بین المللی

جنگ در سوریه عملاً تمام شده

خبر مهم: آموس هارئیل، کارشناس مسایل نظامی روزنامه عبری زبان هارتص به مناسبت یازدهمین سالگرد آغاز توطئه جهانی نابودی سوریه به بررسی وضعیت این کشور عربی پرداخت.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، یک مسؤول امنیتی عالی رتبه رژیم صهیونیستی اذعان کرد، جنگ در سوریه عملاً تمام شده و با کنار رفتن غبار درگیری‌ها، تمام قواعد بازی که می‌شناختیم، تغییر کردند و رئیس‌جمهور سوریه در مقابل چشمان ما کار طراحی دوباره و توسعه سوریه جدید را آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا، آموس هارئیل، کارشناس مسایل نظامی روزنامه عبری زبان هارتص به مناسبت یازدهمین سالگرد آغاز توطئه جهانی نابودی سوریه به بررسی وضعیت این کشور عربی پرداخت.

این رژیم اشغالگر اعلام کرده بود که منافع تاکتیکی و استراتژیکش مبتنی بر دور کردن بشار اسد، رئیس جمهور سوریه از قدرت است، همچنین این رژیم در بیمارستان‌های خود به هزاران عضو زخمی گروه‌های تروریستی در سوریه خدمات پزشکی و سایر خدمات را ارائه کرد و به گفته این منابع، قطر و عربستان هزینه درمان این تروریست‌ها در اراضی اشغالی را که به ده‌ها میلیون دلار می‌رسند، پرداخت کردند.

امروز پس از گذشت ۱۱ سال از توطئه جهانی علیه سوریه، یک مسؤول امنیتی عالی رتبه رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی با روزنامه عبری زبان هارتص اعتراف کرد که با آغاز سال ۲۰۲۲ به این نتیجه رسیده که جنگ در سوریه عملاً تمام شده و پس از اینکه غبار درگیری‌ها کنار برود، همه قواعد بازی که شناخته شده بودند، تغییر کردند و بشار اسد در برابر چشم ما در حال طراحی دوباره و توسعه سوریه‌ای جدید است.

به گفته برخی منابع امنیتی عالی‌رتبه در رژیم صهیونیستی، لیلاخ شووال، تحلیلگر نظامی روزنامه عبری زبان “یسرائیل هیوم اظهار کرد: تغییرات مرحله اخیر سوریه بسیار چشمگیر هستند، پس از آنکه سوریه در طول حدود یک دهه درگیر جنگی داخلی، شدید و خونین بود که در آن صدها هزار تن کشته و زخمی شده و میلیون‌ها تن دیگر از این کشور گریختند، بشار اسد به قدرت بازگشت و او در حال حاضر تلاش می‌کند حاکمیت خود را بر سوریه و حتی طرف‌هایی همانند ایران که در طول این مسیر به او کمک کردند، اعمال کند./عصر ایران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا