی این است که به جای ریختن سوخت به آتش، وضعیت را آرام و برای حل و فصل دیپلماتیک به جای تشدید بیشتر اوضاع تلاش کرد./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا