بین المللی

سیف الاسلام قذافی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری لیبی شد

خبرمهم: سیف الاسلام، پسر ۴۹ سالۀ معمر قذافی، دیکتاتور پیشین لیبی رسما نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، این خبر از سوی عبدالحکیم الچاب، معاون کمیسیون عالی انتخابات لیبی در رسانه رسمی این کشور اعلام شد. او گفت: «سیف الاسلام قذافی مدارک نامزدی خود را در شهر سبها [جنوب لیبی] تحویل دفتر کمیسیون انتخابات داده است و به این ترتیب همه شرایط مورد نیاز مطابق با مصوبه پارلمان را دارد.»سیف الاسلام پیش از این در ماه ژوئیه نیز در جریان مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز از قصد خود برای نامزدی در انتخابات صحبت کرده بود.
ثبت نام نامزدهای انتخابات لیبی از روز دوشنبه آغاز شده و قرار است در ۲۴ دسامبر نیز انتخابات با حمایت سازمان ملل برگزار شود.
مقامات لیبی تلاش دارند با برگزاری این انتخابات و یک ماه پس از آن نیز انتخابات پارلمانی، به هرج و مرج چندین ساله در این کشور واقع در شمال آفریقا پایان دهند.
معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ میلادی در جریان شورش‌های مردمی علیه حکومت چهل ساله‌اش (از کودتای ۱۹۶۹ تا انقلاب ۲۰۱۱ میلادی) کشته شد.
سیف الاسلام نیز پس از آغاز شورش‌های مردمی لیبی در سال ۲۰۱۱ فرار کرد و سرانجام در نوامبر همان سال در حالی که تلاش داشت به نیجر برود توسط یک گروه مسلح در شهر زنتان واقع در شمال غرب لیبی دستگیر شد.
اگرچه او در سال ۲۰۱۵ میلادی از سوی دادگاهی در طرابلس بصورت غیابی محاکمه و به اعدام محکوم شد، اما این گروه نظامی وابسته به فرماندهی کل ارتش ملی لیبی هرگز حاضر به تحویل او به دولت لیبی یا تحویل به دیوان کیفری بین‌المللی که درصدد محاکمه او به اتهام «جنایت علیه بشریت» بود نشد و سرانجام او را در سال ۲۰۱۷ میلادی آزاد کرد. /یورونیوز

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا